جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دستورالعمل برای آماده کردن پروپوزال تحقیقی دکتری

دستورالعمل برای آماده کردن پروپوزال تحقیقی دکتری

اگر شما در حال آماده کردن برنامه تحصیلات تکمیلی MPhil/PhD هستید باید یک پروپوزال تحقیقاتی را همراه درخواست خود ارائه دهید. پروپوزال تحقیقی برای درخواست شما ضروری است زیرا اساس قضاوت در مورد شایستگی تحقیق تحصیلات تکمیلی شما را فراهم می­سازد، مخصوصا در ارتباط با:

  • کمک بالقوه به دانش از طریق تحقیق ابتدایی یا پیشرفته؛
  • دانش شما از مقاله: عوامل درک بدنه دانش که مقدمه­ی رشته­ی مورد مطالعه یا محدوده فعالیت حرفه­ای است؛
  • درک و فهم نظری شما: برخی شواهد توانایی مفهوم­سازی و کاربرد منابع نظری؛
  • روش­های تحقیق و درک ارزش روش­شناسی: درک روش­ها و راه­کارهای قابل­اجرا و مناسب پژوهش و سئوالات علمی پیشرفته؛
  • کیفیت نگارش: توان نوشتن در سطح دکتری (تمام متقاضیان باید حداقل شرایط لازم برای ورود را برآورده کنند)؛
  • شایستگی و تجربیات شما: تجربیات و یا شایستگی­های متناسب شما که توانایی برای موفقیت در این مطالعه را نشان می­دهد؛
  • هم­جهتی تحقیق پیشنهادی شما با علاقمندی­ها و تجربه و تخصص مشاوران و کارشناسان و مراکز پژوهشی مربوطه.

پروپوزال آماده شما توسط اساتید خوانده می­شود که طرح پیشنهادی شما را بر اساس آنچه در بالا گفته شد و همچنین اینکه چقدر به دستورالعمل­های زیر نزدیک است، ارزیابی می­کنند. ارجحیت با متقاضیانی است که علاقمند به موضوعات پژوهشی هستند که در چهار مرکز تحقیقی ما به عنوان اولویت­های استراتژیک شناخته شده­اند و یا آنهایی که در هماهنگی نزدیک با علایق و منافع فردی گروه است. بنابراین شما حتما باید به دقت در مورد محتوای پروپوزال تحقیق خود فکر کنید، زیرا به دقت توسط اساتید و کارشناسان توانمند بررسی می­شود.

تکمیل کردن پروپوزال دکتری

یک طرح پیشنهادی تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی باید:

  • به طور واضح موضوعی را که شما علاقمند به مطالعه آن هستید را توضیح دهد
  • نشان دهد که شما قصد شروع شناسایی و توسعه­ی یک پرسش تحقیقی جذاب و اصیل در رابطه با موضوع انتخابی را دارید
  • دلایل­تان برای تقبل این تحقیق را توضیح دهد

بنابراین پروپوزال شما باید نشان دهد که:

  • محدوده پژوهشی مورد نظرتان را درک کرده­اید
  • قادر به شناسایی یک پرسش پژوهشی اصیل و جذاب هستید
  • درک ضمنی از چگونگی انجام پژوهش دارید
  • تعدادی از مقالات علمی در زمینه پیشنهادی را مطالعه کرده­اید

شما احتمالا نیاز دارید که ۵ تا ۶ صفحه (۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ واژه) بنویسید تا بتوانید بخش­های اصلی مشخص شده در این دستورالعمل را نشان دهید. شما باید فهرستی از منابع را نیز داشته باشید.

