دیدگاههای اقتصادی شهید مطهری
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :130,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
متغیرها: دیدگاههای اقتصادی شهید مطهری
توضیحات: ۲۸ صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و حقوق و علوم قرآنی، اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
دیدگاههای اقتصادی شهید مطهری
از دیدگاه شهید مطهری، اسلام، مکتبی جامعگرا و جامعهساز است که داعیه رهبری انسانها و هدایت آنان را در زندگی اجتماعی دارد. و برای انجام این منظور در جهت برقراری روابط سالم اقتصادی، در جامعه، احکام و قوانین اقتصادی بسیاری را وضع و یا امضاء نموده است.
از این رو به اعتقاد وی، اسلام از دو طریق با اقتصاد رابطه و پیوند دارد، یکی از راه مستقیم و بدون واسطه، بدین صورت که اسلام یکسری مقررات اقتصادی دربارهی مالکیت، مالیاتها و غیره دارد که در حقیقت میتوان گفت بخش عظیمی از آموزههای دینی را مباحث اقتصادی تشکیل میدهد. و این چیزی نیست که کسی بتواند به انکار آن به پردازد، زیرا: کتب فقهی که در این زمینهی سالیان متمادی در حوزهیهای دینی مورد نقد و بررسی دانشپژوهان علوم اسلامی قرار میگیرد، از قبیل کتاب البیع، کتاب الاجاره، کتاب الوکاله، کتاب الرهن، کتاب الدرث، کتاب الهبه، کتاب الوقف و کتبی دیگر از این نوع بسیار است. با توجه به این انبوه کتب و ما بحث مربوط به اقتصاد است که به اعتقاد وی« اصل« نؤمن ببعض و نکفر ببعض» که قرآن برآن تصریح دارد و مؤمنین را از آن برحذر میدارد، مانع از این است که برخی از آموزههای اسلام پذیرفته شود و برخی دیگر مورد بیمهری قرار گیرد. » (مطهری: ۱۳۶۸، ۱۶). ……..
…………….
– تفکیک میان روابط طبیعی و روابط اعتباری
…………
– واقعگرایی در نظام اقتصادی اسلام
بدون تردید میتوان اذعان داشت که غایتمندی زندگی انسان و نگرش واقعگرا به سعادت و خیر از بارزترین ویژگیهای فلسفه اجتماعی بارز ضیافت دینی و اسلامی است.
از این رو، برخلاف تصور برخی که تحت تأثیر مکاتب عزلتگرا، جامعهی اسلامی را به اعراض از دنیا و مظاهر مساوی آن و رویگردانی از مواهب الهی متهم میکنند، قرآن کریم امنیت و توانایی اقتصادی را از ویژگیهای بارز جامعه ایمانی دانسته و در برابر آن فقر و ناامنی را کارکرد کفر و عصیان معرفی میکند. قرآن کریم با بیان مثلی در سوره مبارکه نحل این حقیقت را این گونه مطرح میکند:
ضرب اللهُ مثلاً: قریه کانت آمنه مطمئنه… (نحل ۱۱۲).
………………
– نگاه آرمانی به انسان دراندیشهی توحیدی
……………..
……………..
…………..
ب- در بخش تولید:
«در رابطه، تولید، راهکارهای کارآمد ایجاب میکند که فراوانترین نهادهها که به طور طبیعی ارزانترین هم هستند، بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. از این رو در ترکیب نهادهها برای تولید رعایت عدالت، که همان تناسب میان آنها باشد، شده است. چنین ترکیبی با توازن و تناسبی که مصلحت تولیدکننده در شرایط رقابت کامل ایجاب میکند نیز همراه است، زیرا: عواملی که از شرایط اشتغال کامل برخوردارند و در نتیجه دارای هزینه فرصت بالایی هستند، کمتر از عواملی که در اشتغال کامل نیستند و هزینههای فرصت کمی دارند، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است» (صدر: ۱۳۶۲، ۱۶۸)
…………….
– اهداف نظام اقتصادی از منظر شهید مطهری
……………
– نقش و جایگاه حکومت در فرآیند نظام اقتصادی
……………….
– مبانی نظام اقتصادی اسلام از نظر شهید مطهری
……………….
…………..
نحوهی موضعگیری در قبال مسألهی مالکیت نیز از ویژگیهای دیگر نظامهای اقتصادی است. به طوری که در مبحث پیشین (اصالت فرد یا جامعه) مورد اشاره قرار گرفت، بر دیدگاه هر نظام مبتنی است. نظام سرمایهداری لیبرال بر اساس اصالت قایل بودن برای فرد و اعتباری شمردن اجتماع، مالکیت خصوصی بر عوامل تولید (زمین، کار، سرمایه) را به صورت مطلق و بدون محدودیت، مجاز و اعتباری دانستن فرد، هرگونه مالکیت فردی بر ابزار تولید را نفی کرده و به منظور قطع ریشه نا برابریهای اقتصادی که از درآمد بدون کار پدید میآید، مالکیت دولت بر ابزار تولید را پیشنهاد میکند (نمازی: ۱۳۷۴، ۷۰ و ۱۶۰). ……
………….
-تفسیر دیدگاههای گوناگون دربارهی آزادی اقتصادی
……………..
– رعایت مصالح در فعالیتهای اقتصادی
…………..
…………….
– اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری
………….
اصلیترین هدفی که پیامبران برای آن برانگیخته شدهاند، تربیت و هدایت انسان و رساندن او به جوار قرب الهی است. شهید مطهری این مطلب را در بحثی که آیا هدف اصلی پیامبران قرب الهی است یا برقراری عدالت، مطرح میکند (مطهری: ۱۳۷۲، ۳۰)…………
…………….
……………
…………….
……………
یکی از اهداف اصلی همهی نظامهای اقتصادی؛ تحقق رشد و توسعهی اقتصادی به معنای افزایش تولید ناخالص ملی است. در نظام اقتصادی اسلام نیز افزون بر این که تأمین رفاه عمومی و زدودن فقر از سطح جامعه، خود از اهداف نظام شمرده میشود و رسیدن به اقتدار و استقلال اقتصادی نیز مستلزم داشتن اقتصادی شکوفا و در حال رشد است.
شهید مطهری داشتن رشد اقتصادی را یکی از اصول اولیه اقتصاد سالم دانسته، جامعه دارای اقتصاد غیر سالم و ضعیف را به بیمار مبتلا به کم خونی تشبیه کرده است. سپس در ادامه میگوید: « از نظر اسلام هدفهای اسلامی بدون اقتصاد سالم غیر قابل تأمین است» (مطهری: ۱۳۶۸، ۱۲). ………..
……….
……………
…………….
– سیاستگذاری در جهت اهداف نظام
……………
……………….
– بهرهبرداری از زمینهای عمومی
……………..
……………..
- قرآن کریم
- آمدی، عبدالواحد (۱۳۶۶) غررا الحکم و در راالکلم، تهران، انتشارات جامعه.
- بازرگان، مهدی (۱۳۷۴)، آخرت و خدا، هدف بعثت انبیا، نشریه کیان، تهران، ش ۲۸٫
- بیآزار شیرازی، عبدالکریم (۱۳۶۸)، نظام اقتصادی اسلام، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
……………..
……………
…………..
انجام پایان نامه مدیریت، دانلود پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی، دولتی، بحران، دانلود پروپوزال تکمیل شده مدیریت جهانگردی، انجام پروپوزال مدیریت، پرسشنامه تکمیل شده، مقاله با ترجمه آماده، ترجمه آماده مقاله، انجام مقاله آی اس آی، نوشتن پایان نامه مدیریت، مشاوره پایان نامه مدیریت، فصل دوم پایان نامه، پروپوزال و پایان نامه آماده روانشناسی، انجام پایان نامه دکتری، انجام پروپوزال ارشد، انجام پروپوزال دکتری، انجام پایان نامه ارشد
آسان داک: www.Asandoc.com