جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



آثار اجتماعي عدالت اقتصادي، امام علی، نهج البلاغه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: آثار اجتماعي عدالت اقتصادي، امام علی، نهج البلاغه

توضیحات: ۳۵ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

آثار اجتماعي عدالت اقتصادي

۱-۴٫ عدالت اقتصادي از منظر امام علي عليه‌السلام

عدالت اقتصادي؛ يعني تأمين نياز‌ها وحقوق مادي انسان‌ها و بهره‌مندي يكسان هر يك از افراد جامعه از منابع و امكانات طبيعي و ثروت‌هاي موجود در جامعه، چنان‌چه امام علي عليه السلام در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه به مالك‌اشتر سفارش مي‌كند كه بيت المال را به طور مساوي در ساير نقاط كشور تقسيم نمايد تا به اين واسطه عدالت اقتصادي در تمام كشور برقرار گردد: «وَ اجْعَلْ لَهُمْ قِسْماً مِنْ بَيْتِ مَالِكِ وَ قِسْماً مِنْ غَلَّاتِ‏ صَوَافِي‏ الْإِسْلَامِ فِي كُلِّ بَلَدٍ فَإِنَّ لِلْأَقْصَى مِنْهُمْ مِثْلَ الَّذِي لِلْأَدْنَى‏: و بخشى از بيت‌المال و بخشى از درآمد زمين‌هاى خالصه را در هر شهربه آنان اختصاص ده، كه براي دورترين نقاط كشور بايد همان قدر تقسيم شود كه براي نزديك ترين نقاط تقسيم مي‌شود.» (نهج‌البلاغه، نامه۵۳، ص۴۳۸)

……………..

۲-۴٫ آثار اجتماعي عدالت اقتصادي

۱-۲-۴٫ كاهش فقر و فاصله طبقاتي بين مردم يك جامعه

ازبين بردن فقر و محروميت، از بهترين دستاوردهاي عدالت اقتصادي از دیدگاه حضرت علی عليه‌السلام است. آن حضرت در دومين روز به دست گرفتن حاكميت خود، در نخستین خطبه حكومتي‌اش، عمده‌‌ترين محور برنامه‌هاي حكومت خود را رفع فقر و محروميت و اجراي عدالت بیان‌کرد. بر اساس آموزه‌ها و منابع ديني، فقر، ویژگی ذاتي انسان نيست كه بتوان آن‌را طبيعي شمرد، بلكه پديده‌اي است عارضي مانند دیگر پديده‌هاي اجتماعي كه بايد ريشه‌يابي و درمان شود. در انديشه ديني، فقر درمان شدنی است وبايد برطرف شود. (قرضاوي، ۱۴۱۲ق: ۳۴)

………………..

۱-۱-۲-۴٫ آثار فقر در نگاه امام علي عليه‌السلام

…………….

۲-۲-۴٫ گشايش و توسعه

……………….

۳-۲-۴٫ اصلاح و آبادانى شهرها

………………

۴-۲-۴٫ كمك به ستمديده                                                                                              

از محورى‏ترين عوامل پذيرش خلافت مولاى متقيان عليه‏السلام، به يارى شتافتن ستمديده است. حضرت در اين‏باره قسم ياد مى‏كند: «أَمَا وَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ لَوْ لاَ حُضُورُ اَلْحَاضِرِ وَ قِيَامُ اَلْحُجَّةِ بِوُجُودِ اَلنَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اَللَّهُ عَلَى اَلْعُلَمَاءِ أَلاَّ يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لاَ سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا وَ لَسَقَيْتُ آخِرَهَا بِكَأْسِ أَوَّلِهَا: به خدايى كه دانه را كفيد (شكافت) و جان را آفريد، اگر اين بيعت‏كنندگان نبودند و ياران، حجت بر من تمام نمى‏نمودند و خدا علما را نفرموده بود تا ستمكار شكمباره را برنتابند و به يارى گرسنگان ستمديده بشتابند، رشته اين كار از دست مى‏گذاشتم و پايانش را چون آغازش مى‏انگاشتم و چون گذشته خود را به كنارى مى‏داشتم.»(نهج‌البلاغه، خطبه۳، ص۵۰)

«كظّه‏ء ظالم» كنايه از قدرت ظالم، «و سغب مظلوم» كنايه از شدّت مظلوميّت مي‌باشد. (بحراني، ۱۳۶۲ش:ج۱، ۲۶۸)

……………..

۵-۲-۴٫ امنيت اقتصادي

………………

۶-۲-۴٫ تساوي در توزيع امكانات براي نقاط مختلف كشور

…………….

۷-۲-۴٫ تعادل اجتماعي

……………….

۸-۲-۴٫ اصلاح مردم

امام علي عليه‌السلام عدالت را عامل اصلاح مردم مي‌داند، و در اين رابطه مي‌فرمايد: «العدليصلح البريّه؛ اجراي عدالت مردم را اصلاح مي كند.» (تميمي آمدي، ۱۴۱۰ق: ۳۵)

……………

۹-۲-۴٫ حفاظت از بيت المال و تقسيم عادلانه آن بين مردم جامعه

……………..

۱۰-۲-۴٫ رسيدگي به امور طبقه فرودست جامعه                                                                                      

……………

۱۱-۲-۴٫ افزايش بركات

……………..

۱۲-۲-۴٫ تأمين رفاه همه اقشار جامعه

……………

۱۳-۲-۴٫ قِوام اجتماعي جامعه

…………….

۱۴-۲-۴٫ حفظ كرامت و انسانيت

……………..

۱۵-۲-۴٫ آرامش و سعادت مردم

……………….

۱۶-۲-۴٫ بازگرداندن حقوق غصب شده

………………

 

 

فهرست منابع و مآخذ

قرآن

نهج البلاغه نسخه صبحي صالح، قم: انتشارات هجرت، ۱۴۱۴ق

  1. آشوری، داریوش، دانش نامه سیاسی، تهران: نشرمروارید، چ سوم، ۱۳۷۳ش
  2. آشوري،محمد، حقوق بشر و مفاهیم مساوات، انصاف و عدالت، تهران: انتشارات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه،۱۳۸۳ش

…………………………….

…………………………..

………………………….

 

 

آسان داک: www.Asandoc.com

 

2019-03-04
كد : 9657
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss