جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



استفاده از پروپوزال آماده برای نگارش مقالات پژوهشی

استفاده از پروپوزال آماده برای نگارش مقالات پژوهشی

نوشته هانا اسلک

در طول دوره دکترا، احتمالاً از شما انتظار می رود که یک مقاله تحقیقاتی بنویسید. انتشار کار می تواند راهی عالی برای بهبود رزومه تحصیلی و ارتقای خود به عنوان یک محقق اولیه شغلی باشد. همچنین می‌توانید یافته‌های خود را در یک کنفرانس ارائه دهید، جایی که می‌توانید حوزه تخصص خود را بیشتر شبکه‌سازی کرده و ارتقا دهید.

اما نوشتن یک مقاله آسان نیست و می تواند کار پس زمینه زیادی را ببرد. به همین دلیل مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و برخی از مراحل کلیدی را دنبال کنید.

مقاله پژوهشی چیست

از پروپوزال های آماده می توانید برای انجام مقاله پژوهشی استفاده کنید. مقاله پژوهشی انتشار استدلال خود شما در یک زمینه مطالعاتی خاص است. چه شما یک نویسنده مجرد باشید یا یک نویسنده مشترک، باید دیدگاهی کاملاً تحقیق شده در مورد یک بحث دانشگاهی مرتبط ارائه دهد.

هدف از مقاله این است که به طور انتقادی با یک موضوع درگیر شوید و افکار خود را که پس از یک دوره مطالعه بر روی یک منبع مرتبط شکل گرفته است، ارائه دهید.

یک مقاله تحقیقاتی خوب چیست؟

یک مقاله خوب باید بتواند اهداف تحقیق روشن، روش شناسی مناسب را شناسایی کند و نتایج جالب و منحصر به فردی را به یک رشته دانشگاهی ارائه دهد. باید بتواند در مورد رشته تحصیلی فعلی اظهار نظر کند و دلیل اهمیت این کار را شناسایی کند.

چگونه یک مقاله تحقیقاتی را ترسیم کنیم

پس از انجام تحقیقات مقدماتی، باید بتوانید حوزه یا موضوع خاصی را شناسایی کنید که نیاز به توسعه بیشتر دارد.

موضوع

اولین چیزی که نیاز دارید یک موضوع است. بر خلاف یک کتاب، یک مقاله پژوهشی نباید به یک رشته علمی کامل بپردازد. در عوض موضوع باید متمرکز و محدود باشد. بحث بالقوه ممکن است روی یک منبع منبع کم استفاده، یک بحث خاص یا یک توسعه جدید متمرکز شود.

پایه منبع

هنگامی که درباره موضوعی تصمیم گرفتید، باید یک پایگاه منبع را شناسایی کنید. مانند موضوع، این باید متمرکز و محدود باشد.

این مرحله ای است که در آن بخش عمده ای از تحقیقات خود را انجام خواهید داد. از خود بپرسید که منابع به شما چه می گویند؟ آیا آنها ایده شما را تغییر می دهند؟ و آیا منابع دیگری وجود دارد که ممکن است برای موضوع شما مهم باشد که از قلم افتاده باشید؟

بحث و جدل

پس از تکمیل حجم قابل توجهی از تحقیق، باید بتوانید استدلالی را تشکیل دهید. شواهد شما چه چیزی را نشان می دهد؟ این چگونه به بحث هایی که در ابتدا قصد داشتید به آن بپردازید کمک می کند؟ این زمان خوبی برای شروع لیست کردن نکات مرتبطی است که می خواهید در بدن بپوشانید.

همچنین نوشتن استدلال خود می تواند مفید باشد. اگرچه ممکن است در روند نوشتن یا پس از تحقیقات بیشتر تغییر کند، خوب است که تمرکز داشته باشید. یک مقاله تحقیقاتی نباید توصیفی باشد و بنابراین نوشتن یک استدلال مقدماتی برای متمرکز نگه داشتن نوشته شما می تواند مفید باشد.

نتخاب ناشر

در نهایت، قبل از نوشتن باید مشخص کنید که می خواهید به کدام مجله ارسال کنید. مهم است که مجله ای را انتخاب کنید که رشته تحصیلی شما را پوشش دهد زیرا این به شما شانس بیشتری برای انتشار می دهد. همچنین به این معنی است که داوران منصوب شده در مورد رشته تحصیلی فعلی شما اطلاعات بیشتری خواهند داشت و بنابراین راهنمایی بهتری در بازخورد خود ارائه می دهند.

یک روش خوب این است که تحقیقات ثانویه خود را بررسی کنید. رایج ترین مجلاتی که استفاده می کنید کدامند؟ سپس می‌توانید از وب‌سایت‌های آن‌ها برای ارزیابی اینکه آیا موضوع و روش شما با دستورالعمل‌های سبک آنها مطابقت دارد یا خیر، استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است ارزش آن را داشته باشد که خلاصه ای کوتاه از مقاله خود را به سردبیر مجله ایمیل کنید تا بپرسید آیا مورد علاقه است یا خیر.

نحوه ساختار یک مقاله تحقیقاتی

پس از ایجاد طرح کلی از نکات و استدلال خود، این باید در قالبی نوشتاری سازماندهی شود. طول مقاله شما به رشته تحصیلی، روش شناسی، سبک ارجاع و ناشر مورد نظر شما بستگی دارد. مجلات طول انتشاراتی را که می پذیرند در وب سایت خود فهرست می کنند و بنابراین شما باید از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.

در حالی که مقالات معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ صفحه هستند، برخی از مجلات مقالات تا ۵۰ صفحه را می پذیرند.

معرفی

حتما از پروپوزال آماده استفاده کنید. مسلما مهمترین بخش هر قطعه نوشته شده، مقدمه باید جذاب باشد تا توجه خواننده را به خود جلب کند. در اینجا، شما باید موضوع و رویکرد خود را قبل از پایان با بیانیه پایان نامه خلاصه کنید.

بدنه اصلی

بدنه اصلی شامل نکات اصلی است که برای استدلال خود فهرست کرده اید. مطمئن شوید که هر بخش مرتبط و مرتبط است. حرکت بر روی مماس می تواند کار شما را سازماندهی نکرده به نظر برساند. استدلال شما ممکن است کمتر قانع کننده به نظر برسد اگر رابطه ظاهری کمی بین هر نقطه وجود داشته باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که نباید بخش‌های خود را بر اساس منابع، بلکه بر اساس موضوع سازماندهی کنید. همچنین ایده خوبی است که با نقطه قوت خود پایان دهید، زیرا می تواند به نتیجه گیری شما کمک کند تا قانع کننده تر به نظر برسد.

نتیجه

در اینجا شما باید بیانیه اصلی پایان نامه خود را که در مقدمه بیان شده است مجدداً بررسی کنید و سپس به طور خلاصه بیان کنید که چگونه این موضوع را درست نشان داده اید. هر نکته را مرور کنید و مشخص کنید که چگونه به استدلال شما کمک می کند. نتیجه گیری همچنین جایی است که شما ممکن است پیشنهاد کنید که تحقیقات بیشتری در مورد موضوع گسترده تر مورد نیاز است.

تجدید نظرها

در نهایت، بازنگری در کارتان همیشه ضروری است. یک مقاله تحقیقاتی خوب احتمالاً حداقل چند بار تهیه خواهد شد. این سه مورد کلیدی را حتما بررسی کنید:

گرامر و خوانایی

وضوح و جریان استدلال شما

منابع و شواهد واقعی استفاده شده است

نحوه قالب بندی مقاله پژوهشی

هر انتشاراتی راهنماهای سبک قالب بندی خاص خود را دارد. به همین دلیل است که قبل از ارسال، مهم است که بدانید با چه کسی می خواهید منتشر کنید.

خلاصه

همه مجلات چکیده مقاله شما را می خواهند. چکیده یک پاراگراف خلاصه ای طولانی از مقاله است. هدف آن این است که خوانندگان تصمیم بگیرند که آیا به خواندن مقاله شما نیاز دارند یا می خواهند. باید شامل موضوع تحقیق، دلیل آن، روش شناسی و بیانیه نتیجه گیری باشد.

دنبال کردن راهنماهای سبک

نکته اصلی که باید در راهنمای سبک قالب بندی بررسی شود ارجاع دادن است. مطمئن شوید که از سیستم مناسبی استفاده کرده اید، خواه نقل قول های درون متنی، پاورقی ها یا یادداشت های پایانی باشد. همچنین باید بررسی کنید که آیا به داشتن کتابنامه نیاز دارید یا خیر. همچنین تمرین خوبی است که با فونت و اندازه مورد نیاز ارسال کنید.

برخی از مجلات ممکن است بیوگرافی کوتاهی از نویسنده را نیز بخواهند.

ارسال

آخرین مرحله نگارش مقاله پژوهشی، ارسال است. پس از ارسال مقاله شما به یک مجله، قبل از ارسال برای بررسی همتا، توسط ویراستار بررسی می شود. تحت بررسی همتا، مقاله توسط سه تا چهار خواننده ناشناس (بسته به اندازه مجله) خوانده می شود. هر کدام بازخورد ارائه خواهند کرد.

بازخورد

بعید است که یک مقاله تحقیقاتی در اولین ارسال به طور کامل پذیرفته شود و اغلب نیاز به ویرایش است. اگر مقاله شما قبلاً پذیرفته شده باشد، یک دوره زمانی مشخص برای ویرایش به شما داده می شود. هر بازبین ناشناس بازخورد سازنده خود را ارائه می دهد و شما باید سعی کنید به هر نکته مطرح شده توجه کنید.

2022-05-16
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss