شخصیت پردازی در رمان «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها»
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :390,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
دانلود پروپوزال آماده: شخصیت پردازی در رمان «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها»
قسمت هایی از پروپوزال:
بیان مسأله:
مسئلهی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است، بررسی شخصیت و شخصیت پردازی در رمان همنوایی شبانهی ارکستر چوبها (۱۳۸۰) نوشتهی رضا قاسمی است. داستان از دیدگاه اول شخص بیان میشود و حکایت یک روشنفکر ایرانی است که به کشور فرانسه پناهنده شده و در اتاق زیر شیروانیِ ساختمانی در یکی از محلات پاریس زندگی میکند که ساکنانش را چند فرانسوی و ایرانی تبعیدی تشکیل داده اند. نویسنده واقعیت و خیال را در این داستان به هم آمیخته و ساختاری مالیخولیایی ایجاد کرده. تم اصلی رمان همنوایی شبانهی ارکستر چوبها، ترس و ویرانی است. تنهایی، بی پناهی، احساس پوچی و افسردگی، دلزدگی و خستگی خصوصیات مشترك اغلب این رانده شدگان یا فراریان از وطن است. سرزمین نوین نتوانسته به آنها هویتی تازه بدهد، و آنان به سختی احساس بی ریشگی و بی هویتی میكنند و این احساس آزارشان میدهد. اغلب آنها داروهای اعصاب و آرام بخش مصرف میكنند۱.
شخصیت پردازی یکی از عناصر اصلی داستان در پیشبرد طرح است که در طول دورهی داستان نویسی بر اساس شرایط زمان وشناخت انسان از خود و دیگران دستخوش تغییراتی شده است. در داستان پردازی پیشامدرن نویسنده جملههای زیادی را صرف شناساندن ویژگیهای شخصیت از طریق توصیف مستقیم میکند. تاجایی که گاه جملههای زیادی را به طرز لباس پوشیدن شخصیت اختصاص میدهدیا به طورصریح و مستقیم ویژگیهای ظاهری و شخصیتها را بیان میکند و یک شخصیتِ از پیش شناخته شده را در اختیار خواننده قرار میدهد که با این روند، شخصیت و تمامِکنشها و واکنشهایش برای خواننده قابل پیش بینی است و خواننده در موقعیتهای مختلف بر اساس شناختی که از شخصیت دارد میتواند اعمال او را پیش بینی کند. در داستان نویسی مدرن و پسامدرن نویسنده عمل داستانی را متوقف نمیکند تا باجملههایی، شخصیتها را معرفی و توصیف کند، بلکه برای آن که شخصیت را برای مخاطب قابل درک و شناخت نماید، او را از خلال گفتگوهایش – چه با خود و چه با دیگران و همچنین اعمالی که انجام میدهد باز مینمایاند. در داستانهای پیشامدرن، نویسنده به شخصیتهای خود قاطعانه صفتهایی نسبت میدهد، اما نویسندهی مدرن و پست مدرن به خوبی میداند که خصوصیات آدمها نه تنها مطلق وپایدار نیست (البته اگر شخصیت جامع باشد) بلکه در شرایط مختلف و به نسبت دیگر آدمها و موقعیتهای گوناگون تغییراتی خواهد داشت.
به شخصیت پردازی به شیوهی نخست که بیشتر از طریق توصیفات مستقیم انجام میشده است و امروزه نیز گاه در داستان نویسی از آن استفاده میشود، شخصیت پردازی گزارشی و به شیوهی جدیدتر آن، که غیرمستقیم است، نمایشی میگویند. درشیوهی گزارشی از توصیف ظاهر، اخلاق و رفتار، مکان، زمان و… کمک گرفته میشود؛ و در شخصیت پردازی نمایشی یشتر از گفتگو، عمل، نام، صحنه، لحن وشیوهی گفتار.
بررسی ساختار و چگونگی شخصیت پردازی در همنوایی شبانهی ارکستر چوبها–با توجه به تعابیر و تعاریف مذکور – مسئلهی اصلی این رساله است.
……………………………
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
۵- فرضيه هاي تحقیق:
…………………………………….
۶- مدل تحقیق
…………………………
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
۸- تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
………………………….
ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانهاي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيشبرداري و غيره) گردآوري دادهها :
…………………………………….
د – جامعه آماري، روش نمونهگيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
هـ – روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها:
…………………………………….
منابع :
…………………………………….
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده