: اصلاحات و دگرگوني اجتماعي از طريق امر به معروف و نهي از منكر
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :390,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
دانلود پروپوزال آماده: اصلاحات و دگرگوني اجتماعي از طريق امر به معروف و نهي از منكر
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
معارف اسلامی گرایش: اخلاق اسلامي
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
بيگمان امر به معروف و نهي از منكر، از موضوعات مهم در معارف ديني است«بهاتقام الفرائض»[۱]و مسائل فراواني را در پي دارد.
اصلاحات عميق اجتماعي را ميتوان از مهمترين اهداف اين فريضه از نظر شارع مقدس ارزيابي كرد.
شيوههاي اجرايي صحيح و كارساز فريضه، با توجه به سطوح گوناگون ظرفيتي در طبقات جامعه، از مسائلي است كه نيازمند بازخواني و كنكاش جدي است.
نكته مهم در مورد شرايط امر و نهي اين است كه نبايد اين توهم رخ بدهد كه امر و نهي با اهميت كم نظيري كه دارد، داراي قيد و شرط بوده و به مثل وجوب حج، واجب مشروط به حساب ميآيد، يعني هر وقت كه استطاعت حاصل شد بايد به آن اقدام كرد، بلكه اين فريضه يك واجب بيقيد و شرط بوده و بدون هيچ شرطي بر همگان واجب ميباشد و به اصطلاح واجب مطلق ميباشد. بدين روي منظور از شرايط يا ويژگيهايي كه آمروناهي بايد متصف به آنها باشد و شرايط و اوصاف لازم براي آمروناهي، ناظر به وضعيت روحي و خلقي و امنيتي براي او است نه اصل فريضه امربه معروف و نهي از منكر. [۲]
شرطهاي آغازين در انجام اين فريضه، همان شروط تكليف براي هر مسلمان است، يعني بلوغ و عقل و البته ميدانيم كه امر و نهي كودكان در انجام واجبات و ترك محرمات از باب تمرين بوده و به منظور عادت نكردن به محرمات است، كه اين تنها مقتضي استحباب است نه وجوب. [۳] و به دليل احاديث(رفع القلم)[۴] فرائض از كودكان و مجانين برداشته شد.
منع كودك و ديوانه وغيربالغ و غيرعاقل از اضرار به غير هم از باب نهي از منكر نيست بلكه از باب منع فردي است كه تشخيص و تمييز بين خوبي و بدي نميدهد.
شرط دوم، شرط ايمان است. از آن جا كه اين وظيفه براي ياري رساندن به دين ميباشد، جاي اين سوال است كه آيا كافران ميتوانند مسلمانان را امربه معروف ونهي از منكر كنند؟ چون امر و نهي در واقع نوعي تسلط بر فرد عاصي به حساب ميآيد. و فرد كافر بنا بر ادله مربوطه نميتواند بر مسلمان تسلط يابد: «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلا»[۵] و خداوند هرگز برای کافران راهی جهت تسلط بر مؤمنان قرار نداده است. «الاسلام يعلو و لايعلي عليه»[۶] اسلام برتری میگیرد و چیزی بر آن برتری نگیرد. اگر چه مسلمان فاسق، استحقاق خوار شدن دارد اما به هر صورت شخص كافر اولي به ذلت است. [۷] البته فرد غيرمسلمان، ميتواند به همكيش خود بر اساس ارزشهاي ديني و انساني امر و نهي كند و يا در مسائل حقوقي مردم و اجتماع، جهت عدم تضعيف قانون وكشور، از فسق علني يا آزاررساني يا قتل توسط مسلمان فاسق، جلوگيري بعمل آورد. چه اين مصالح بزرگتر اهميت بيشتري نسبت به خوار شدن مسلمان فاسق دارد. همچنين امر و نهي جهت دفاع از فرد كافر لازم ميباشد
……………………………
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۵- فرضيه هاي تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۶- مدل تحقیق
…………………………
……………………………..
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۸- تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
…………………………………..
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
…………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
………………………….
…………………………….
ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
…………………………………..
ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانهاي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيشبرداري و غيره) گردآوري دادهها :
…………………………………….
…………………………………..
د – جامعه آماري، روش نمونهگيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
…………………………………..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
…………………………………..
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
هـ – روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها:
…………………………………….
…………………………………..
منابع :
…………………………………….
…………………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده
[۱]. محمدبن حسن، الحر العاملي، تفصيل وسائل الشيعة، تحقيق: گروه پژوهش موسسه آلالبيتعلیهالسلام، (قم: موسسه آلالبيت، ۱۴۰۵ هـ . ق)، چ ۲، ج ۱۶، ص ۱۱۹٫
[۲]. ر.ك: امرونهي در اسلام، نوري همداني، همان، فصل۵، ص۷۷؛ جواهرالكلام، نجفي، همان، ج۲۱، ص۳۶۶٫
[۳]. ر.ك: امرونهي در اسلام، نوري همداني، همان، فصل۵، ص۱۳۸؛ كلمة التقوي، محمد، زين الدين، (قم: نشر جواد ورعي، ۱۴۱۳ هـ . ق)، چ ۳، ج۲، ص۳۰۸، مسأله ۱۱؛ فقه الصادق، سيد محمد، حسيني روحاني،(قم: موسسه دارالكتب، ۱۴۱۳ هـ . ق)، چ۳، ج۱۳، ص۲۷۰٫
[۴]. مفيد، الإرشاد، همان، ج۱، ص۲۰۴؛ يوسف، حلي، نهج الحق و كشف الصدق،(بيروت: دارالكتاب اللبناني، ۱۹۸۲ م)، چ۱، ص۳۵۰؛ إربلي، همان، ج۱، ص۱۱۲؛ حلي، كشف اليقين، همان، ص۶۲؛ صدوق، الخصال، همان، ج۱، ص۱۷۵؛ ابوحنيفه نعمان بن محمد، تميمي مغربي، دعائم الاسلام،(قم: موسسه آلالبيت، ۱۳۸۵ هـ . ق)، چ۲، ج۱، ص۱۹۴؛ ابوجعفر، طوسي، المبسوط في فقه الامامية، تحقيق: سيد محمدتقي كشفي،(تهران: المكتبة المرتضوية لاحياء آثار الجعفرية، ۱۳۸۷ هـ . ش)، چ۳، ج۸، ص۲۱؛ ابوالفتح، كراجكي، معدن الجواهر،(تهران: نشر مرتضوي، ۱۳۹۴ هـ .ق)، چ۱، ص۳۱٫
[۵]. نساء، ۱۴۱٫
[۶]. صدوق، من لم يحضر، همان، ج۴، ص۳۳۴؛ حلي، نهجالحق، همان، ص۵۱۵؛ نهجالفصاحة، همان، ص۳۶۷٫
[۷]. غزالي، همان، ج۲، ص۳۱۴؛ صدوق، عيون اخبارالرضا، همان، ج۲، ص۲۰۴؛ حلي، نهجالحق، همان، ص۵۴۲؛ ابوجعفر، طوسي، الخلاف، تصحيح: علي خراساني و ديگران، (قم: انتشارات جامعه مدرسين، ۱۴۰۷ هـ .ق)، چ۱، ج۳، ص۴۵۴، مسأله ۳۸؛ حلي، السرائر، همان، ج۲، ص۳۸۸؛ حلي، مختلف الشيعه، همان، ج۶، ص۲۲؛ علي، كركي(محقق ثاني)، جامع المقاصد في شرح القواعد، تصحيح: گروه پژوهشي موسسه آلالبيت، (قم: مؤسسه آلالبيت، ۱۴۱۴ هـ . ق)، چ۲، ج۱۲، ص۱۰۷؛ العاملي، الروضةالبهية، همان، ج۳، ص۲۴۳؛ بهبهاني، حاشيه مجمع الفائده و البرهان، تصحيح: گروه پژوهش موسسه علامه بهبهاني، (قم: نشر موسسه علامه بهبهاني، ۱۴۱۷ هـ . ق)، چ۱، ص۵۸۲٫