زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :130,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
متغیرها: زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین
توضیحات: ۲۲ صفحه فارسی (word)
با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه
خلاصه ای از کار:
مقدمه:
زیبایی و هنر در نظام فلسفی افلوطین[۱] جایگاه مهمی دارد. او در سه رساله از «نهگانهها»ی خود به طور مستقل به مسئلۀ زیبایی و هنر پرداخته است: رسالۀ ششم از نهگانه اول، رساله هشتم از نهگانه پنجم و رساله هفتم از نهگانه ششم. به دو گونه میتوان نشان داد که هنر و معرفت در فلسفۀ افلوطین یکی هستند؛ آنجا که هنرمند برای نظارۀ زیبایی معقول، خود را باید…………….
۳-۱تعریف هنر در نظر افلوطین
افلوطین هنر را تجلی (تجسم) زیبایی میداند (۱٫ ۸٫ ۵، افلوطین، ۱۳۶۶، ص۷۵۷)[۲]هنگامی که ما به یک اثر هنری مینگریم، مثلاً بر سنگی که توسط هنرمندی شکل یافته است، مشاهده می کنیم که آن قطعه سنگ نسبت به قطعه سنگ مشابهی که هیچ اثر هنری……………
۳-۲تعریف زیبایی
اگر آنچه افلوطین در مورد زیبایی نوشته است، بررسی شود، میتوان به دیدگاه روشنی دربارۀ تعریف افلوطین از زیبایی دست یافت. افلوطین در ابتدای رسالۀ «دربارۀ زیبایی محسوس» اشاره میکند که زیبایی گاهی در امور بصری یا امر شنوایی دیده میشود؛ مانند واژهها، موسیقی، و گاهی…………..
۳-۳ هنر و معرفت
پیش از این گذشت که در نظر افلوطین هنر تجلی و تجسم زیبایی است و زیبایی حاصل تناسب نیست بلکه آنچه چیزی را زیبا میکند، صورت و ایده است. ولی کدام زیبایی در هنرها تجلی مییابد؟ آیا هنرمند در آفرینش زیبایی، از طبیعت تقلید میکند؟ «هنر تقلید از طبیعت نیست. هنرها از عین پدیدههای طبیعی تقلید نمیکنند بلکه به سوی صور معقول که طبیعت از آنها برمیآید، صعود میکنند و آثار خود را به تقلید از آنها پدید میآورند» (افلوطین، ۱۳۶۶، ص۷۵۸)…………….
زیبایی هنری
از نظر فلوطین هنر از عالم بالا میآید،از همین روست که وی بر خلاف افلاطون زیبایی را در درجه نخست زیبایی هنری میداند.از دیدگاه وی زیبایی آفریده هنرمند،نه در موضوعی است که از آن تقلید میکند و نه در ماده خامی است که به آن شکل می دهد……………..
زیبایی طبیعی
از نظر افلوطین زیبایی در اشیاء زمانی بروز میکند که روشنایی صورت بر تاریکی ماده چیره میشود. رنگهای زیبا،آتش،روشنایی خورشید و آسمان پرستاره نمونههایی از زیبایی بصری، و آهنگ ها و نواهای زیبا، زیبایی های شنیداری هستند که در رساله ششم از انئاد اول به آن اشاره میکند.زیبایی نور ناشی از این است که با پرتوافکنی بر تاریکی ذاتی شیء به آن………….
عشق انسان به زیبایی در عالم محسوس
عشق،یا به تعبیر افلوطین، عاطفهای که اروس را مسئوول آن میدانیم،تنها در روحی پدید میآید که با موجود زیبایی همآغوش میشود.وی در مباحث خود پیرامون عشق انسان به زیباییهای محسوس بر این نظر است که دو گروه به زیباییهای این جهان گرایش……………
منابع و مأخذ
افلاطون. دورهٔ ۷ جلدی آثار افلاطون. ترجمهٔ محمدحسن لطفی، رضا کاویانی. تهران: انتشارات خوارزمی، ۱۳۵۷.
افلاطون. دوره آثار، ترجمه م. ح. لطفی، تهران.، ۱۳۵۵……………..
دانلود پروپوزال آماده مدیریت، دانلود پروپوزال آماده حسابداری، دانلود پروپوزال آماده روانشناسی، دانلود پروپوزال آماده علوم تربیتی، دانلود پروپوزال آماده تربیت بدنی، دانلود پروپوزال آماده حقوق، دانلود پروپوزال آماده کشاورزی، دانلود پروپوزال آماده پزشکی، دانلود پروپوزال آماده پرستاری، دانلود پروپوزال آماده فناوری اطلاعات، دانلود پروپوزال آماده دکتری، دانلود پروپوزال آماده کارشناسی ارشد، دانلود پروپوزال آماده معماری، دانلود پروپوزال آماده اقتصاد، دانلود پروپوزال آماده زبان انگلیسی، دانلود پروپوزال آماده ادبیات فارسی، دانلود پروپوزال آماده فقه، حقوق و علوم قرآنی، دانلود پروپوزال آماده کامپیوتر، دانلود پروپوزال آماده علوم سیاسی، دانلود پروپوزال آماده جامعه شناسی، دانلود پروپوزال آماده تاریخ، دانلود پروپوزال آماده جغرافیا، دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی، دانلود پروپوزال آماده کارآفرینی
[۱] – افلوطین (۲۰۳-۲۷۳م.) موسس فلسفه نوافلاطونی است. او در مصر متولد گردید و در اسکندریه رشد یافت؛ نوشتههایی که از او بر جای مانده، در واقع پاسخ به پرسشهایی است که از وی شده که در مجموع ۵۴ رساله است. فرفوریوس (۲۳۴- ۳۱۰م.)، یکی از بزرگترین شاگردان او، نوشتههای وی را در شش مجلد که هر یک دارای نه رساله است، گردآوری کرد. از این رو هر جلد را یک انئاد (εννεας) یعنی نهگانه نامید. بدین ترتیب آثار کامل افلوطین شش نهگانه است.
[۲]– در نهگانههای افلوطین، هر نهگانه به نه رساله تقسیم شده و هر رساله هم به بخشهای متعدد تقسیم شده است؛ مراد از این ارجاع شماره نهگانه، رساله و شماره هر بخش رساله است.