مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی مبانی تعیینی یا تخییری بودن وجوب نماز جمعه در فقه شیعه و اهل سنتش
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :130,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی مبانی تعیینی یا تخییری بودن وجوب نماز جمعه در فقه شیعه و اهل سنتش
بند اول: اولین نماز جمعهای که توسط پیامبر اسلام اقامه شد ۱۳
بند دوم: تاثیر شرایط تاریخی و سیاسی بر اقامه نماز جمعه و فتاوای فقها ۱۴
۱ – ۲ – ۲ – ۱٫ عدم اقامه نماز جمعه در میان شیعیان و تأثیر آن در پی بردن به آرای فقها ۱۵
۱ – ۲ – ۲ – ۲٫ بازنمایی اوضاع سیاسی مذهب شیعه در ایران در زمان حکومت صفویه ۱۸
۱ – ۲ – ۲ – ۳٫ عوامل تاثیرگذار بر چگونگی نماز جمعه در برخی دورانهای تاریخی ۱۹
۱ – ۲ – ۲ – ۳ – ۱٫ انعطافپذیری پادشاهان سلسله صفوی در برابر فقهای امامیه ۱۹
۱ – ۲ – ۲ – ۳ – ۲٫ تشکیل مدارس جهت بحث و بررسی فقها ۲۰
۱ – ۲ – ۲ – ۳ – ۳٫ بنا کردن مساجد جامع در شهرها جهت اقامه جمعه ۲۰
۱ – ۲ – ۲ – ۳ – ۴٫ تشکیل مجمع نماز جمعه ۲۱
۱ – ۲ – ۲ – ۳ – ۵٫ جمع آوری خطبههای نماز جمعه ۲۲
۱ – ۳ – ۳ – ۲٫ واجبات محتویات خطبههای نماز جمعه ۳۴
۱ – ۳ – ۳ – ۲ – ۱٫ حمد و سپاس الهی ۳۴
۱ – ۳ – ۳ – ۲ – ۲٫ صلوات بر پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) ۳۴
۱ – ۳ – ۳ – ۲ – ۳٫ سفارش به تقوا ۳۴
۱ – ۳ – ۳ – ۲ – ۴٫ وجوب قرائت سورهای کوتاه ۳۴
۱ – ۳ – ۳ -۳٫ بلند خواندن خطبهها ۳۵
۱ – ۳ – ۳ -۴٫ عربی بودن خطبهها ۳۵
۱ – ۳ – ۳ -۵٫ ایستاده بودن خطیب ۳۵
۱ – ۳ – ۳ – ۶٫ یکی بودن خطیب و امام جمعه ۳۶
۱ – ۳ – ۳ – ۷٫ با طهارت بودن در خطبهها ۳۶
۱ – ۳ – ۳ – ۸٫ گوش دادن به خطبهها ۳۶
۱ – ۳ – ۳ – ۹٫ شرایط خطیب جمعه ۳۶
۱ – ۳ – ۳ – ۱۰٫ آداب خطبهها ۳۷
۱-۴ – ۱ – ۱٫ روایت شیخ کلینی با اسناد عمر بن حنظله ۴۰
۱ – ۴ – ۱ – ۲٫ روایت ابوخدیجه ۴۱
بررسی ادله و اقوال حکم به وجوب و حرمت نماز جمعه نزد فقهای شیعه ۵۰
۲ – ۱ – ۲ – ۲٫ همردیف بودن نماز جمعه با نماز عیدین ۵۳
۲ – ۱ – ۲ – ۳٫ فرمایش امام سجاد «علیهالسلام» ۵۴
۲ – ۱ – ۲ – ۴٫ روایات متفرقه ۵۴
۲ – ۲ – ۱ – ۱٫ دیدگاه ابن ادریس حلی در کتاب السرائر ۵۹
۲ – ۲ – ۱ – ۲٫ دیدگاه سلار در کتاب المراسم ۶۱
۲ – ۲ – ۱ – ۳٫ دیدگاه سید مرتضی علم الهدی مبنی براشتراط حضور امام معصوم و یا نایب خاص او ۶۱
۲ – ۲ – ۲ – ۱٫ دلایل تاریخی ۶۲
۲ – ۲ – ۲ – ۲٫ دوران امر میان وجوب و حرمت ۶۲
۲ – ۲ – ۲ – ۳٫ نماز جمعه وظیفة حاکم اسلامی (امام معصوم) ۶۲
۲ – ۲ – ۲ – ۴٫ دلایلی عقلی مبنی بر تحریم نماز جمعه در دوران غیبت ۶۳
۲ – ۲ – ۲ – ۴ – ۱٫ ایجاد فتنه و اختلاف ۶۳
۲ – ۲ – ۲ – ۴ – ۲٫ عدم تحقق شرط عدالت در خطیب و امام جمعه ۶۳
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۱٫ نگاهی اجمالی به شأن نزول آیه ۶۸
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۲٫ شأن نزول آیه ۷۰
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۳٫ خطاب در آیه ۷۱
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۴٫ احکام فقهی آیه ۷۲
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۴-۱٫ مراد از کلمه «نداء» ۷۳
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۴-۲٫ مراد از سعی در نماز جمعه ۷۵
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۴-۳٫ مراد از کلمه ذکر در آیه ۷۶
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۵٫ تفسیر ﴿إن کنتم تعلمون﴾ ۷۸
۲ – ۳ – ۱ – ۱ – ۶٫ تفسیر ﴿فإذا قضیت الصلاۀ فانتشروا فی الأرض﴾ ۷۸
۲ – ۳ – ۱ – ۲٫ دیگر آیات مرتبط با نماز جمعه ۷۹
الف) روایاتی که بر وجوب نماز جمعه حتی توسط غیر امام دلالت دارند ۸۴
ب) روایاتی که بر وجوب شرکت در نمازجمعههای اقامهشده دلالت دارند ۸۵
ج) روایاتی که بر جایگاه و اهمیت ویژه نماز جمعه در نزد ائمه معصومین«علیهم السلام» دلالت دارند ۸۷
- روایاتی که بر منصب خاص بودن نماز جمعه برای امام دلالت دارند ۸۸
- روایاتی که بر اجازه ائمه معصومین «علیهم السلام» بر اقامه نماز جمعه توسط غیر امام معصوم دلالت دارند ۸۹
هـ) روایاتِ نشاندهندة اَجزا و احکام نماز جمعه ۹۱
بررسی اقوال و ادله قائلین به وجوب تعیینی و تخییری نماز جمعه از دیدگاه فقهای امامیه ۹۷
۳ – ۱ – ۱ – ۱٫ دیدگاه محقق کرکی ۱۰۱
۳ – ۱ – ۱ – ۲٫ دیدگاه سید حسین موسوی کرکی ۱۰۵
۳ – ۱ – ۱ – ۳٫ دیدگاه میرزا علیرضا تجلی ۱۰۵
۳ – ۱ – ۱ – ۴٫ دیدگاه شیخ مفید ۱۰۶
۳ – ۱ – ۱ – ۵٫ دیدگاه شیخ طوسی در کتاب النهایه ۱۰۷
۳ – ۱ – ۱ – ۶٫ دیدگاه ابن براج ۱۰۹
۳ – ۱ – ۱ – ۷٫ دیدگاه شریف رضی(سید مرتضی) در دنباله رساله ابن براج ۱۰۹
۳ – ۱ – ۱ – ۸٫ دیدگاه علامه حلی ۱۱۰
۳ – ۱ – ۱ – ۹٫ دیدگاه محقق حلی ۱۱۱
۳ – ۱ – ۱ – ۱۰٫ نظر صاحب جواهر ۱۱۱
۳ – ۱ – ۱ – ۱۱٫ دیدگاه مرحوم بهبهانی ۱۱۴
۳ – ۱ – ۱ – ۱۲٫ دیدگاه آقای بروجردی ۱۱۵
۳ – ۱ – ۲ – ۱٫ تفسیر روایات از دیدگاه قائلین به وجوب تخییری ۱۱۷
۳ – ۱ – ۲ – ۱ – ۱٫ روایت حث جهت اثبات وجوب تخییری ۱۱۸
۳ – ۱ – ۲ – ۱ – ۲٫ روایت زراره از امام باقر(ع) ۱۱۸
۳ – ۱ – ۲ – ۱ – ۳٫ موثقه ابن بکیر به نقل از زراره ۱۱۹
۳ – ۱ – ۲ – ۱ – ۴٫ روایات سماعه ۱۱۹
۳ – ۱ – ۲ – ۱ – ۵٫ روایت محمد بن مسلم و روایت زراره از امام صادق(ع) ۱۲۰
۳ – ۱ – ۲ – ۲٫ اثبات عدم وجوب تعیینی نماز جمعه در دوران غیبت با استفاده از ادله عقلی ۱۲۰
۳ – ۱ – ۲ – ۲ – ۱٫ دلیل اول ۱۲۱
۳ – ۱ – ۲ – ۲ – ۲٫ دلیل دوم ۱۲۲
۳ – ۱ – ۲ – ۳٫ دلایل عقلی و نقلی مبنی بر وجوب تخییری از دیدگاه سایر فقهای معاصر ۱۲۴
۳ – ۲ – ۱ – ۲٫ شهید ثانی (از بنیانگذران اصلی قول به وجوب تعیینی نماز جمعه در دوران غیبت) ۱۲۹
۳ – ۲ – ۱ – ۳٫ دیدگاه فیض کاشانی ۱۳۳
۳ – ۲ – ۱ – ۴٫ دیدگاه محقق سبزواری ۱۳۵
۳ – ۲ – ۱ – ۵٫ دیدگاه شیخ صدوق ۱۳۷
۳ – ۲ – ۱ – ۶٫ دیدگاه علامه مجلسی ۱۳۹
الف- تفسیر حدیث حث از دیدگاه علامه مجلسی ۱۴۲
ب- دلیل دیگر علامه مجلسی: روایت زراره از امام باقر(ع) ۱۴۳
ج) جمع بندی نهایی علامه مجلسی مبنی بر وجوب تعیینی اقامه نماز جمعه ۱۴۳
۳ – ۲ – ۱ – ۷٫ دیدگاه شیخ حر عاملی ۱۴۴
۳ – ۲ – ۱ – ۸٫ دیدگاه شیخ طوسی ۱۴۵
۳ – ۲ – ۱ – ۹٫ دیدگاه مرحوم کلینی ۱۴۶
۳ – ۲ – ۱ – ۱۰٫ دیدگاه محقق حلی صاحب کتاب المدارک ۱۴۶
۳ – ۲ – ۱ – ۱۱٫ مرحوم بحرانی در کتاب حدائق الناضره ۱۴۷
۳ – ۲ – ۱ – ۱۲٫ دیدگاه شیخ ابوالصلاح حلبی ۱۴۸
۳ – ۲ – ۱ – ۱۳٫ دیدگاه شیخ عماد الدین طبرسی ۱۴۸
۳ – ۲ – ۱ – ۱۴٫ دیدگاه شیخ ابوالفتح کراجکی ۱۴۸
۳ – ۲ – ۱ – ۱۵٫ دیدگاه شیخ فخرالدین بن طریح نجفی ۱۴۹
۳ – ۲ – ۱ – ۱۶٫ دیدگاه صاحب معالم و شیخ محمد فرزند او ۱۴۹
۳ – ۲ – ۱ – ۱۷٫ دیدگاه شیخ حسین عاملی شاگرد شهید ثانی ۱۵۰
حکم نماز جمعه از دیدگاه مذاهب اربعه ۱۵۵
۴ – ۱ – ۱ – ۱٫ نظر شیخ عبدالقادر الجیلانی مبنی بر وجوب تعیینی نماز جمعه ۱۵۶
۴ – ۱ – ۱ – ۲٫ دیدگاه کلی حنابله ۱۵۹
۴ – ۱ – ۴ – ۱٫ نظر ابوحنیفه مبنی بر عدم وجوب تعیینی نماز جمعه بدون وجود سلطان ۱۶۹
…..
…..