یک طرح پیشنهادی (پروپوزال) تحقیقاتی شامل چه چیزهایی باید باشد؟

در مناسب­ترین حالت، یک پروپوزال باید یک قالب مرسوم برای ارائه و شرح پروژه­ها و نظرات پژوهشی را دنبال کند، با خلاصه­ای از پیش­زمینه یا محتوای تحقیق و مقالات شروع می­شود؛ با در نظر گرفتن بخش­های شرکت­کننده و روش­هایی که ممکن است بخواهید روی آن تمرکز کنید ادامه می­یابد؛ و سپس یک ارزیابی از اینکه چرا این تحقیق مهم است و چگونه می­تواند بر محدوده­هایی مثل نظریه آموزشی، سیاست و مدیریت و عمل اثر بگذارد. بخش­ها باید شامل موارد زیر باشد:

  1. مقدمه و پیش­زمینه

پروپوزال به صورت خلاصه­ی موضوع تحقیق و ارتباطش با تمرین و یا سیاست آموزشی؛ یا مباحث مفهمومی/نظری؛ یا مطالعات و کاربردهای عملی و تجربی مربوطه ارائه می­شود.

  1. آگاهی از مقالات و درک نظری

مقدمه و پیش­زمینه باید با یک مرور مختصر (نه خیلی کامل) از مقالات و نظریات مربوط به محدوده تحقیق ادامه یابد. دقت کنید که هر خط اصلی و مهم از بحث و یا کار منتشر شده­ی محققان مهم در رابطه با رشته­تان را ذکر کنید و مرجع آن را بگویید. این مهم است که شما در جستجوی شناسایی شکاف بین مقالات و یا کارهای موجود هستید که تحقیق پیشنهادی شما قصد بررسی­اش را دارد.

  1. روش­های تحقیق و درک ارزش روش­شناسی

اگرچه روش­های اختصاصی  تحقیق شما ممکن است در طول دوره­ی مطالعه­تان تغییر کند اما در این مرحله مهم است که یک پیشنهاد منطقی و قابل قبول برای چگونگی انجام پژوهش خود در زمینه موضوع انتخابی ارائه دهید. این باید به کارشناسان خبره نشان دهد که شما قبلا به درک خوبی از روش­های تحقیق رسیده­اید و از این آگاه هستید که چگونه ممکن است آنها در شرایط متنوع و خاص عمل کنند.

بنابراین این بخش باید خلاصه­ای از روش­هایی که می­تواند مورد استفاده قرار بگیرد و دلیلی که چرا این­ها برای محدوده­ی تحقیقی شما مناسب­ترین هستند ارائه دهد.

شما باید به طور واضح از محتوای تحقیق (مثلا بخش جغرافیایی؛ آموزشی یعنی ابتدایی/متوسطه/عالی/ دانشگاهی)، همچنین شرکت­کنندگان (مثلا افراد؛ گروه­های کوچک، گروه­های بزرگ­تر یا رده­ها)، و هر گونه ملاحظه­ی خاص (مثلا ارزیابی؛ مسائل اخلاقی خاص) آگاه باشید و آن را توجیه کنید. علاوه بر این، ارائه یک نظر در مورد مدت زمان قابل پیش­بینی و مهلت مطالعه مفید است (با در نظر گرفتن این مطلب که آیا شما در خواست مطالعه تمام وقت یا نیمه وقت را داده­اید).

  1. کمک به علم و اثر آن

هرچند در این مرحله ممکن نیست به طور واضح بدانید یافته­های شما چه خواهند بود اما براساس دلیل و منطق باید مقالات پیش­زمینه­ای، شکاف­ها در اساس علم و روش­های پیشنهادی را ارائه دهید، و باید بتوانید در مورد راه­هایی که تحقیق شما به علم کمک می­کند حدس بزنید. این می­تواند در مورد تاثیر بر اعمال یا سیاست آموزشی، ایده­های نظری در حال توسعه و یا در مورد تجهیز معلمان/دانش­آموزان/مدیران با مهارت­های اختصاصی باشد.

تمام تمرکز شما در این بخش باید بر توضیح این مطلب باشد که تحقیق شما چه اثر بالقوه­ای بر چیز یا شخصی دارد.

  1. صلاحیت و تجربه

شما باید این فرصت را داشته باشید تا چگونگی ارتباط شایستگی­ها و تجربیات قبلی شما با موضوع را توضح دهید و نشان دهید این موضوع چگونه به موفقیت شما در این مطالعه کمک خواهد کرد.

  1. اطلاعات در مورد شما

مطالعه دوره­ی دکتری برای بسیاری از افراد بسیار ارزشمند و چالش­برانگیز است؛ آن برای اینکه کمی در مورد شما بدانیم به ما کمک می­کند؛ چرا شما، چرا الان، چرا اینجا؟ بخشی از پروپوزال می­تواند به طور کلی شامل توضیح انگیزه­های شما برای پیگیری و دنبال کردن دوره­ی دکتری، و همچنین به طور اختصاصی در مورد موضوع­تان باشد، و نشان دهد چرا الان درست­ترین زمان برای انجام آن توسط شما است. تکمیل دوره­ی دکتری نیازمند
انعطاف­پذیری، روشنفکری، سرسختی، تعهد و علاقه است و دوست داریم بدانیم که شما احساس آمادگی برای مقابله با این چالش را دارید.

پروپوزال دکترا چگونه باید ارائه شود؟

شما در حال ارائه یک مطالعه­ی سطح بالا هستید و بنابراین پروپوزال شما باید به روشی ارائه شود که توانایی
حرفه­ای و علمی­تان را نشان دهد؛ پروپوزال­هایی که به طور ضعیفی ارائه می­شوند این امر را در نظر می­آورد که در طول مرحله آماده­سازی درخواست با دقت کافی مورد توجه نبوده اند. داوران توجه زیاد و دقیقی به کیفیت نگارش انگلیسی شما و توانایی­تان برای تولید کاری در سطح دکتری نشان می­دهند. بنابراین، پروپوزال شما باید از نظر تایپ و واژه­ها ویرایش شده باشد؛ نظرات­تان با یک انگلیسی خوب و دقیق بیان کند؛ از نظر ساختاری خوب، واضح و خوانا باشد؛ و شامل منابع با قالبی علمی استاندارد مثل سیستم هاروارد باشد.

در پایان…

به یاد داشته باشید که پروپوزال به عنوان اولین اثر از شایستگی شما برای تحقیقات تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می­شود و بنابراین اولین اثرتان در این رابطه است. ارزشمند است که در این مرحله زمان و تلاش­تان بر روی پروپوزال را به منظور کسب یک فرصت بهتر جهت پذیرش در یک برنامه تحقیقی تحصیلی اختصاص دهید. کارشناسان و اساتید در این نقطه از شما انتظار ندارند که تمام پاسخ­ها را بدانید و نظرات خود را اثبات کنید. ما
می­خواهیم در این مرحله از نظرات شما آگاه شویم اما می­دانیم که این نظریات در طی دوره­ی مطالعات توسعه
می­یابند و حتی تغییر می­کنند.

از قدیم گفتن کار رو باید به دست کاردون بسپاری. برای مشاوره رایگان پروپوزال و پایان نامه هم یک کاردون واقعی در کشور هست. یه آقای دکتری که سرش برای انجام پروپوزال و پایان نامه و آماده کردن اون درد می کنه و به همه مسائل روش تحقیق و نرم افزارها وارده و خلاصه اینکه با سن نه چندان زیادش ته قضیست. سوالی رو اگه نتونست جواب بده و به روشی تسلط نداشت من شخصا این نوشته رو بر می دارم!!! زیاد ازش تعریف نمی کنم که تبلیغات نشه! چه جوری می تونی باهاش تماس بگیری؟ کاری نداره! این شمارشه: ۰۹۱۹۶۳۵۷۶۶۰  دکتر نوایی . بخصوص دانشجویان دکتری هر چی دوست داشتن می تونن ازش بپرسن و مشاوره بگیرن. امیدوارم بدردتون بخوره. ما که خیلی ازش استفاده کردیم و عالی بود.

2018-11-17
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss