جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



چگونه یک پروپوزال دکتری بنویسیم؟

نحوه نوشتن پروپوزال تحقیق
راهنمای تهیه یک پروپوزال تحقیقاتی قوی
اشتراک گذاری

برای مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد تحقیقاتی درخواست می دهید و مطمئن نیستید که با پروپوزال تحقیقاتی خود از کجا شروع کنید؟ راهنمای ما را دنبال کنید.
پروپوزال تحقیق چیست؟
یک پروپوزال تحقیقاتی باید ایده یا سوال و نتایج مورد انتظار شما را با وضوح و تعریف ارائه دهد – چه چیزی.

همچنین باید دلیلی برای اینکه سوال شما مهم است و چه ارزشی برای رشته شما به ارمغان می آورد – چرا.

کاری که نباید انجام دهد این است که به این سوال پاسخ دهد – این کاری است که تحقیق شما انجام خواهد داد.

چرا مهم است؟
پیشنهادهای تحقیقاتی مهم هستند زیرا دلیل دیگری برای اینکه به طور رسمی تحقیق مورد نظر شما را مشخص می کند. این بدان معناست که شما باید جزئیاتی در مورد نحوه انجام تحقیقات خود ارائه دهید، از جمله:

رویکرد و روش شما
جدول زمانی و امکان سنجی
سایر ملاحظات مورد نیاز برای پیشرفت تحقیق شما، مانند منابع.
به آن به عنوان ابزاری فکر کنید که به شما کمک می کند تا ایده خود را روشن کنید و انجام تحقیقات خود را آسان تر کنید.

چه مدت باید باشد؟
معمولاً بیش از ۲۰۰۰ کلمه نیست، اما الزامات مدرک خود و سرپرست یا هماهنگ کننده تحقیقات خود را بررسی کنید.

ارائه ایده خود به طور واضح و مختصر نشان می دهد که می توانید به این روش بنویسید – ویژگی یک کاندید تحقیق بالقوه که توسط ارزیابان ارزش گذاری می شود.

چه چیزی باید شامل شود؟
عنوان پروژه
عنوان شما باید به وضوح نشان دهد که تحقیق پیشنهادی شما در مورد چیست.

سرپرست تحقیق
نام، گروه و دانشکده یا مدرسه دانشگاهی که موافقت کرده است بر شما نظارت کند را بیان کنید. مطمئن باشید، سرپرست تحقیقاتی شما با شما کار خواهد کرد تا پروپوزال تحقیقاتی شما را قبل از ارسال، اصلاح کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای رشته شما را برآورده می کند.

روش پیشنهادی تحقیق
روش تحقیق پیشنهادی خود را شرح دهید. که ممکن است ارتباط نزدیکی با رشته شما داشته باشد و جایی است که شما سبک یا قالب تحقیق خود را توصیف می کنید، به عنوان مثال. داده ها، تحقیقات میدانی، ترکیب، کار نوشتاری، عملکرد اجتماعی و رسانه های ترکیبی و غیره.

این برای تحقیق در علوم مورد نیاز نیست، اما سرپرست تحقیق شما می‌تواند شما را در مورد الزامات رشته راهنمایی کند.

اهداف و مقاصد
سعی می کنید با تحقیقات خود به چه چیزی برسید؟ هدف چیست؟ این بخش باید به دلیل درخواست شما برای مدرک تحقیقاتی اشاره کند. آیا شما به شکافی در تحقیقات فعلی رسیدگی می کنید؟ آیا می خواهید با دقت بیشتری به یک نظریه نگاه کنید و آن را آزمایش کنید؟ آیا چیزی وجود دارد که شما سعی در اثبات یا رد آن دارید؟ برای کمک به روشن کردن این موضوع، در صورت موفقیت آمیز بودن، به نتیجه بالقوه تحقیق خود فکر کنید – هدف شما این است. مطمئن شوید که این یک بیانیه متمرکز است.

اهداف شما، هدف شما خواهد بود – مراحل دستیابی به نتیجه مورد نظر. آنها نکات اثبات کوچکتری هستند که هدف تحقیق شما را تقویت می کنند. در ترتیب نحوه ارائه این موارد منطقی باشید تا هر کدام موفق به قبلی شوند، به عنوان مثال اگر باید به “a” قبل از “b” قبل از “c” برسید، پس مطمئن شوید که اهداف خود را a، b، c مرتب کرده اید.

خلاصه داستان
خلاصه ای مختصر از آنچه تحقیق شما در مورد آن است. این جنبه های کلیدی آنچه را که بررسی خواهید کرد و همچنین نتایج مورد انتظار را مشخص می کند. این به طور خلاصه به چیستی، چرایی و چگونگی تحقیق شما می پردازد.

یک راه خوب برای ارزیابی اینکه آیا خلاصه ای قوی نوشته اید یا خیر، این است که از کسی بخواهید آن را بدون خواندن بقیه پروپوزال تحقیق شما بخواند. آیا آنها می دانند که تحقیق شما در مورد چیست؟

زمینه
اکنون که سوال خود را روشن کرده اید، وقت آن است که دلیل آن را توضیح دهید. در اینجا، باید درک درستی از جو تحقیق فعلی در حوزه مورد علاقه خود نشان دهید.

ارائه زمینه در مورد موضوع تحقیق خود از طریق مرور ادبیات به ارزیاب نشان می دهد که شما گفتگوهای جاری پیرامون تحقیق خود و آنچه منتشر شده است را درک می کنید.

نشان دهید که درک قوی از موضوعات کلیدی، مطالعات مهم و محققان برجسته در حوزه تحقیقاتی خود دارید و اینکه چگونه آنها به چشم انداز فعلی کمک کرده اند.

سهم پژوهشی مورد انتظار
در این بخش باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

چرا سؤال یا فرضیه تحقیق شما ارزش پرسیدن دارد؟
تحقیقات فعلی چگونه کم یا کوتاه است؟
تحقیقات شما چه تأثیری بر این رشته خواهد داشت؟
آیا می خواهید حوزه ای از دانش را گسترش دهید، آن را در زمینه های جدید به کار ببرید، یک مسئله را حل کنید، یک نظریه را آزمایش کنید، یا یک نظریه موجود را به چالش بکشید؟
با متقاعد کردن مخاطبان خود به وجود شکاف مشخص کنید که چرا تحقیق شما مهم است.
نتیجه مشارکت تحقیقاتی شما چه خواهد بود؟
هم سطح دانش فعلی خود را نشان دهید و هم نشان دهید که پیگیری سؤال یا فرضیه شما چگونه درک جدیدی ایجاد می کند و اطلاعات جدیدی ایجاد می کند.
نشان دهید که چگونه تحقیق شما نوآورانه و بدیع است.
بین تحقیقات خود و دانشکده یا مدرسه ای که در آن درخواست می دهید پیوند ایجاد کنید و توضیح دهید که چرا استاد راهنما خود را انتخاب کرده اید و آنها یا مدرسه آنها چه تحقیقاتی برای تقویت و حمایت از کار شما انجام داده اند. این دلایل را ذکر کنید تا نشان دهید که تحقیقات شما چگونه می تواند به مجموعه دانش فعلی کمک کند.

روش شناسی پیشنهادی
یک نمای کلی از روش‌شناسی و تکنیک‌هایی که برای انجام تحقیقات خود استفاده خواهید کرد، ارائه دهید. پوشش دهید که از چه مواد و تجهیزاتی استفاده خواهید کرد، از چه چارچوب های نظری استفاده خواهید کرد و چگونه داده ها را جمع آوری خواهید کرد.

مشخص کنید که چرا این روش خاص را انتخاب کرده اید، اما همچنین چرا دیگران ممکن است آنقدر مناسب نبوده باشند. شما باید نشان دهید که در رویکرد خود فکر کرده اید و چرا این مناسب ترین راه برای انجام تحقیقات شما است.

همچنین باید محدودیت‌های بالقوه‌ای که پیش‌بینی می‌کنید، امکان‌سنجی در زمان و سایر محدودیت‌ها، ملاحظات اخلاقی و نحوه رسیدگی به این موارد و همچنین منابع عمومی را برجسته کند.

برنامه کار
یک برنامه کاری یکی از اجزای حیاتی پروپوزال تحقیقاتی شما است، زیرا امکان تکمیل در چارچوب زمانی را نشان می‌دهد و از شما در دستیابی به اهدافتان در طول مقطع تحصیلی پشتیبانی می‌کند.

نقاط عطفی را که قصد دارید در هر مرحله از تحقیق خود به دست آورید، در نظر بگیرید. یک مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد توسط تحقیقات می تواند دو تا چهار سال مطالعه تمام وقت طول بکشد. ممکن است مفید باشد که سال اول را با جزئیات و سال های بعدی را به طور گسترده تر ارائه دهید. در نهایت باید نشان دهید که تحقیقات شما احتمالاً اصلی و تمام شده است – و زمان لازم را درک می کنید.

منابع
جزئیات منابعی را که برای انجام پروژه تحقیقاتی خود نیاز دارید، ارائه دهید. تجهیزات، هزینه‌های کار میدانی، سفر و بودجه پیشنهادی را در نظر بگیرید تا نشان دهید که پیشنهاد تحقیقاتی شما تا چه حد از نظر الزامات مالی واقعی است و آیا نیاز به تعدیل است.

کتابشناسی – فهرست کتب
فهرستی از مراجعی را که در سراسر پروپوزال تحقیق خود ایجاد کرده اید، ارائه دهید.

2022-05-30
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss