جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



آماده کرد پروپوزال کیفی برای دکتری رشته های مختلف

نمونه پروپوزال تحقیق یک کار پیچیده است که نیاز به درک مهارت های متعدد دارد. هدف این مقاله ارائه یک مرور مختصر از تحقیقاتی است که شما انجام خواهید داد. مثال پیشنهاد تحقیق دلایل اصلی مفید بودن تحقیق شما برای خواننده و به طور کلی جامعه را توضیح می دهد. مثال پروپوزال تحقیق شامل ایده اصلی، دلیل انجام تحقیق و روشی است که استفاده خواهید کرد. اگر امیدوارید برای تحقیق خود بودجه دریافت کنید، یک نمونه پروپوزال تحقیقاتی عالی بسیار مهم است.

برای چیه؟
پروپوزال تحقیق ماهیت و وسعت تحقیقات برنامه ریزی شده یا آینده شما را توضیح می دهد. برای یک خواننده دانشگاهی نوشته شده است به عنوان مثال. برای استاد راهنما یا دانشگاهی با سابقه انضباطی مشابه. با فکر کردن در مورد کل پروژه تحقیقاتی خود از ابتدا تا انتها، ممکن است مسائل اصلی مربوط به امکان سنجی پروژه را نیز برجسته کنید.

چه چیزی داخل این هست؟
در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی در پروپوزال گنجانده شده است، تفاوت های انضباطی وجود دارد. به عنوان مثال، رشته‌هایی مانند روان‌شناسی ممکن است شامل یک بیانیه فرضیه برجسته باشند، سایر رشته‌ها در علوم اجتماعی از جمله آموزش ممکن است انتظار مجموعه‌ای از سؤالات پژوهشی را داشته باشند که مطالعه به آنها پاسخ دهد. با این حال، همه پیشنهادات تحقیقاتی باید چهار عنصر اساسی زیر را پوشش دهند.

موضوع تحقیق به یک مشکل مهم می پردازد و بنابراین، وضعیت دانش در آن زمینه را ارتقا می دهد.
شناسایی روش شناسی مناسب و تئوری اساسی برای رسیدگی به مشکل، از جمله روش ها و تجهیزات جمع آوری داده ها (در صورت نیاز).
جزئیات نحوه تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به گونه ای که بتوان نتایج مفیدی گرفت.
یک برنامه سازمان یافته برای هر کار پیشنهادی، از جمله یک چارچوب زمانی.
ساختارهای کلان احتمالی
ساختار پروپوزال تحقیق شما بسته به الزامات رشته شما متفاوت خواهد بود. با این وجود، عناصر ساختاری خاصی مورد انتظار خواننده شما خواهد بود و ممکن است به ترتیب زیر ارائه شوند. برای شرایط خاص با هماهنگ کننده تحقیقات در منطقه خود تماس بگیرید.

عنوان یا جلد

فهرست مطالب

خلاصه

مقدمه

بررسی ادبیات

طراحی یا روش تحقیق

نتایج اولیه

جدول زمانی / برنامه

طرح کلی یا ساختار پایان نامه

اهمیت و پیامدهای مطالعه

فهرست مرجع

نگارش پروپوزال تحقیق
چقدر باید بنویسم؟
یک پروپوزال تحقیق معمولاً کمی طولانی تر از سایر ژانرهای دانشگاهی مکتوب است. در علوم انسانی، ممکن است حدود ۱۰۰۰۰ کلمه یا حتی بیشتر باشد (به استثنای فهرست منابع). در حالی که رشته‌های علمی‌محورتر ممکن است کوتاه‌تر باشند.

از چه چیزی شروع کنم؟
مشابه سایر ژانرهای دانشگاهی، نوشتن پروپوزال تحقیق یک فرآیند است. اگر موضوع «بازیافتی» را پیشنهاد می‌کنید که بر اساس تکالیف قبلی که قبلاً در مورد همان موضوع نوشته شده است، ساخته شده است، ممکن است مدتی را صرف خواندن مجدد آن‌ها کنید. با این حال، اگر در حال شروع یک پروژه “تازه” هستید، ممکن است دو سوال کلیدی را در نظر بگیرید:

من واقعاً علاقه مند به دانستن در مورد موضوع تحقیق خود هستم؟
چگونه می خواهم این کار را در عمل انجام دهم؟ پاسخ های طوفان فکری به این سوالات در یک محدودیت زمانی دقیق – مثلا ۳۰ دقیقه.
سپس این «رایگان‌نویسی» را برای حداقل ۲۴ ساعت قبل از بررسی آن برای پیش‌نویس دوم صیقلی‌تر احتمالی رها کنید.

چگونه باید به ادبیات برخورد کنم؟
بررسی ادبیات دانشگاهی در مورد موضوع شما یکی از حیاتی ترین مراحل پروپوزال تحقیق شما است. این بخش فراتر از یک خلاصه ساده از همه چیزهایی است که در مورد یک موضوع نوشته شده است. در عوض، این یک ترکیب انتقادی از مواد است که ادبیات آکادمیک انتخابی را در مورد موضوع شما روشن می کند. پوشش شما از ادبیات باید منعکس کننده استدلال یا دیدگاهی باشد که در سؤال یا سؤالات تحقیق خود مطرح کرده اید.

تکنیک های زیر را برای برخورد با ادبیات امتحان کنید:

با ارجاع به آثار نویسندگان مرتبطی که از موضع شما حمایت می کنند یا استدلال های متقابلی را علیه نظر یا نظر شما ارائه می کنند، موضوع یا مجموعه ای از موضوعات را از مطالعه گسترده خود ایجاد کنید.
نقل قول بیش از حد را محدود کنید. نقل قول های مستقیم بیش از حد، قدرت شما را در مورد موضوع کم می کند.
از شروع پاراگراف ها با “جونز استدلال می کند …” خودداری کنید. «اسمیت می‌گوید…» این رویکرد باعث از دست دادن احساس اقتدار نویسنده شما نسبت به آثار دیگران می‌شود. در عوض، یک نمای کلی از پاراگراف در یک جمله موضوعی که با صدای نویسنده خود نوشته شده است، ارائه دهید.
برگرفته از رودستم و نیوتن (۲۰۱۵) همانطور که در پالتریج و استارفیلد (۲۰۲۰) ذکر شده است. نگارش پایان نامه و پایان نامه به زبان دوم: کتاب راهنما برای دانشجویان و مشاوران آنها. راتلج.

نکاتی برای نوشتن
از زبانی که بیش از حد مردد یا آزمایشی است اجتناب کنید (یعنی “به نظر می رسد که …”، “امید است که …”). درعوض، زمانی که احساس می‌کنید می‌توانید از زبان مطمئن استفاده کنید (یعنی «معلوم است که…»، «من ادعا می‌کنم که…»).
بلوک های بزرگ متن را با استفاده از عنوان های فرعی و نقاط گلوله به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.
مشکلات احتمالی یا محدودیت های تحقیق خود را پیش بینی کنید. این مسائل را مستقیماً به نفع خود و همچنین برای بهبود کل پیشنهاد مطرح کنید.
خواندن پیشنهاد خود را برای خوانندگان آسان کنید. هرگز تصور نکنید که خوانندگان کار شما را به ترتیب «منطقی» می خوانند. از عناوین فرعی استفاده کنید و ایده های کلیدی را دوباره بیان کنید تا خواننده را در نوشتن خود راهنمایی کنید.
کپی هایی از سایر پیشنهادات تحقیقاتی در زمینه خود پیدا کنید و روش آنها را مطالعه کنید:
عناوین را طراحی کنید
ساختار پیشنهادی آنها
از زبان رشته خاص استفاده کنید
هر چیز دیگری را که متوجه شدید یادداشت کنید. می‌توانید از سرپرست/های بالقوه‌تان مدل‌هایی از پیشنهادهای قبلی ارائه‌شده را بخواهید یا نمونه‌های مرتبط را به‌صورت آنلاین جستجو کنید (نمونه‌هایی را از آدرس‌های وب معتبر .edu یا .org. جستجو کنید)
نکات نهایی
به یاد داشته باشید، پروپوزال تحقیق شما باید نشان دهد:

امکان سنجی و مبانی منطقی پروژه شما
یک سؤال پژوهشی متمرکز، مجموعه ای از اهداف یا فرضیه تحقیق
عرض و عمق ادبیات دانشگاهی در مورد موضوع شما
درک موضوعات یا بحث های جاری در مورد موضوع شما
توجیه پروژه شما از طریق ادبیات
یک تطابق بین روش شناسی و/یا روش ها و پرسش/های تحقیق شما
اقتباس از Cadman (2002) همانطور که در Paltridge، B. و Starfield، S. (2020) ذکر شده است. نگارش پایان نامه و پایان نامه به زبان دوم: کتاب راهنما برای دانشجویان و مشاوران آنها. راتلج.

2022-06-01
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss