جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



چگونگی تکمیل ساختار پروپوزال برای درس روش تحقیق

چگونگی تکمیل ساختار پروپوزال برای درس روش تحقیق

تکمیل کردن فرم خام پروپوزال برای درس روش تحقیق یکی از وظایف دانشجویان ترم اول ارشد و دکتری می باشد. براساس حوزه­ی طرح تحقیقاتی­تان، لازم نیست همه موارد زیر را رعایت کنید. همچنین ممکن است بعضی بخش­ها با یکدیگر ترکیب شوند یا ترتیب­شان تغییر کند. ایجاد طرح تحقیقاتی­تان با مشورت سرپرست و مشاورتان انجام خواهد شد:

۱٫ صفحه عنوان: این باید شامل عنوان پروژه؛ نام شما و مرتبه دانشجو؛ سازمان یا دانشکده­تان، نام درجه مورد نظر؛ اسامی سرپرستان و مشاوران­تان، و تاریخ ارائه، باشد.

۲٫ چکیده: باید شامل مسئله تحت پژوهش؛ روش­شناسی پژوهش و گرایش نظریه­ای، و نتایج مورد انتظار و پیامدهای پژوهش، باشد.

۳٫ جدول محتویات: محتویات آن به حوزه و قلمروی طرح تحقیقاتی شما بستگی دارد.

۴٫ مقدمه: بر اساس حوزه­ی طرح پیشنهادی شما، مقدمه شامل چند بخش است.

  • پیش ­زمینه ­ی مطالعه
  • اهمیت مطالعه/ اهداف و اهمیت مطالعه
  • سئوالات و فرضیه­ های پژوهش
  • تعاریف

۵٫ بازبینی مقالات: بازبینی و مرور مقالات یک منطق برای موضوع پژوهش­تان فراهم می­کند. آن باید یک دیدگاه و بررسی اجمالی از پژوهش فعلی در محدوده موضوع ارائه نماید. باید شکاف­ها را در پژوهش شناسایی کند. چون نشان می­دهد موضوع شما به چه علت مهم است، این بخش نیز مهم است. بازبینی مقالات همچنین باید روش­های مرتبط را که چگونگی انجام پژوهش­تان را نشان می­دهند، ارزیابی کند.

۶٫ طراحی پژوهش/ روش ­شناسی: این بخش شامل چند قسمت می­ شود. باید نوع مطالعه پیشنهادی شما برای انجام و پیشنهاد شما برای چگونه انجام دادنش را شرح دهد. شما باید در مورد اجزا و افراد شرکت­کننده، روند جمع­آوری داده­ها و روش تحلیل آنها، و همچنین محدودیت­های پروژه­تان، توضیح دهید.

۷٫ بازه­زمانی پیشنهادی: یک مهلت مختصر و کوتاه برای پرژه­تان فراهم می­کند.

۸٫ نتایج مورد انتظار: امیدوارید چه چیزی به دست آورید.

۹٫ منابع: یک فهرست کامل از تمام منابعی که در طرح پیشنهادی شما ارائه شده است. با دانشکده خود در مورد روش ترجیحی ارائه منابع هماهنگ باشید.

براساس سازمان یا دانشکده­تان ممکن است توصیف و شرحی از هر مطالعه­ی آزمایشی (پایلوت) که انجام شده است را نیز بیان کنید. تعدادی از سازمان­ها نیز به جای پیگیری بازبینی مقالات، سئوالات و فرضیه­های پژوهش را ترجیح می­دهند. همچنین ممکن است وجود بخشی در مورد گرایش نظریه­ای­تان نیز توصیه شود. اگر پژوهش شما شامل آدم­ها است ممکن است به بخشی در مورد ملاحظات اخلاقی نیاز داشته باشید. لازم است این مسائل با کمک مشاورتان روشن شود.

یک نمونه ساده و کوتاه از طرح تحقیقاتی (پروپوزال) تکمیل شده روش تحقیق ارشد رایگان

طرح تحقیقاتی آزمایشی زیر تفسیر شده است تا تعدادی از اجزایی که یک طرح تحقیقاتی نیاز دارد تا دیدگاه کاملی از موضوع پایان­نامه مورد نظر ارائه دهد را مشخص کند. نیازمندی­های طرح­های تحقیقاتی در رشته­های مختلف تغییر می­کند، اما اجزای این مثال نسبتا عمومی هستند.

طرح تحقیقاتی (پروپوزال)  
عنوان: یک مطالعه­ی موردی از مفاهیم و پیامدهای سیاسی
مقررات­زدایی ارتباطات مخابراتی در استرالیا؛ ۱۹۸۷-۱۹۹۲  
à عنوان، موضوع را مشخص و ارائه می­کند.
بازبینی مقالات: مفاهیم و پیامدهای سیاسی مقررات­زدایی در رابطه با تشکیل سیاست ارتباطات مخابراتی در تعدای از کشورهای دیگر گزارش شده است. در بریتانیا، جونز و براون­فورد (۱۹۸۹) مطالعه­ای در مورد فرآیند مقررات­زدایی در دولت تاچر انجام دادند. این مطالعه پیشنهاد
می­کند که فقدان یک مشارکت عمومی عواقب مهمی برای فرآیند مقررات­زدایی دربر دارد. به طور خلاصه، اینها گروه­های لابی
سازمان­یافته و تاثیرگذاری بودند که تاحدی در این فرآیند نفوذ خود را اعمال کردند، اما قادر نبودند بر تغییرات پایدار و بادوام در طرح­های دولت تاچر در مقررات­زدایی صنعت ارتباط مخابرات اثر بگذارند و مشخص شد که لفاظی سیاسی بازیکنان کلیدی سازگاری کمی با فرآیند واقعی مقررات زدایی دارد.
à بازبینی مقالات دیدگاهی از پژوهش فعلی در مورد محدوده موضوع می­دهد و منطق و پایه­ای برای موضوع و سئوال پژوهش فراهم می­کند. آن باید مختصر ومتمرکز بر موضوع پایان­نامه باشد.
در سوئد، پِرسی (۱۹۹۰) یک بازبینی تاریخچه­ای از صنعت ارتباطات مخابراتی ارائه می­کند و آن را با تاریخ بریتانیا مقایسه می­نماید. در می­یابد که هر دو کشور یک رویکرد مقررات­زدایی صنعت بر اساس ایدئولوژی اقتصادی عقلانی (economic rationalist ideology) را برگزیده­اند. این رویکرد، در هر دو کشور فاقد مشارکت عمومی است. à اکثر مطالعات ارائه شده در بازبینی مقالات در ارتباط با اهداف و مقاصد پایان­نامه است. این روشی برای نگهداری این نوع از بازبینی مختصر مقالات است: حفظ تمرکز بر موضوع پایان­نامه. در خود پایان­نامه، جزئیات بیشتری خواهد آمد.
دو مطالعه موردی از مقررات­زدایی صنایع ارتباطات مخابراتی در فرانسه و بلژیک موضوع یک مقاله مهم نوشته شده توسط ووتن، تریوِت و هامپتون (۱۹۹۳) بود. با مطالعه ارتباط مدل­های نظری صنعتی، اقتصادی و سیاسی، آنها استدلال کرده­اند که مدل­های صنعتی و فشار حاصل از جوامع تجاری اثر قوی­ای بر نتایج مقررات­زدایی و گرایش عموم به سمت این فرآیند دارد. اثر مقررات­زدایی بر ساختار و آینده­ی صنعت ارتباطات مخابراتی موضوع مطالعه­ی مِرتِن و اسکیلن (۱۹۹۵) در نیوزلند بود. این مقاله نشان داد که فشار حاصل از گروه­های لابی، تصمیمات دولت در مورد فرآیند مقررات­زدایی را تحت تاثیر قرار می­دهد. آن مشخص کرد که این تصمیمات به طور منفی بر ظرفیت صنعت ارتباطات مخابراتی برای رقابت موثر در سطحی بین­المللی اثر می­گذارد. فرآیند مقررات­زدایی در نیوزلند همچنین نشان داد که به طور منفی کیفیت خدمات در دسترس بازار محلی را نیز تحت تاثیر قرار می­دهد.  
هيچ­كدام از اينها در مورد استراليا بررسي نشده­اند. نياز به بررسي جامع در مورد فرآيند مقررات­زدايي و نتايج احتمالي آن به طور فراينده­اي اهمیت مي­یابد به طوري كه دولت ليبرال به سمت مقررات­زدايي و فروش جزئي تِل­اِسترا (Telstra.) حركت مي­كند. اهداف اين مطالعه فراهم كردن يك ديدگاه تاريخچه­اي از صنعت ارتباطات مخابراتي در استراليا، و تجزيه و تحليل دلايل دولت براي مقررات­زدايي صنعت و در پرتو مطالب بالا، فراهم سازي نظرات در مورد نقش آتي ارتباطات مخابراتي در استراليا است. → اين دو جمله اول شكاف در پژوهش قبلي را ارائه مي­كنند. اين مهم است زيرا نشان مي­دهد كه چرا انجام پروژه پيشنهادي شما ارزشمند است.   → جمله­ي آخر اهداف مطالعه را نشان مي­دهد. با اين معرفي بعد از ذكر شكاف در پژوهش، نويسنده نشان مي­دهد كه چگونه پايان­نامه اين شكاف در دانش را پر مي­كند.
قلمرو: مطالعه موردي در درجه اول بر عرصه سياسي استراليا و صنعت ارتباط مخابرات تمركز مي­كند، با اين وجود در صورت لزوم يك تجزيه و تحليل از حوادث بين­المللي و شرايط مربوط به وضعيت استراليا فراهم مي­شود. → اين حوزه و قلمروي مطالعه را نشان مي­دهد و آنچه را كه پژ‍وهش پوشش مي­دهد و آنچه را كه پوشش نمي­دهد را مشخص مي­كند.
اهداف و مقاصد: پروژه مي­خواهد به مقاصد زير برسد:  
۱٫ يك بررسي بر روي مقررات­زدايي ارتباطات مخابراتي در استراليا حاصل از دورنماي تاريخي. ۲٫ تجزیه و تحلیل این یافته‌ها با استفاده از درک این یافته‌ها، نکات سیاسی منحصر به فردی درباره­ی مورد مطالعه موردی را مشخص کرد و بر این اساس فرایندهایی را تفسیر کرد که در نهایت بر اقدامات دولت در طول دوره ۱۹۸۷-۱۹۹۲ تاثیر گذاشتند. همچنین نتیجه­گیری­ای که بر اساس این تحلیل حاصل می­شود به عنوان نقش آتی ارتباطات مخابراتی در استرالیا محسوب می­شود. ۳٫ آماده­سازی یک گزارش ارائه­کننده­ی یافته­ها (۱) و نتایج کسب شده (۲). à اهداف و مقاصد باید به طور واضح بیان شوند. در صورت امکان باید
شماره­گذاری شوند.
محدوده­های تحقیق: یک تحقیق و پژوهش در محدوده­های زیر انجام می­شود تا اهدافی را که با جزئیات در بالا اشاره شد را به بار آورد. ۱٫ سیاست­ها و فرضیاتی که دولت را به سمت مقررات زدایی صنعت
می­کشاند. ۲٫ سخنرانی سیاسی­ای که در دوره اصلاحات توسط افراد کلیدی انجام می­شود. ۳٫ گروه­های لابی اصلی که در فرآیند
 مقررات­زدایی نقش دارند و فرضیه­های حاصل که این گروه­ها با آن فشارهای سیاسی را اعمال می­کنند. فشار به طور گسترده به عنوان نتیجه­ی اصیل حاصل از صنعت ارتباطات مخابراتی، جوامع تجاری، و جریان
بین­المللی شناسایی می­شود. ۴٫ حوادثی که در طول سال­های ۱۹۸۷-۱۹۹۱ با مدل­های نظری سیاسی، اقتصادی و صنعتی  اتفاق می­افتند. ۵٫
تاریخچه­ی ارتباطات مخابراتی در استرالیا تا ترسیم منابعی جهت حمایت.
à در اینجا دانشجو محدوده­هایی را که موضوع در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت فهرست کرده است. اینها مسائل و موضوعاتی هستند که دانشجو به منظور ثمربخش بودن اهداف و مقاصد به عنوان مواردی ضروری برای بررسی، شناسایی کرده است. آنها می­توانند سرفصل­هایی بالقوه در پایان­نامه باشند.
پیامدها: پیامدهای متوسط فرآیند اصلاح به راحتی در بخش ارتباطات مخابراتی قابل مشاهده است و به ساختار صنعت مربوط است. مقررات فعلی و قوانین مربوط به صنعت بر مسیر آینده­ی ارتباطات مخابراتی در استرالیا و همچنین توانایی رقابت ارتباطات استرالیایی با خارج، اثر
می­گذارد. تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت به طور مستقیم بر رویه و خط مشی صنعت اثر می­گذارد.
à این بخش تلاش می­کند تا پیامدهای انجام پژوهش را شناسایی کند. آن به این سئوال جواب می­دهد که چگونه یافته­های پژوهش ممکن است بر موضوع و رشته مورد نظر اثر بگذارد.
طرح تحقیق: طرح این پروژه بر این اساس که آن یک دستورالعمل کلی حرکت است فراهم شده است. به علت ماهیت پژوهش ممکن است فهرست کردن بعضی از اطلاعات سخت و نیازمند مجوز باشد. این طرح همچنین با بررسی مجدد در معرض تغییر است. à این بخش نشان می­دهد که دانشجو قصد انجام چه کاری را دارد و چگونه می­خواهد به موضوع نزدیک شود.
مرحله ۱: ایجاد تاریخچه­ای از حوادثی که طی سال­های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ اتفاق
افتاده­اند، و درک تغییرات سیاسی و صنعتی بعد از تخریب سازمان پست اداره کل. هدایت و تکمیل بازبینی مقالات مربوط.
à این مراحل می­تواند به صورت بازه زمانی طراحی شوند و نقشه­ای از فعالیت­ها و پژوهش را برای دانشجو فراهم سازد. به این نکته توجه کنید که دانشجو به اینکه این طرح می­تواند تغییر کند اشاره می­کند.
مرحله ۲: تجزیه و تحلیل و آماده­سازی اطلاعات جمع آوری شده از مرحله ۱ به منظور تفسیر.  
مرحله ۳: طرح یک تفسیر از سیاست­های مقررات­زدایی ارتباطات مخابراتی در استرالیا.  
مرحله ۴: آماده­سازی گزارشی از ارائه نهایی.  
روش­شناسی: اسناد مربوطه از سازمان­های دولتی مثل سازمان حمل و نقل و ارتباطات (DOTAC)، و سازمان تجارت و فناوری صنعتی (DITAC) به دست خواهند آمد. اسناد و مقررات مجلس نیز مورد مطالعه قرار خواهند گرفت. اطلاعات از AUSTEL و آژانس توسعه­ی صنعت ارتباطات مخابراتی (TIDA) نیز به دست خواهد آمد. موارد بعدی از انتشارات گروه­های لابی اصلی به دست می­آید. براساس گزارشات مطبوعات و رسانه‌های جمعی، نیز مروری بر رویدادها انجام خواهد شد. مقالات مربوط به توضیح استفاده از نظریه­ها و مدل­های سیاسی، اقتصادی و صنعتی بررسی خواهد شد. à با وجود نام­گذاری این بخش تحت عنوان روش­شناسی، این در واقع فهرستی از منابعی است که در پژوهش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نکته: طرح تحت تاثیر تغییرات آینده قرار خواهد گرفت.  

بخش­های بعدی در این نوع نوشتن پایان­نامه، بر ساختار پایان­نامه تمرکز می­کند و شامل اقتباسات تفسیر شده از چندین رشته است.

2018-12-24
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss