اعجاز های علمی قرآن
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :29,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
اعجاز های علمی قرآن
(۲۷صفحه ورد)
«اعجاز علمی قرآن»مربوط به اشاراتی است که ازگوشههای سخن حق تعالی نمودار گشته و هدف اصلی نبوده است،زیرا قرآن کتابهدایت است و هدف اصلی آن جهتبخشیدن به زندگی انسان و آموختن راهسعادت به او است.از اینرو اگر گاه در قرآن به برخی اشارات علمی بر میخوریم،از آن جهت است که این سخن از منبع سرشار علم و حکمت الهی نشات گرفته و ازسرچشمه علم بیپایان حکایت دارد. قل انزله الذی یعلم السر فی السماوات والارض ،بگو:آن را کسی نازل ساخته است که راز نهانها را در آسمانها و زمینمیداند»و این یک امر طبیعی است که هر دانشمندی هر چند در غیر رشتهتخصصی خود سخن گوید،از لا به لای گفتههایش گاه تعابیری ادا میشود که حاکیاز دانش و رشته تخصص وی میباشد.همانند آن که فقیهی درباره یک موضوعمعمولی سخن گوید،کسانی که با فقاهت آشنایی دارند از تعابیر وی در مییابند کهصاحب سخن،فقیه میباشد،گرچه آن فقیه نخواسته تا فقاهتخود را در سخنانخود بنمایاند.هم چنین است اشارات علمی قرآن که تراوش گونه است و هدفاصلی کلام را تشکیل نمیدهد.
چند تذکر:پیش از آن که نمونههایی از این اشارات علمی ارائه گردد،ضرورتاست که چند نکته تذکر داده شود:
۱- برخی را گمان بر آن است که قرآن مشتمل بر تمامی اصول و مبانی علومطبیعی و ریاضی و فلکی و حتی رشتههای صنعتی و اکتشافات علمی و غیرهمیباشد و چیزی از علوم و دانستنیها را فرو گذار نکرده است.خلاصه قرآن علاوهبر یک کتاب تشریعی کتاب علمی نیز به شمار میرود.برای اثبات این پندارافسانهوار،خواستهاند دلایلی از خود قرآن ارائه دهند،از جمله آیه و نزلنا علیکالکتاب تبیانا لکل شیء ،قرآن را بر تو فرستادیم تا بیانگر همه چیز باشد». ما فرطنا فیالکتاب من شیء ،در کتاب-قرآن-چیزی فرو گذار نکردیم». و لا رطب و لا یابس الافی کتاب مبین ،هیچ خشک و تری نیست مگر آن که در کتابی آشکار[ثبت]است».
در حدیثی از عبد الله بن مسعود آمده:«من اراد علم الاولین و الآخرین فلیتدبرالقرآن ،هر که علوم گذشتگان و آیندگان را خواهان باشد،همانا در قرآن تعمقنماید».
اگر این گمان از جانب برخی سرشناسان مطرح نگردیده یا به آنان نسبت دادهنشده بود،متعرض آن نگردیده در صدد نقد آن بر نمیآمدیم،زیرا سستی دلایل آنآشکار است…………………..
……………………..