جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



انجام پایان نامه دکتری

انجام و نوشتن رساله و پایان نامه دکتری در رشته های حسابداری، مدیریت و روانشناسی و علوم تربیتی

در بسیاری از مواقع در تحصیلات تکمیلی نوشتن پروژه پایانی با دشواری هایی همراه می شود که در این گونه موارد دانشجو احتیاج به مشاوره دارد و باید از استاد راهنما و مشاورهای خود استفاده کرده و نسبت به مشکلات خود و اصلاح آنها اقدام کند . دانشجویانی که پایان نامه دکتری در رشته ای مانند مدیریت دارند باید بدانند که از انتخای موضوع تا دفاع خود باید در جریان کار قرار بگیرند و کیفیت را در اینگونه پروژه های مهم فدای سایر موارد نکنند. در اینجا چند نکته مهم برای انجام بهتر رساله دکتری برای رشته های مختلف بیان می شود :

– چگونه موضوع پایان نامه دکتری (Doctorate Thesis) انتخاب کنیم ؟

باید همیشه این نکته را مد نظر قرار دهیم که برای موضوع وقت مناسب قرار دهیم و از کسانی که قبلا انتخای موضوع برای پایان نامه در سطح دکتری داشته اند کمک بگیریم. عناوینی که فقط رابطه بین دو متغیر را بسنجند و بسیار ساده باشند برای مقطع دکتری زیاد کاربردی ندارند و بدرد پایان نامه های کارشناسی ارشد می خورند . پس در انتخاب موضوع باید موارد زیر را رعایت کنیم :

۱- جدید بودن و داشتن نوآوری در موضوعات : بدین معنا که موضوع انتخابی یک فرقی با موضوعات قبلی مرتبط با این حوزه داشته باشد و چالش های جدیدی را مطرح کند .

۲- عدم تکراری بودن برای موضوع: پرواضح است که موضوعاتی که قبلا کار شده اند نمی تواند ایده خوب برای پایان نامه دکتری باشد. برای اطلاع دانشجویان از تکراری بودن موضوع می توان به گوگل و یا سایت آسان داک مراجعه کرد .

۳- قابل انجام بودن موضوع: بدین معنی که نباید موضوعاتی انتخاب شود که هرگز نتوان آنها را پیاده سازی کرد و یا دچار مشکلاتی برای انجا کار شویم . این کار بخصوص برای رشته های حسابداری و اقتصاد و مدیریت مالی بسیار مطرح می باشد و باید مثلا جامعه آماری که انتخاب می شوند مد نظر قرار گیرد .

۴- داشتن متغیرهای خوب و جدید: در کارها و پروژه های تحصیلات تکمیلی باید از متغیرهایی استفاده شود که به اصطلاح ارزش کار کردن دارند . متغیرهایی که کمتر در مطالعات وارد شده اند و می توانند انگیزش کافی را به دانشجو و استاد راهنما برای مطالعه بدهد .

۵- ثبت موضوع: بعد از اطمینان از موارد بالا دانشجو باید نسبت به ثبت موضوع انتخابی خود اقدام کند تا کارهای موازی توسط سایر محققین بر روی آن انجام نشود و دیگران اطلاع از انتخاب شدن آن داشته باشند .

همیشه دانشجویان باید دقت کافی برای شروع کار پس از انتخاب موضوع داشته باشند که همه جوانب کار و ابعاد آن را در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین و با کیفیت ترین پروژه را از موضوع انتخابی استخراج کنند .

انجام پایان نامه دکتری

– انجام پروپوزال دکتری ( Doctorate Proposal )

با اطمینان از کلیه مراحل قبلی باید در مرحله بعدی نوشتن پروپوزال شروع شود . بخش های مختلفی که برای این کار در نظر گرفته شده است در فرم خام پروپوزال دانشگاه های مختلف آمده است که تقریبا همه بخش های آن از یک اصول خاصی پیروی می کنند و از مقدمه و بیان مسأله تحقیق شروع شده و تا فرضیه و اهداف و ضرورت و اهمیت تحقیق ادامه پیدا کرده و با بیان نوآوری، روش تحقیق و قسمت های مختلف آن مانند روش جمع آوری داده ها، ابزار گردآوری داده ها و روش آنالیز داده ها و منابع ختم می شوند . دانشجویان دکتری در رشته های روانشناسی ، حسابداری و مدیریت و اقتصاد باید دقت کنند که اگر می خواهند در انجام پایان نامه و رساله با مشکلی مواجه نشوند تمام بخش های پروپوزال را به دقت مورد بررسی قرار داده تا اگر مشکلی در موضوع ، روش انجام کار و یا سایر قسمت ها وجود دارد ، از همین ابتدای کار مشخص گردد و نسبت به رفع یا اصلاح آن تلاش شود . در بسیاری از مواقع دیده شده که یک پروپوزال بد باعث شده است که انجام پایان نامه با مشکل مواجه شود و بسیاری از کارها دوباره از نو طراحی شده است و همچنین برعکس یک پروپوزال خوب می تواند کار دانشجویان را برای انجام پروژه نهایی دکتری بسیار راحت کند . بنابراین باید چند نکته در انجام پروپوزال مد نظر قرار گیرد :

– تمام بخش های آن به دقت و با حساسیت خاصی مورد بررسی قرار گیرد تا موارد مبهم موضوع مشخص گردد .

– سعی شود در پروپوزال از منابع معتبر داخلی و خارجی و مطالعات مشابه خوب استفاده شود تا کارهای انجام شده قبلی در ارتباط با موضوع مورد مطالعه روشن شود .

– هر جا که برای دانشجو مبهم بود از استاد راهنما و مشاور حتما در همین مرحله سوال شود که همان مشکل در انجام پایان نامه دردسر ساز نشود .

– دانشجویان سعی کنند نسبت به پروپوزال نوشته شده مسلط شوند که برای دفاع از پروپوزال مشکلی نداشته باشند .

– همیشه از بهترین آزمون ها برای قسمت آنالیز داده ها استفاده کنند و به روز باشند .

– سعی شود تا نرم افزارهایی که در پروپوزال برای تحلیل داده های جمع آوری شده بخصوص برای رشته های مدیریت ، حسابداری و اقتصاد نوشته می شود را یاد بگیرند .

انجام و نوشتن رساله و پایان نامه دکتری

– انجام پایان نامه دکتری ( رساله )

با تصویب تمامی مراحل پروپوزال و ثبت آن در گروه کم کم دانشجو می تواند نسبت به نوشتن پایان نامه اقدام کند . دانشجویان دکترای روانشناسی می توانند مانند دانشجویان مدیریت و حسابداری و اقتصاد از جمع آوری مقالات معتبر از سایت های خوب برای ادبیات تحقیق شروع کنند و فصل ۱ و ۲ پایان نامه را بنویسند و مدل نظری خود را در پایان فصل دوم ترسیم کنند . نوشتن پروژه نهایی در این مقطع نیاز دارد تا مقاله های معتبر از سایت هایی مانند امرالد (Emerald) یا ساینس دایرکت (Science Direct) اشپرینگر (Springer) و یا آی تراپلی (IEEE) استخراج گردد . فصل سوم پایان نامه در مورد روش شناسی تحقیق می باشد و بسیار مهم است و تمامی مراحل کار باید در آن قرار گیرد . وقتی ابزار مطالعه مانند مصاحبه و پرسشنامه بکار گرفته شد و داده ها جمع آوری گشت ، در فصل چهارم آنالیز داده ها انجام می شود . فصل پنجم هم به ارائه پیشنهادات و بحث می پردازد .

از قدیم گفتن کار رو باید به دست کاردون بسپاری. برای مشاوره رایگان پروپوزال و پایان نامه هم یک کاردون واقعی در کشور هست. یه آقای دکتری که سرش برای انجام پروپوزال و پایان نامه و آماده کردن اون درد می کنه و به همه مسائل روش تحقیق و نرم افزارها وارده و خلاصه اینکه با سن نه چندان زیادش ته قضیست. سوالی رو اگه نتونست جواب بده و به روشی تسلط نداشت من شخصا این نوشته رو بر می دارم!!! زیاد ازش تعریف نمی کنم که تبلیغات نشه! چه جوری می تونی باهاش تماس بگیری؟ کاری نداره! این شمارشه: ۰۹۱۹۶۳۵۷۶۶۰  دکتر نوایی . بخصوص دانشجویان دکتری هر چی دوست داشتن می تونن ازش بپرسن و مشاوره بگیرن. امیدوارم بدردتون بخوره. ما که خیلی ازش استفاده کردیم و عالی بود.

2018-10-28
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss