: بازتاب مذهب در هنرهای عامیانه نیمه دوم حکومت قاجار
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :390,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
دانلود پروپوزال آماده: : بازتاب مذهب در هنرهای عامیانه نیمه دوم حکومت قاجار
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
هنر و گرایش پژوهش هنر
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
ذهن ناآرام انسان از ابتداي حیاتش بر زمین در جستجوی پاسخ به چیستی حضورش بوده است. انسان نخستین با قدمهای سست و اندیشه سرگردان از ورای تحیرش به جهان مینگریست و در راه شناخت خویش با عظمت طبیعت و حقارت خودش روبرو شد. خورشید، ماه، زمین و … که مایه دوام حیاتش بودند در نظرش مقدس آمدند. پس مقهور این عظمت گشت و آن را برای عبادت برگزید. آنچه كه از مناسك آييني اين عبادت برجاي مانده اينك اثري هنري تلقي ميشود. سرنوشت انسان با مفاهيم آييني و مصداقهاي عيني آن، يعني هنر، ادامه يافت و طي قرون متمادي اين نگرش آييني جاي خود را به اديان مختلف داد و بيان آييني اوليه به بيان ديني بدل گشت.
گرچه هنر را نميتوان صرفاً وسيلهاي بيان مقاصد و نيات آيين و مذهب دانست اما شكلگيري اولیه آن چنين بينشي بدان بخشيد. هنر در روند رشد انسان و جوامع انساني دست خوش تغييرات بسياري شد. هر تمدني متناسب با فرهنگ خويش، هنري خلق نمود. در جوامعي چون كشورهاي غربي اين رشد همراه با فراز و فرودهاي بسياري بود؛ حتي مفاهيمي چون هنر براي هنر در آن ظهور نمود كه استقلال كاملي به هنر اعطا مي نمود. اما هنر در جوامع شرقي از خدمت به دين دست نشُست. هنرمند مسلمان نیز مسیر خود را یافت و در این راه از بازنمايي فيگوراتيو بازداشته شد؛ چرا كه هنر اسلامي به دنبال ارائه حقيقت است و نمايش قداست ساحت ملكوتي و بازنمايي نمادين و رمزآميز عالم غيب. در هنر اسلامي، ناتوراليسم معنا ندارد و هميشه از شباهت كامل به طبيعت ظهور يافته يا عالم مادي احتراز ميشود و از فنوني كه منجر به ايجاد شباهت طبيعي و عالم مادي ميشود، خودداري ميگردد. زيبايي تجلي صفات الهي است نه امري نسبي ساخته و پرداخته ذهن هنرمند. در خلق اثر هنري هيچ فرديتي از هنرمند مسلمان يافت نميشود؛ از اين رو هنر اسلامي صاحب هزاران اثر هنري باشكوه با خالقاني گمنام است كه قرنها بدون بازنمايي عيني موضوعات مذهبي مسير خويش را طي نمودند.
در ايران به عنوان كشوري كه نقش مهمي در تولد و رشد هنر اسلامي دارد با همين روند(هنري در هالهاي از قداست و راز كه هيچ بيان فيگوراتيوي ندارد)روبرو بوده. اين امر قرنها بر فضاي هنري ايران حاكم بود. تجربهی نوع ديگر از هنر ديني در ايران، نياز به ايجاد بستري اجتماعي داشت؛ بستري كه در آن حكام و افراد جامعه، اجازه بازنمايي عيني و شمايلنگاري در حيطه هنر مذهبي را به هنرمند بدهند. زمینههای ظهور چنين بستري در ايران دورهاي صفویه شکل گرفت؛ دورانی که ایران پا به عرصه روابط بینالملل گذاشت و از ارتباط با کشورهای غربی با هنر شمایلنگاری آنها بیشتر آشنا گردید. اما تاثیر این آشنایی در دورهی قاجار نمایان گشت. دوران قاجار، يكي از پر تنشترين اعصار حيات اجتماعي ايران است كه تحولات فراوانی در آن رخ داد. مهمترين اين پديدهها، تاثیر ارتباطات با جوامع غربی بر سیاست، اجتماع، فرهنگ و هنر است؛ همچنین حضور توده مردم در اجتماع و كمرنگ شدن نقش دربار در امر كشورداري ؛ درباري كه هميشه بر بايدها و نبايدهاي هنر نظارت داشت و هنري درباري را خلق مينمود كه از بافت مردم جدا بود. گرايشهاي جديد در هنر شكل گرفت از جمله نمايش موضوعات مذهبي و بازنمايي روايي وقايع مهمي چون حادثه كربلا، روز محشر و … كه در هنر ايران سابقه نداشت. در واقع هنر دینی به سمت هنر مذهبی کشیده شد و وارد قلمرو ممنوعه بازنمایی فیگوراتیو گشت. چگونگی دخول به هنر مذهبی که شمایلهای پیامبر و اولیاء را در ابعادی به وسعت دیوار ترسیم نمودهاند در هنر ایران جز دخول به بستر اجتماعی متفاوت امکان پذیر نمینمود. ایرانی که قرنها با اتکا به مفاهیم هنر دینی از ترسیمات فیگوراتیو پرهیز مینمود؛ تحت تاثیر جریانات فکری و سیاسی دوران قاجار، ارزشها و نگرشهای خویش را تغییر داد.
……………………………
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۵- فرضيه هاي تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۶- مدل تحقیق
…………………………
……………………………..
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۸- تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
…………………………………..
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
…………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
………………………….
…………………………….
ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
…………………………………..
ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانهاي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيشبرداري و غيره) گردآوري دادهها :
…………………………………….
…………………………………..
د – جامعه آماري، روش نمونهگيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
…………………………………..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
…………………………………..
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
هـ – روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها:
…………………………………….
…………………………………..
منابع :
…………………………………….
…………………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده