جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



نکاتی چند برای آماده کردن رایگان نمونه پروپوزال روش تحقیق

نکاتی چند برای آماده کردن رایگان نمونه پروپوزال روش تحقیق

– ایجاد یک طرح تحقیقاتی

در زندگی یک دانش­پژوه چند نقطه عطف وجود دارد مثل دفاع از طرح تحقیقاتی خود، یا ارائه ­ی پایان­نامه. این بخش در ارتباط با یکی از اولین نقاط عطف در نوشتن پایان­ نامه، یعنی ایجاد یک طرح تحقیقاتی یا پروپوزال، است.

برای کسب تجربه دانشجویان، درسی به نام روش تحقیق وجود دارد که همه سعی آن آشنا کردن دانشجویان با اصول کار پروپوزال نویسی است و باید یک نمونه از آن نوشته شود یا از سایت ها به صورت پولی یا رایگان دانلود شود. در حالی که نیاز نیست همه­ی دانش­پژوهان رسما یک طرح تحقیقاتی ارائه و از آن دفاع کنند، اما پیشنهادات ارائه شده در این بخش به دانشجویان دارای لیسانس افتخاری، و همچنین دانشجویان فوق لیسانس و دکتری که قصد شروع پژوهش دارند، مربوط می­شود.

تعیین موضوع برای نمونه پروپوزال

درس روش تحقیق بیشتر برای انجام آزمایشی پروپوزال است و دانشجو نباید زیاد نگران باشد. وظیفه­ی ایجاد و تعیین یک موضوع مناسب اغلب یک مانع مهم است. در حالی که ناظران در بعضی سازمان­ها ممکن است موضوعاتی پیشنهاد کنند، اما سایرین از دانشجویان انتظار دارند که قبل از بحث­های نظارتی مقدماتی یک نظر و ایده­ی واضح در مورد موضوع پایان­نامه داشته باشند.

برای دانشجویانی که مدتی از مطالعات دانشگاهی دور بوده­اند، ایجاد یک محدوده وسیع موضوعی یا حتی یک موضوع بالقوه و قوی فرآیندی است که باید قبل از ثبت­نام شروع شود. آن خواندن و مطالعه در محدوده­ای از پژوهش که به آن علاقمند هستید، بحث و صحبت، و شرکت در سمینارها و کنفرانس­های مربوطه را در بر می­گیرد. این فعالیت­ها باعث ترغیب و تقویت تفکر می­شود و می­تواند به پرورش ایده­ها و نظریات کمک کند. برای دانشجویانی که از محدوده­ی کلی موضوعی که می­خواهند آن را بررسی کنند آگاهی دارند، خواندن و مطالعه­ی گسترده در محدوده­ی علاقه، کمک می­کند تا مسائل تحقیقاتی و یا سئوالاتی که نیازمند بررسی بیشتر هستند را شناسایی کنند. در نهایت، فرآیند ایجاد و تعیین موضوع سازماندهی شکاف­های  پژوهش فعلی است که پایان­نامه قصد بررسی آن را دارد.

اگر شما با یک هیئت علمی (آکادمی) قرار گذاشته­اید که  در مورد موضوعات پژوهش صحبت کنید، در ذهن داشته باشید که اگر شما آماده باشید بحث پرثمرتر خواهد بود. هیئت علمی احتمالا از شما در مورد علایق
پژوهشی­تان، جنبه­های اختصاصیِ آن علایق پژوهشی، آشنایی­تان با مقالات و چیزهایی مانند آن، سوال می­پرسند. آن ممکن است قبل از ملاقات­تان در دادن یک طرح کلی و زمینه­ای از علایق پژوهشی شما به هیئت علمی، کمک کند. بعید است هیئت علمی به شما یک موضوع بدهد، اما از طریق بحث می­تواند به شما کمک کند تا موضوع خود را بیابید. علاوه بر این، بحث با هیئت علمی باید به شما در پالایش و تصفیه­ی موضوعات موجود، یا ایجاد یک فضای پژوهشی در زمینه­ی پژوهشی فعلی، کمک کند.

بعد از نزدیک شدن به ایجاد و تعیین موضوع، شما نیاز دارید تعدادی از مسائل را بررسی کنید تا مطمئن شوید موضوع مورد نظر شما مناسب است. این فرآیند ممکن است منجر شود تا موضوع خود را بیشتر پالایش و اصلاح کنید، اما امیدوارم که رهایش نکنید. مهم است که در اوایل داوطلبی شما، موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.

Ÿ نظارت بر روند تحقیق

فرآیند انتخاب یک ناظر و سرپرست در نوع خودش یک مانع مهم است. در حالیکه تعدادی از سازمان­ها ممکن است یک ناظر به شما اختصاص دهند، اگر شما در ذهن خود شخصی را که فکر می­کنید مناسب­تر است را داشته باشید، خیلی کمک­کننده است.

سازمان­ها مشتاقِ جذب دانش­پژوهان هستند، بنابراین ارزش دارد که قرار ملاقات­هایی بگذارید و با افراد گوناگون در مورد این نظارت صحبت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که وقتی در جستجوی یک ناظر و سرپرست هستید، به مواردی چون در دسترس بودن، تخصص و مهارت، و شخصیت و ویژگی­های فردی توجه کنید.

Ÿ داده­ها برای پایان نامه

اگر پروژه شما شامل جمع­آوری داده­ها و اطلاعات از افراد می­شود، باید در شروع مطمئن باشید که شما قادر هستید گروه خود را ایجاد کنید و از مشارکت افراد کافی برای انجام مطالعه برخوردار هستید. سرپرست­تان شما را در آماده­سازی درخواستی برای کمیته اخلاق تحقیقات انسانی دانشگاه راهنمایی خواهد کرد. مسئول اخلاق در دفتر تحقیقاتی دانشگاه می­تواند وقتی که کمیته اخلاق برای بررسی درخواست­ها جلسه می­گذارد، شما را راهنمایی کند. این معمولا ماهانه اتفاق می­افتد. فرم­های درخواست در دفتر پژوهش در دسترس هستند و یا می­تواند از وب­سایت دانشگاه دانلود شود.

Ÿ سطح علاقه و تعهد

یک سئوال مهم این است که آیا موضوع شما می­تواند علاقه شما را برای یک مدت طولانی حفظ کند. برای دانشجویان تمام وقت دکتری این به معنی تقریبا سه سال است. موضوع شما باید چالش­برانگیز و مهیج باشد.

Ÿ بودجه قید شده در نمونه پروپوزال

تمامی هزینه ها باید در پروپوزال ی که آماده می شود برای روش تحقیق هم قید شود. ملاحظات مربوط به بودجه برای دانشجویانی که به طور کلی از نظر مالی در محدویت هستند، مهم است. چه تجهیزاتی برای مطالعه خود نیاز دارید؟ آیا در سازمان شما در دسترس است؟ در سازمان شماچه تسهیلاتی برای دانش­پژوهان در دسترس است؟ (رایانه­های اشتراکی؟ یک میز تحریر؟ دسترسی به یک دستگاه فتوکپی؟ دسترسی محدود به کتابخانه؟ و …). آیا شما برای انجام مطالعات زمینه­ای باید سفر کنید؟ اینها تعدادی از سئوالاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، و ممکن است سرپرست شما قادر به ارائه مشاوره در مورد منابع مالی اضافی باشد.

در برخی دانشگاه ها دانش­پژوهان تحصیلات تکمیلی می­توانند به دفتر پژوهش برای کمک مالی جهت شرکت در یک کنفرانس ملی یا بین­المللی که در آن دانشجو مقاله ارائه می دهد، درخواست دهند. دانشجویان تنها یک­بار می­توانند از این کمک استفاده کنند. سازمان­ها همچنین برای دانش­پژوهان تحصیلات تکمیلی خود بودجه و کمک مالی دریافت می­کنند. بعضی از سازمان­ها مستقیما این کمک­های مالی را در دسترس دانشجو قرار می­دهند. اگر هر گونه کمک مالی در دسترس است باید از دفتر تحصیلات تکمیلی سازمان خود درخواست کنید.

در نهایت، یک نکته مهم در ایجاد و تعیین موضوع­تان این است که آیا موضوع انتخابی شما موردی مهم است. برای داوطلبان دکتری، پژوهش­شان باید بخشی اصیل در زمینه رشته مورد مطالعه­شان ایجاد کند. به همین دلیل ایجاد شکاف و فضایی در زمینه­ی تحقیقی که پژوهشِ شما قصد پر کردنش را دارد، لازم است. نکته دیگر برای
دانش­پژوهان این است که آیا پژوهشگران همکار، موضوع انتخابی خود را جذاب و مناسب می­دانند؟ در حالیکه این سوال دشواری برای آزمودن پژوهشگران تازه­کار است، موضوعی که به خوبی انتخاب شده است می­تواند منجر به جذب علاقه­ی سایر پژوهشگران یا افراد مناسب شود- نتیجه­ای که موقعیت شما را به عنوان یک دانش­پژوه جذاب­تر و امیدوارانه­تر می­سازد.

آماده ­سازی پروپوزال نمونه ارشد و دکتری

در تعدادی از دانشکده­ها نیاز است که دانشجویان قبل از شروع پروژه تحقیقاتی خود یک طرح تحقیقاتی ارائه دهند. از سازمانی به سازمان دیگر انتظارات فرق می­کند: بعضی سازمان­ها تنها به چند صفحه احتیاج دارند، در حالی که سایرین به بخش اساسی­تری از کار نیاز دارند که بعدا اساس فصل مقدمه­ی شما را تشکیل می­دهد. برای هرگونه دستورالعمل سازمانی برای دانش­پژوهان با سازمان یا ناظر و مشاور خود هماهنگ باشید.

اجزای اصلی طرح تحقیقاتی یا نقشه پروژه در ادامه آمده است: مرور و بازبینی مختصری از مقالات که شکافی که تحقیق شما قصد بررسی­اش را دارد مشخص می­سازد، حوزه­ی پژوهش­تان، اهداف و مقاصد، روش­شناسی پیشنهادی، تحلیل داده­ها و پیامدهای پژوهش. آماده­سازی طرح تحقیقاتی شما را مجبور می­کند تا به مسائل اولیه طراحی پروژه توجه کنید، و به تمام مسائل بالقوه فکر کنید. ارائه طرح­تحقیقاتی­تان به سازمان یا اعضای دانشکده یک فرصت ارزشمند برای شما است تا از طرف محققان با تجربه بازخورد سازنده دریافت نمایید.

2018-12-24
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss