عضویت در گروه تلگرام آسان داک







دانلود پروپوزال آماده: تبیین رابطه‌ی جیوه و آتمن مطابق آموزه¬های شوتا‌¬شوتره اوپه نیشد

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تبیین رابطه‌ی جیوه و آتمن مطابق آموزه¬های شوتا‌¬شوتره اوپه نیشد

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

مسئله­­ی آفرینش جهان و به وجود آمدن کیهان و زمان پیدایش و بنیاد آن و همچنین پیدایش موجودات از جمله مهم­ترین آنها یعنی انسان و نگاه کلی که به پیدایش آسمان، زمین، خورشید و غیره وجود دارد، سؤالات عمیقی است که از دیر باز ذهن انسان‌ها مخصوصاً فلاسفه را به خود مشغول نموده است. پاسخ به اینگونه سؤالات می­تواند بسیاری از مجهولات جهان آفرینش را رمزگشایی کند. پیروان آئین هندو نیز از این قائده مستثنا نبوده و نیستند. شاید بتوان آنها را از جمله نخستین کسانی دانست که در صدد پاسخگویی به این سؤالات برآمده‌اند. برای اطلاع از نظریات آنها ناچاریم که به متونی که از آنها برجای مانده است رجوع کنیم.

در آئین هندو مسئله­ی آفرینش مبهم به نظر می­رسد‌. به عبارت دیگر متون آنها در این­باره از انسجام کلی برخوردار نیستند. به طور کلی می­توان گفت آنها منشأ جهان را موارد مختلفی از جمله آب‌، فضا‌، وجودی بی‌مانند و عدم دانسته­اند.

مؤلفان رگ­وده[۱]، آفرینش را از نیستی می‌دانند:

” در آن هنگام نه نیستی بود نه هستی، هوا و آسمانی که بر فراز آن است نبود، این چرا می‌پوشاند و چرا دارا بود؟ در کجا و تحت حمایت که؟ آیا فقط آب بود؟ آب­های ژرف و نفوذ ناپذیر..”[۲]

سرودهای دیگری در رگ­وده موجود است که جهان را حاصل قربانی (پوروشه)[۳] می‌دانند که این قربانی هزاران سر‌، چشم و پا دارد و همو است که ویراج[۴] را بوجود آورده است.[۵] اوپه­نیشدها[۶] نیز منشأ آفرینش را گاه خدایان یا علت‌های اولیه نام می‌برند و معتقدند هریک از آنها در جایگاه خود نقشی را ایفا می‌کنند و گاهی این خدایان جنبه‌ی علیت و وجود بخشی نسبت به هم دارند.[۷]

از آنجا که موضوع اصلی بحث ما بر متن شوتاشوتره اوپه‌نیشد است و اینکه این اوپه­نیشد از اندیشه­ها و آموزه­های مختلف ادوار هند بحث کرده و همچنین بر این اساس که هسته­ی متن‌های اوپه­نیشدی در مکتب ودانته[۸] است‌، لذا آفرینش و همچنین انسان و ابعاد وجودی او را، از نظر این مکتب بررسی خواهیم نمود.

این مکتب‌، آفرینش جهان را از هیچ و خلأ نمی­داند بلکه آفرینش را ظهور خود علت، به صورت معلول می‌داند یعنی تنها علت است که واقعیت دارد و معلولات، مظاهر توهمی و بی‌بود هستند‌، یا به عبارت دیگر معلول که غیر واقعی است بر اثر جهل جهانی به علتی که واقعی است اضافه گردیده است.

شنکره[۹] در تفسیر برهمه سوتره[۱۰] می‌گوید: برهمن[۱۱] که آگاهی محض و منزه از صفاتی چون صوت و‌ غیره است چگونه می­تواند علت معلولی که عکس آن است و بی‌شعور و ناپاک و دارای صفاتی چون صوت و‌ غیره است‌، بشود؟[۱۲]

اینک باید مشاهده کرد که چه انگیزه‌ای موجب آفرینش می­شود. بدیهی است که برهمن، خلقت عالم را برای سود شخصی خود نیافریده است چرا که او قائم به خود است و همچنین نباید تصور کرد که برهمن، جهانی را به قصد خدمت به خلق پرورانده باشد‌، زیرا نمی‌توان فرض کرد که وجودی با کمال برهمن، خلقتی این چنین ناپایدار و سست، بنیان کرده باشد. خلقت و پیدایش عالم نوعی ذوق هنری (رسه)[۱۳] است ذوقی که موقوف بر نوعی تفریح و لعبی عبث یعنی لی‌لا[۱۴] است‌. این آفرینش در حکم نوعی فعالیت هنری است، فعالیتی که منجر به ایجاد یک شاهکار هنری گردیده و هدفی جز ارضای حس زیبایی‌طلبی و جمال‌جویی ندارد.[۱۵]

با توجه به این دیدگاه‌، برهمن از لحاظ نیروی مایا[۱۶]‌، علت فاعلی است. مایا مفهومی است که برای درک اوپه‌نیشدها و تفکرات هندو‌، فهم آن ضروری است چراکه از دیدگاه برخی متفکران یک جزءاصلی آفرینش‌، مایا می‌باشد. شنکره که مؤسس ادویته‌ودانته[۱۷] و فلسفه غیرثنوی است‌، دنیا را مایا دانسته که از جهل (اویدیه)[۱۸] ناشی می­شود که فراگیرنده‌ی جهل است. او معتقد است که این جان‌ها‌، هستی‌های یک حقیقت واحدند و فقط یک موجود بزرگ وجود دارد که فرزانگان آن را برهمن می‌نامند که در اشکال متعدد هستی متجلی شده است. این موجود بزرگ یک هوشیاری مطلق است‌، ماهیت‌های بسیاری دارد که همان خود یا آتمن موجودات است.

او همه‌ی روابط دیگر را وهم و خیال می‌داند‌.[۱۹] مایا از لحاظ لغوی از ریشه­ی ما Ma گرفته شده است که مترادف با من[۲۰] و متی[۲۱] است. اندیشمندانی مانند بوتلینگ[۲۲] و روت[۲۳] و مونیر ویلیامز[۲۴]معانی متفاوتی از این واژه بیان نموده‌اند‌، همانند هنر، خرد و نیروی ماوراءالطبیعه و فوق­العاده که البته این معانی در متون زبان‌های اولیه به این معنا به کار برده می‌شده است. اما در رگ­وده این کلمه را مترادف یا به معنی فریب‌، غیر‌ واقعی‌، حیله‌، حقه‌، جادوگری و جادو دانسته‌اند.[۲۵]

[۱]. Rig veda

[۲]. شایگان،داریوش، ادیان و مکتب های فلسفی هند، تهران، ۱۳۷۵، ج ۱،ص ۸۰٫

[۳]. Puruşa

[۴]. Viraj

[۵]. P. Rodrigues, Hilary, Introducing Hinduism, 2007, P 48.

[۶]. Upanishads

[۷]. Radhakrishnan, S, Introduction on the principal upanisads, 1997, Pp 292_293.

[۸]. Vedānta

[۹]. Şankaracharya

[۱۰]. Brahma sutra

[۱۱]. Brahman

[۱۲]. داریوش، شایگان، ، پیشین، صص ۸۴۹_۸۵۰٫

[۱۳]. Rasa

[۱۴]. Lilā

[۱۵]. همان، ص ۸۵۳٫

[۱۶]. Māyā

[۱۷]. Advaitavedānta

[۱۸]. Avidia

[۱۹]. Grosan, Steven, A new look at the bhagavadgita, London, 2007, p 70.

[۲۰]. Man

[۲۱]. Mati

[۲۲]. Bohtling

[۲۳]. Roth

[۲۴]. Monierwilliams

[۲۵]. Shastri, PrabhuDutt, The doctrine of maya in the philosophy of Vedanta, 1911, p5.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

۹۰,۰۰۰ ریال – خرید
۱۳۹۷-۰۷-۲۰
كد : 96831
وضعيت :‌موجود

محصولات پیشنهادی

مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است. بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند.
با وارد کردن ايميل خود و تاييد ايميل ارسال شده توسط فيدبرنر مي توانيد آخرين مطالب سايت را از طريق ايميل دريافت کنيد . ايميل شما پيش ما محفوظ مي ماند و هيچگونه ايميل تبليغاتي براي شما فرستاده نخواهد شد.
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss