: بررسی تطبیقی مسئلهی فیض از دیدگاه ابنسینا و صدرالمتالهین
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :390,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
دانلود پروپوزال آماده: : بررسی تطبیقی مسئلهی فیض از دیدگاه ابنسینا و صدرالمتالهین
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
فلسفه و کلام اسلامی
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
مسئلهی فیض یکی از مسائل بسیار مهمی است که به دلیل اهمیت آن در طول تاریخ فلسفه از سوی صاحبنظران و اندیشمندان تقریرات گوناگونی از آن ارائه شده است. این اصطلاح برای اولینبار در توضیح رابطهی سه اقنوم فلوطین با یکدیگر و بهوسیلهی خود او مطرح شد و توصیف نوعی منشائیت و فرایند پیدایش را دربردارد که در یکطرف مشتمل بر اصل کامل متعالی و موجودات نازلتری است که در طی روندی از او ناشی شدهاند و در طرف دیگر، حاصل اشراق و انبثاقی دفعی و غیرزمانی بین آندو میباشد. با توجه به این مسئله، فیض نوعی ایجاد است که در طی آن منشأ ایجاد و موجد شیء به حال خود، ثابت باقی مانده و علیرغم صدور معلول از آن، با همهی کمالات خود همچنان در وحدت خود ماندگار است. به این معنا که واحد هنگام خلقت موجودات، چنان نیست که در آنها پراکنده یا منتشر شود، یا از ذات خود چیزی کاسته و بدانها بدهد، بلکه در عین حفظ وحدت اصلیاش از اطلاق ذاتی خود خارج نشده است. با اینحال موجودات در تنسیق و سیری منظم از او صادر میشوند. مسئله در مورد سایر مبادی وجودی نظیر عقل نیز از این قرار است. فلوطین تشبیهاتی نظیر ارتباط اشعهی خورشید با خورشید، ارتباط آب و چشمه، تصویر و صاحب آن، نفس و صدا، بو با عطر و نور با مبدأ خود را برای تقریب به ذهن ارائه کرده است. به هرحال فیض امری ذاتی بوده و به تعلیل و قصدی زاید نیاز ندارد و نظیر ترشح آب از ظرفی که از پری سرریز شده، از احد میتراود. این فیض ازلی و ابدی است و با هیچ زیاده و نقصانی مواجه نمیشود. فیض در نهایت به مبدأ خود بازگشت دارد.
پیشینهی نظریهی فیض را در نظریهی بهرهمندی افلاطون و آرای غنوصیان (گنوسیستها) فلوطرخوس و فیلون یهودی دانستهاند، اما بیگمان توفیق طرح مدون و روشن آن نصیب نوافلاطونیان و در رأس آنها فلوطین و پس از او پروکلس شده است.
……………………………
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۵- فرضيه هاي تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۶- مدل تحقیق
…………………………
……………………………..
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۸- تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
…………………………………..
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
…………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
………………………….
…………………………….
ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
…………………………………..
ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانهاي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيشبرداري و غيره) گردآوري دادهها :
…………………………………….
…………………………………..
د – جامعه آماري، روش نمونهگيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
…………………………………..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
…………………………………..
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
هـ – روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها:
…………………………………….
…………………………………..
منابع :
…………………………………….
…………………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده