– تشريفاتي بودن قوانين ابتدايي
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :29,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
– تشريفاتي بودن قوانين ابتدايي
(۱۱ صفحه ورد)
تشريفاتي بودن كنوني با تشريفاتي بودن قوانين ابتدايي خلط نميشود. به عنوان مثال، در حقوق رم، اعمال تا مدتهاي طولاني، در معناي سختگيرانهتر كلمه، تشريفاتگرا بودند. اراده براي به وجود آوردن عملي حقوقي كافي نبود؛ بدين معنا كه شكل ضروري بود، و اعتبار اعمال حقوقي به رعايت آنها بستگي داشت. از اعمال انتزاعي سخن گفته ميشد. رابطه تعهدي از تحقق تشريفات عبادي يا مقدس، فارغ از هر دليل ديگر، به وجود ميآمد. براي تحقق اين تشريفات، به صورت متداول به شهود متوسل ميشدند و در حضور عموم انجام ميدادند، به نحوي كه انتشار و اثبات اين اعمال تضمين شود.
مسلما، اين تشريفاتي بودن با ضروريات سادگي و سرعت تجارت بينالملل منطبق نبود. همچنين، در كنار عقود تشريفاتي بسيار، عقود رضايي واقعي پديدار شدند. از سوي ديگر، مناسك مذهبي قراردادهاي تشريفاتي نرم شدند. تحت تأثير حسننيت، ارزش برخي از “قراردادهاي صلح” پذيرفته شد. اين “قراردادهاي صلح”، موسوم به contracta، به صرف توافق اراده تشكيل ميشوند. در يك زمان اوليه، اين قراردادها هيچ دعوايي را به وجود نميآورند، بلكه ايرادي به دست ميدادند. پس از آن، مشاوران قضايي رم، مشاهده كردند كه اراده نيز در عقود تشريفاتي حضور دارد. در اين حال توافق اراده متمايل به تعميم يافتن شد. با اين وجود، تهاجمات ژرمنها اين تحول را متوقف كرد.
مبحث ۲- تشريفاتي بودن قرون وسطي
- عرفهاي ژرمني بازگشت تشريفاتي بودن سختي را نشان ميدهند كه عاري از هر علتي است. با اين وجود، تحت تأثير مسيحيت مفهوم حسننيت پديدار شد و بار ديگر اولويت را به اراده دادند. وانگهي، اين تحول توسط توسعه مبادلات اقتصادي تشويق شد. مسلما تأثير حقوق كانونيك (مذهبي)، عليالاصول در جنوب فرانسه، توسط تجديدحيات حقوق رم مورد مقابله قرار گرفته است. در حقيقت، حقوقدانان اظهار ميدارند كه براي آنكه توافق ارادهها بتواند يك دعوي را به وجود آورد، وجود فرم و شكل ضروري است. بر اين اساس، نظريه “لباسها” ارائه ميشود. بر طبق اين نظريه، قرارداد صلح برهنه يك دعوي را به وجود نميآورد، بلكه يك ايراد و تعهد طبيعي را ايجاد ميكند. ولي به يك طريق مبنايي، به ويژه تحت تأثير دكترينهاي فلسفي و مشاوران قضايي، رضايي بودن در نهايت بر آن فائق ميآيد. دومولين تصريح ميكند كه «از قرارداد صلح برهنه، دعوي به وجود ميآيد» و اينكه برخورد رضاها براي به وجود آوردن يك قرارداد كافي است.
- …………………..
- ……………………
- …………………….