جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



چگونه پروپوزال پر شده خوب تحویل استاد راهنما بدهیم؟

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
  • قيمت :
    390,000.00 RIAL
  • فرمت :
    Word
  • ديدگاه :
    دیدگاه‌ها برای چگونه پروپوزال پر شده خوب تحویل استاد راهنما بدهیم؟ بسته هستند
افزودن به سبد خرید

چگونه پروپوزال پر شده خوب تحویل استاد راهنما بدهیم؟

مقدمه: اين كارگاه اصول اساسي نگارش پروپوزال­ها را در انواع رشته­ها ارائه مي­دهد. آن راه­كارهاي عملي شامل نمونه­هاي پروپوزال­هاي موفق را ارائه مي­دهد.

اهداف:

  1. معرفي راه­كارهايي براي پر كردن شكاف بين تحقيق دوران ابتدايي تحصيل و نوشتن پايان­نامه.
  2. كمك به شما براي درك مفهوم پروپوزال پايان­نامه و عناصر مشترك و رايج چنين پروپوزال­هايي.
  3. ارائه اصول دستوري و قواعد نگارش پروپوزال­هاي موثر.
  4. ارائه نكاتي براي طراحي و اصلاح بخش­هاي خاص پروپوزال.

 

در مورد كارگاه و مركز نگارش فارغ­التحصيلان:

لطفا توجه كنيد كه اين كارگاه­ها طراحي شده­اند تا اصول نوشتاري كلي را ارائه نمايند. به عنوان نتيجه، شما ممكن است در طول اين كارگاه اطلاعاتي را كه به طور مستقيم مربوط به زمينه­كاري يا مطالعه­تان باشد در اين بسته پيدا نكنيد. بهترين قضاوت در مورد اين كارگاه­ها، شانس­هاي  در معرض قرارگيري مهارت­هاي عمومي است كه بايد در بين رشته­ها منتقل شود. اين به اين معني است كه حضور در اين كارگاه­ها جايگزيني براي مطالعه­ي وسيع در زمينه كاري شما يا پرسش از مشاوران و هم­سالان نيست.

مركز نگارش فارغ­­التحصيلان، در ساختمان L Kern 111 قرار دارد، مشاوره­هاي رايگان و اختصاصي براي دانشجويان ليسانسي كه در حال كار بر روي نگارش هر نوع پروژه­اي هستند- از جمله مقاله­هاي سمينار و
مقاله­هاي پايان­نامه. تنظيم يك قرار ملاقات با مركز نگارش فارغ­التحصيلان روشي عالي براي پيگيري اطلاعات عملي است كه شما در طول كارگاه­ها دريافت مي­كنيد.

 

نگارش پايان­نامه و تدوين پروپوزال

پروپوزال پايان­نامه و رساله­ي دكتراي شما چشم­اندازي از طرح پيشنهادي كارتان فراهم مي­كند، مانند محدوده كلي پروژه­تان، سوالات پژوهشي اصلي شما، روش تحقيق، و اهميت كلي بررسي شما. به طور خلاصه، پروپوزال و طرح پيشنهادي شما موارد زير را شرح مي­دهد: آنچه را كه مي­خواهيد بررسي كنيد، چگونه
مي­خواهيد اين موضوع را مورد مطالعه قرار دهيد، چرا اين موضوع نيازمند بررسي است، و (به طور كلي) چه زماني شما قصد انجام اين كار را داريد. (گاهي اوقات ممكن است نياز باشد كه در مورد مكان مطالعه نيز توضيح دهيد).

 

هدف:

پروپوزال پايان­نامه و رساله­ي دكترا براي موارد زير طراحي مي­شود:

  • توجيه و طراحي (يا عقد قرار داد براي) يك پروژه تحقيقاتي
  • نشان دادن اين موضوع كه پروژه شما چگونه به تحقيقات موجود كمك مي­كند
  • به مشاور خود و كميسيون مربوطه نشان دهيد كه چگونگي هدايت يك تحقيق با نظمي خاص در يك بازه زماني مناسب و قابل قبول را درك مي­كنيد

 

مخاطبین:

اكثر پروپوزال­ها و پيشنهادات به طور اختصاصي براي مشاور و كميسيون  اختصاصي نوشته مي­شود.

 

نگارش پروپوزال و نگراني­ها

پيشنهاد كلي:

  • تعيين يك برنامه نگارش، ترجيحا نگارش روزانه در زمان و مكان مشخص.
  • نگارش آزاد بدون هيچ فشار و كنترل را آغاز نماييد. به ياد داشته باشيد هيچ­كس جز شما نبايد
    پيش­نويس و طرح اوليه را ببيند.
  • دفترچه كوچكي را در كل روز براي نوشتن نظريات و افكار مرتبط همراه داشته باشید.
  • بخش­هايي از مطالب نوشتاري خود را ضبط كنيد و سپس آن را براي خود پخش نماييد.
  • بخش­هاي مختلف پروپوزال را در پوشه­هاي رايانه­اي جداگانه يا كارت­هاي شاخص (index cards) مختلف قرار دهيد تا به تنظيم و مرتب­كردن مجدد كمك كند.
  • به جاي مقدمه ابتدا از بخش­هاي واضح­تر شروع كنيد، زيرا ممكن است مقدمه سخت­ترين بخش براي نوشتن باشد.

 

پيشنهاد اختصاصي:

  • به ياد داشته باشيد كه پروپوزال يك سند قابل بحث و مذاكره است، بنابراين براي پيش­نويس، اصلاح و ارسال مجدد آن آماده باشيد.
  • اين پروپوزال را به عنوان مقدمه­اي براي پايان­نامه خود در نظر بگيريد- نه يك فصل، نه يك بازبيني وسيع، نه فرصتي براي آزمودن تضادهاي اصلي موجود در رشته شما. شما در حال «پر كردن شكاف» بين كارهاي موجود و كار خود هستيد.
  • به ياد داشته باشيد كه پروپوزال قراردادي نيست كه دقيقا آنچه را كه پايان­نامه شما نشان خواهد داد، تعيين نمايد. شما احتمالا حوزه كاري، استدلال و روش­هاي خود را اصلاح مي­كنيد و تغيير مي­دهيد.
  • به ياد داشته باشيد كه پروپوزال و پيشنهاد شما وسيله­اي براي محدود كردن نظريات شما نيست، اما به شما كمك مي­كند تا به روشي عملي در مورد چگونگي انجام تحقيق و نوشتن پايان­نامه خود فكر كنيد.
  • از همكاران خود بخواهيد تا يك گروه نگارش تشكيل دهند تا بتوانيد از آن براي تبادل نظرات، پيشنهادات و طرح­ها، و تجربيات كمك بگيريد. ممكن است اين گونه به نظر بيايد كه نوشتن يك فعاليت اجتماعي است.

از آنجا كه نيازمندي­هاي پروپوزال به طور گسترده به وسيله­ي سازمان، برنامه­ريزي و مشاور تغيير مي­كند، تعميم دادن آن مشكل است. بهترين پيشنهاد ساده­ترين پيشنهاد است: با مشاور خود مشورت كنيد، پروپوزال­هاي موفق قبلي را ببينيد، و با همكاران خود صحبت كنيد. از ساير پروپوزال­ها استفاده كنيد تا به شما براي توليد نظرياتي كه سرقتي و تكراري نيست كمك كند.

 

بخش­هاي يك پروپوزال (طرح پيشنهادي)

با وجود تفاوت­هاي زياد، پروپوزال­ها به طور كلي شامل حداقل تعدادي از بخش­هاي زير هستند (شما مي­توانيد با مشاور علمي خود در مورد بخش­هاي اختصاصي كه او مي­خواهد مشورت كنيد): عنوان، چكيده، مقدمه/پيشينه، طرح مسئله، هدف/منظور/اصول، بازبيني­اي از مقالات، روش­شناسي، اهميت/تاثيرات، خلاصه و بررسي اجمالي فصول، طرح كار، فهرست منابع.

گاهي اوقات ممكن است اين بخش­ها در بعضي زمينه­ها با هم تركيب شوند، مثل طرح مسئله، اهداف، و بازبيني مقالات موجود كه همگي بخش­هايي از مقدمه هستند. رايج­ترين عناصر مقدمه/طرح مسئله، بازبيني مقالات، و روش­شناسي (كه در بعضي از رشته­ها تقريبا به سه بخش ابتدايي پايان­نامه مرتبط است) هستند.

 

عنوان

در اين مرحله اوليه، شما تنها نياز داريد يك عنوان كاري ارائه دهيد. شما مي­توانيد در مورد واژه­اي درست براي عنوان­تان در زماني كه به تكميل پايان­نامه خود نزديك هستيد، تصميم بگيريد. با اين وجود، حتي در شروع، هدف خلق و ايجاد يك عنوان است كه ايده و نظر تحقيق شما را برساند. به طور معمول، عنوان آغازي «يك مطالعه در … » خيلي مبهم است؛ شما بايد تصميم بگيريد كه آيا مي­خواهيد مقايسه كنيد، تطبيق دهيد، ارزيابي كنيد و … . همچنين در مورد ايجاد يك عنوان بلند نگران نباشيد. شما در حال آماده شدن براي نگارش يك سند علمي هستيد، نه خلق يك تيتر شيك براي يك روزنامه مصور.

 

يك عنوان خوب بايد:

  • خواننده­ها را به مطلبي كه شما بررسي خواهيد كرد راهنمايي كند
  • نوع مطالعه­اي را كه قصد انجامش را داريد نشان دهد

 

مثال­ها:

نمونه­هاي زير در مورد موضوع و نوع تحقيق به شما چه مي­گويد؟

  • نقش چرخه هيدرولوژيكي پاسخ گياه به تغيير آب و هوا: يك بررسي با استفاده از مدل آزمايشگاهي VEMAP Phase 2
  • نمادهاي جغرافيايي سياره مريخ، ۱۸۶۷-۱۹۰۷

 

چكيده

همه رشته­ها به چكيده نياز ندارند، بنابراين با مشاور خود صحبت كنيد تا ببينيد آيا شما به آن نياز داريد يا نه. چكيده بايد:

  • بايد بررسي اجمالي و كوتاهي (۱۰۰ تا ۳۵۰ واژه) از پروپوزال و طرح پيشنهادي را ارائه دهد كه به خواننده يك درك پايه و ابتدايي از طرح­تان بدهد و او را براي مطالعه­ي بيشتر آن ترغيب كند.
  • خلاصه مقدمه، طرح مسئله، پيشينه مطالعه، سوالات پژوهش يا فرضيه­ها، و روش­ها و راه­كارها.
  • (در بعضي موارد، ممكن است نياز باشد چكيده خيلي كوتاه باشد- خيلي بيشتر از ۵۰ واژه نباشد- كه در اين صورت، بيشتر توصيفي خواهد بود)

 

چكيده حاوي اطلاعات:

آبچيليك شكم سياه (Black-Bellied Plover) (Pluvialis squatarola) گونه­اي پرنده ساحلي است كه به علت از دست دادن زيستگاه در اثر شهرسازي قرن بيستم در معرض خطر انقراض است. به عنوان قدمي براي جلوگيري از اين خطر، گزارش حاضر زيستگاه آبچيليك شكم سياه در لوئیزیانا را شناسايي کرده است. براي شناسايي زيستگاه، من اطلاعات مربوط به مشاهدات آبچيليك شكم سياه در لوئیزیانا را در طول ۵۰ سال گذشته و موارد زيستگاهي حاصل از تصاوير ماهواره­اي را بررسي كرده­ام. اين بررسي­ها نشان مي­دهد كه زيستگاه آبچيليك شكم سياه در لوئیزیانا به طور كلي مرتع و علفزار است. براي محافظت اين گونه­ها، اداره پارک­ها و حیات وحش لوئیزیانا یا بخش خصوصی بايد از اين زيستگاه محافظت و آن را اداره كند، مخصوصا در جزيره گرندو حوالي خليج کایلو (Caillou ) جايي كه بيشترين مشاهدات به دست آمده است.

 

چكيده توصيفي:

آبچيليك شكم سياه (Pluvialis squatarola) گونه­اي پرنده ساحلي است كه به علت از دست دادن زيستگاه به علت شهرسازي قرن بيستم در معرض خطر انقراض است. اين گزارش، زيستگاه آبچيليك شكم سياه در لوئیزیانا را بر اساس مشاهدات قبلي بيش از ۵۰ سال گذشته و شرايط زيستگاه حاصل از تصاوير ماهواره­اي تعدادي از اين موقعيت­ها، را شناسايي مي­كند. اين گزارش همچنين روش­هاي محافظتي را براي حفاظت و حمايت از اين گونه­ها پيشنهاد مي­دهد.

 

مقدمه/پيشينه

مقدمه کمک می­کند تا پروژه خود را با سایر پروژه­ها و موضوعات مشابه به بحث و گفتگو بگذارید. به طور کلی، مقدمه اطلاعات پیش­زمینه­ای لازم برای مطالعه­تان را فراهم می­سازد و باعث جلب توجه خوانندگان یا علاقمندی به این تحقیق می­شود. یک مقدمه خوب باید:

  • یک محدوده کلی (تحقیقی یا دنیای واقعی) را که تحقیق در آن انجام می­شود را نشان دهد.
  • اصول و پایه­های گوناگون مطالعه را شرح دهد، از جمله برخی ارجاعات به مقالات موجود و یا شرایط تجربی قابل مشاهده. به عبارت دیگر، مقدمه باید پیشینه­ی کافی برای خوانندگان فراهم کند تا درک کنند مطالعه شما از کجا منشا می­گیرد.
  • قلمرو و محدوده کلی پروژه خود را مشخص کنید ولی پرداختن به جزئیات بیشتر که مربوط به سایر بخش­ها (هدف/مقالات مروری) می­شود غیرضروری است.
  • خلاصه­ای از بخش­هایی که در پروپوزال­تان می­آید فراهم کند.
  • ذهن خوانندگان را درگیر کند.

مثال: این مقدمه پروپوزال مربوط به جغرافیایی زیست­محیطی چگونه می­تواند این موضوع را ارائه دهد؟

اگرچه آنها نمی­دانستند که میکروب­های جانوران جابجا می­شوند، ساکنین شهرهای ایالات متحده در سال­های ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۰ اظهار کرده­اند که مگس­ها، سوسک­ها و موش­های صحرایی که به آپارتمان­ها هجوم آورده­اند بخشی از برنامه­های انجمن­های بهداشتی محسوب می­شود. در سال­های ۱۹۵۰ وجود این جانوران موذی باعث پیگیری نوسازی شهری توسط سازمان­های بهداشت و مسکن شد، و همچنین به فعالان اجاره­نشین یک نشان برجسته­ی غفلت مقامات از همسایگان­شان دادند. هرچند امروزه ما می­دانیم که جانوران موذی و خانگی مواد حساسیت­زای محیطی تولید می­کنند، و ما سموم و حشره­کش­هایی برای دور نگه داشتن و دفع آنها طراحی کرده­ایم، اما این واقعیت که هر دو ممکن است خطرناک باشد والدین و مقامات بهداشتی و سایر مسئولان که در پی حفظ سلامتی هستند را گیج و مستاصل کرده است. مادامی که مردم در شهرها زندگی می­کنند، جانوران موذی و آفت در خانه­ها و ساختمان­های ما هستند، بر سلامتی ما اثر می­گذارند، و به سیاست­ها و برنامه­های ما در مورد محیط زیست شهری جهت می­دهند. با این وجود، جغرافیای اجتماعی جانوران موذی و آفت موقعیت اجتماعی و شرایط فیزیکی محله­ها را منعکس می­کند.

هدف پژوهشگر استفاده از تاریخچه اکولوژیکی و جغرافیای اجتماعی جانوران موذی است که عامل چندین نوع از بیماری­ها در طی دو قرن گذشته بوده­اند، تا این مورد را بررسی کند که چگونه در شهرها شرایط زیست محیطی و سلامتی با فقر در ارتباط است.

طرح مسئله

ممکن است این بخش در مقدمه یا بخش هدف جا داده شده باشد، یا به طور مستقل وجود داشته باشد (بسته به نوع رشته). بعضی از پروپوزال­ها به جای یک مقدمه­ی کلی با طرح مسئله شروع می­شوند. صرف­نظر از محل قرارگیری، در بعضی موارد نیاز است که شما به طور واضح مسئله یا شکاف علمی که پروژه شما آن را پوشش می­دهد شناسایی کنید. این بخش باید:

  • به این سوال پاسخ دهد: «چه شکافی باید پر شود؟» و یا «چه مسئله­ای باید حل شود؟»
  • طرح مسئله به طور واضح در ابتدای یک پاراگراف.
  • متغیرهایی که شما در ارتباط با مسئله و پرسش­تان به آن می­پردازید را محدود کند.

ممکن است شما بخواهید به ساختار طرح مسئله­تان به عنوان یک پرسش بپردازید، زیرا شما در مطالعه به طور جدی به دنبال پاسخ یک پرسش (یا مجموعه­ای از پرسش­ها) هستید.

 

مثال­ها: این بخش­های برگزیده چگونه یک مسئله خاص یا یک شکاف را مطرح می­کنند؟

 

  1. با وجود علاقه­ی رو به رشد نمایش­ها و ارائه­های جغرافیایی در قرن نوزدهم، هیچ جغرافیدانی هنوز به طور جدی مباحث برجسته را که در طول نیمه دوم قرن برای نمایش جغرافیای دنیاهایی فراتر از زمین ظهور کرده­اند، بررسی نکرده است. تاریخچه­های محبوب جغرافیا (مثل Sheehan، ۱۹۹۶؛ Morton، ۲۰۰۲) نشان می­دهند که ستاره­شناسانی که اطلاعات جغرافیایی وسیعی در مورد سیاره­های اطراف جمع­آوری کرده­اند معمولا یافته­های خود را نقشه­هایی دقیق ثبت کرده­اند که به طور قابل توجهی در ظاهر مشابه نقشه­های امپراطوری دقیقی است که طول همان بازه زمانی ایجاد شده­اند. اگرچه مقداری از این دانش ستاره­شناسی- جغرافیایی که در اواخر قرن نوزدهم به دست آمده است بر اساس تصاویر سنجش از راه دور قرن بیستم بازبینی یا رد شده­اند، من معتقدم مباحث دوره استعماری در زمان ایجادشان از اهمیت فرهنگی و علمی گسترده­ای برخوردار بودند.
  2. گزارش­ها در مورد وضعیت ذخایر آب شیرین هشدار می­دهد که کمبود محلی شدید حتمی است، و پیش­بینی می­شود که درگیری­های شدید در نواحی کم آب ایجاد خواهد شد (Ohlson، ۱۹۹۵؛ Elhance، ۱۹۹۹). نشان داده شده است که کمبود آب باعث درگیری مدنی می­شود، مخصوصا زمانی که همراه با تراکم بالای جمعیت، فقر و نابرابری درآمد باشد (Homer-Dixon 1994, 1996; Hauge and Ellingsen, 1998). جوامع مهاجر شهری با تفاوت­های نژادی، مذهبی و طبقاتی می­تواند تنش را تشدید کند و مخصوصا جوامعی که در آن الگوهای کلی سازگاری با کمبودهای زیست­محیطی به خوبی شکل نگرفته است ممکن است نسبت به درگیری­های آب آسیب­پذیرتر باشند (Moench، ۲۰۰۲). برای فهم بهتر این مطلب که چگونه در نواحی دارای کمبود آب درگیری به وجود می­آید، لازم است بر روی عوامل اجتماعی و اقتصادی که باعث درگیری و همکاری می­شوند، بررسی انجام شود (Ronnfeldt، ۱۹۹۷). من پیشنهاد یک مطالعه دقیق و عمیق در Villa Israel ، شهری در Cochabamba برزیل را میکنم که در آنجا جنگ و درگیری بر سر آب بخشی از زندگی است.
  3. میدان­های نور سطحی و بازتاب سطحی شاخصه­های مبتنی بر تصویر نورپردازی هستند که توسط علم هندسه تعیین و مشخص شده­اند. ساختن این شاخص­ها یک فرآیند زمان­بر و خسته­کننده است. اندازه داده­ها بسیار بزرگ است و اغلب نیازمند چندین گیگابایت برای ویژگی­های بازتابی پیچیده است. این نتیجه ممکن است تنها بعد از تکمیل یک فرآیند پردازش طولانی به دست آید، بنابراین تعیین زمانی که میدان نوری برای نمونه­برداری مناسب است مشکل می­باشد. اغلب، عدم اطمینان از تراکم
    نمونه­برداری باعث می­شود کاربران به منظور تضمین پوشش­دهی کافی تصاویر خیلی زیادتری از میزان لازم بگیرند. هدف این مطالعه یک سیستم «ثبت تصویر اتفاقی» است که اجازه می­دهد کاربر به صورت تعاملی تصویر را ثبت کند و میدان­های نوری سطحی و بازتابی را مشاهده نماید.
  4. جستجوي مورخان در مورد عوامل اصلاحات مدت­هاي طولاني اهميتي مركزي در نقش مطبوعات در حال چاپ داشت. … تحقيقات جديد تعدادي از مطالعات مهم را ارائه كرده است كه به بررسي نقش رسانه­هاي چاپي در گسترش پيام اصلاحات مي­پردازد. بسياري از اين كار ها تمايل دارند تا بر روي توليد و پذيرش متون و تصاوير اصلاحات تمركز كنند و به وسايلي كه چنين متوني توسط آنها پخش و توزيع مي­شوند توجه كمتري دارند. اين مطالعات اغلب بر اين فرض استوار است كه متون و نظرات از يك جريان نسبتا آزاد بهره مي­برند و بنابراين الگوهاي توزيع و توليد كتاب الزاما بر اساس نيازهاي شفاف عرضه و تقاضا عمل مي­كنند … . با اين وجود، عملا در اروپاي قرن شانزدهم جايي براي
    ايده­هايي كه از طريق بعضي از زمينه­هاي گفتمان انتقادي غيرقابل كنترل بودند وجود نداشت … . پيشنهاد من بررسي سانسور و حذف تصاوير و متون مذهبي در شهر امپراطوري نورنبرگ از سال­هاي ۱۵۱۳ تا ۱۵۵۵ است.

 

proposal

اهداف/منظور/اساس/پرسش­هاي پژوهش

اكثر پروپوزال­ها شامل يك طرح واضح از اهداف پژوهش هستند، از جمله توصيف پرسش­هايي كه پژوهش قصد پاسخ دادن به آن را دارد يا فرضيه­هايي كه پژوهش ارائه مي­دهد. اين ممكن است به عنوان بخشي از مقدمه محسوب شود و يا بخشي جداگانه را تشكيل دهد. قبل از و در زمان تهيه پيش­نويس اين بخش، زمان مناسبي را براي ايده­پردازي اختصاص دهيد. بعد از اينكه شما تحقيق پايان­نامه را شروع كرديد، ممكن است پي ببريد كه اهداف شما از نظر اهميت يا از نظر تعداد تغيير مي­كنند. با اين حال چيزي كه در اين نقطه براي شما ضروري است، براي خوانندگان خود و براي خودتان تمركز دقيق پژوهش را مشخص كنيد و مفاهيم كليدي كه مطالعه خواهيد نمود را تعيين نماييد.

طرح واضح يك هدف بايد:

  • اهداف تحقيق و مطالعه را توضيح دهد (اميدوار هستيد به چه چيز دست يابيد؟).
  • سهم اساسي و ابتدايي مطالعه­تان را نشان دهيد به اين ترتيب كه توضيح دهد چگونه پرسش­هاي تحقيق شما و رويكرد شما از تحقيقات قبلي متفاوت است (شما چه چيزي به دانش فعلي اضافه مي­كنيد؟).
  • يك گزارش دقيق­تر از نكات خلاصه شده در مقدمه را ارائه دهد.
  • يك منطق و اصل براي مطالعه را بيان كند (چرا بايد چنين مطالعه­اي را انجام دهيم؟).
  • در مورد آنچه كه مطالعه­تان از آن سخن نمي­گويد شفاف باشد (اين مخصوصا در شرايطي مهم است كه شما در حال درخواست دادن براي يك سرمايه مالي مقايسه­اي هستيد، مطالعات دقيقا متمركز احتمال بيشتر براي دريافت و برنده شدن سرمايه مالي دارند )

علاوه بر اين، اين بخش ممكن است:

  • پرسش­هاي پژوهش و يا فرضيه­هاي مطالعه را توصيف كند.
  • شامل زيرمجموعه­اي توصيفي از اصطلاحات مهم باشد، مخصوصا اگر آنها براي تعدادي از خواننده­ها جديد باشد يا شما بخواهيد از يك روش ناشناخته و ناآشنا استفاده كنيد.
  • محدوديت­هاي پژوهش را تعيين كند.
  • منطق و اصولي براي موضوعات خاص مطالعه ارائه دهد.

مثال­ها:

اين مثال­ها چگونه اهداف پژوهش را ارائه مي­دهند؟

  1. اهداف من دو قسمتي هستند. اول، من قصد دارم اثرات تغييرات تاريخي در آب و هوا بر واكنش­هاي چرخه­هاي آب و كربن را كه توسط مدل­هاي VEMAP Phase 2 شبيه­سازي شده­اند را بررسي كنم …. دوم، من ميخواهم چگونگي تغييرات آب و هوايي در آينده را بررسي كنم، همان­طور كه در انتهاي قرن بيست و يكم شبيه­سازي شد، و پيش­بيني مي­شود بر واكنش­ها و چرخه­هاي يكساني اثر مي­گذارد. ارتباط بين چرخه­هاي آب و كربن در مقياس منطقه­اي تنها اخيرا موضوع تحقيقات بوده است؛ از اين رو، كار زيادي براي اثبات و تاييد فهم ما ازبازخوردهاي بين فرآيندهاي دوگانه باقي مي­ماند … . پرسش­هايي كه من براي بررسي مطرح مي­كنم شامل موارد زير است: چگونه تعادل آب یک منطقه، از جمله رواناب سطحي، به عنوان نتیجه­اي از تغییرات آب و هوایی تغییر می کند … ؟
  2. سوال اساسی پژوهش این است: تحت چه شرایطی یک مرد لاتین در شهر کوئینز نیورک هویت قومی و نژادی خود را عوض می­کند؟ این شامل اهداف خاص زیر می­شود:
    • برای نشان دادن تعداد هویت­های نژادی چندگانه در میان شرکت­کنندگان پژوهش. و این دربرگیرنده­ی جمع­آوری تاریخچه­های زندگی است که بر روی پیشینه قومی و نژادی افراد و تجربیات آنها که دارای یک قوم و نژاد مشترک هستند متمرکز است.
    • تعیین موقعیت­هایی که افراد تحت آن خواستار هویت نژادی خود هستند. این شامل
      جمع­آوری اطلاعات بر اساس ویژگی­های شخصیتی جامعه و ارتباطات شبکه­های اجتماعی است. آن همچنین شامل مشاهدات سری طولانی­مدت شرکت­کنندگان (البته با رضایت) در فعالیت­های روزانه­شان می­شود. ….

 

بازبینی مقالات

بازبینی مقالات یک نگاه انتقادی و جدی در پژوهش­های موجود است که برای کاری که شما در حال انجامش هستید مهم است. به طور مشخص در این جایگاه احتمالا شما چیزی در ارتباط با سوال­های پژوهش خود نخوانده­اید، اما شما باید قادر به شناسایی متون کلیدی­ای باشید که در هنگام نوشتن پایان­نامه از آن صحبت
می­کنید. بازبینی مقالات اغلب هم شامل رویکردهای نظری مربوط به موضوع مورد نظر شما و هم مباحث تجربی و تحلیلی پژوهش می­شود.

نوشتن بخش بازبینی مقالات به شما اجازه­ می­دهد درک کنید که:

  • محققان و پژوهشگران در مورد موضوع شما چگونه نوشته­اند و همچنین چه چیزی را نوشته­اند.
  • پژوهشگران برای تحلیل مواد و اطلاعات اولیه خود از چه محدوده­ی نظری استفاده کرده­اند.
  • چگونه سایر پژوهشگران موضوعات پژوهشی اختصاصی خود را به پرسش­ها و موضوعات و یا اقدامات بزرگتر در این زمینه مرتبط کرده­اند.
  • بهترین روش­ها و فناوری­های پژوهشی برای موضوع اختصاصی شما چیست.

 

بازبینی مقالات چهار عملکرد اصلی یا هدف نظری دارد که شما در هنگام نوشتن باید در ذهن داشته باشید:

  • مطالعه حاضر را در یک مبحث منظم گسترده­تر قرار می­دهد.
  • به کمک شرح این مطلب که چگونه سوالات و رویکرد پژوهش شما از سایر پژوهش­ها متفاوت است اهمیت و منحصر به فرد بودن و نیاز به پروژه خاص شما را نشان می­دهد.
  • انتخاب روش­های شما را توجیه می­کند.
  • آشنایی شما با موضوع و روش­های مناسب برای مطالعه آن را نشان می­دهد.

 

یک بازبینی مناسب از مقاله­ها باید:

  • شرح مختصر مقدمه­ی پیش­زمینه­ی مطالعه­تان را به ذهن بیاورد.
  • به طور انتقادی و جدی گرایشات پژوهشی مهم و محدوده­های علاقمندی مربوط به مطالعه­تان را ارزیابی کند.
  • شکاف­های بالقوه در حوزه علم را شناسایی کند.
  • یک نیاز برای پرژه­های تحقیقاتی حال حاضر و آینده ایجاد کند.

 

نکاتی در مورد تدوین بازبینی مقالات:

  • مقالات را به دسته­های با عنوان مشخص تقسیم کنید و هرکدام را با یک عنوان فرعی شروع کنید. به دنبال گرایش­ها و پس­زمینه باشید و سپس اطلاعات مرتبط را ترکیب نمایید. شما می­خواهید که:
    • وضعیت­های گوناگونی را که در ارتباط با پروژه شما می­باشد را مورد توجه قرار دهید،
    • نتایج مربوط به پروژه خود را به دست بیاورید، یا
    • نشان دهید در جاهایی که مقالات ناقص هستند آیا به علت ناقص بودن روش­هاست یا به علت اشتباه بودن فرضیات.
  • از استفاده مقالاتی به صورت «اسمیت می­گوید چنین یا جونز می­گوید چنان» اجتناب کنید. شما باید از آن دسته مقالات استفاده کنید که به مرور و بازبینی وقایع خاصی مرتبط با مسئله شما می­پردازد نه صرفا بازبینی مجدد بودن.
  • از تمام مطالعات روی موضوع یا دسته وسیعی از پژوهش­ها که شما را به موضوع مورد نظر هدایت کرده است اجتناب کنید. این امر وسوسه­انگیز است که به سراغ هرچیز که می­دانید بروید، اما بازبینی مقالات جایی برای چنین نمایشی نیست. به سراغ بخش­هایی از مقاله بروید که به طور مستقیم مربوط به موضوع شما (سوال یا طرح مسئله) است .
  • از بحث و جدل، تحسین و ستایش و سرزنش و قضاوت اجتناب کنید. شما باید با این وسوسه مبارزه کنید تا با قدرت نظر و عقیده خود در مورد مقالات قبلی را بیان نمایید. وظیفه شما توجیه پروژه تحقیقاتی خودتان است، بنابراین هرگونه بحث و جدل، تحسین و ستایش، و قضاوت و سرزنش غیرضروری و باعث به انحراف کشیدن مسیر است.

 

نکته کلیدی: شما در حال ورود به یک مبحث علمی هستید که قبلا انجام شده است. بازبینی مقالات نشان
می­دهد که شما قبلا گوش داده­اید و هم اکنون چیز ارزشمندی برای گفتن دارید. بعد از ارزیابی مقالات مربوط به رشته خود، شما باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چرا ما باید در مورد این موضوع و مسئله بررسی و تحقیق بیشتری انجام دهیم؟
  • مطالعه من به مقالات موجود چه کمکی خواهد کرد؟

 

مثال­ها: چگونه این مثال­ها خلاصه­ای از تحقیقات موجود فراهم می­کنند؟

  1. سایر مطالعات نیز این نتیجه را تایید می­کنند که روش­های سنتی تدریس مانع یادگیری حساب دیفرانسیل و انتگرال است. سلدن، سلدن و ماسون به این نتیجه رسیدند که مسائل جزئی و خاص که در بسیاری از کلاس­ها رایج است، دانش­آموزان را از فراگیری و کسب توانایی تعمیم مهارت­های حل مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال باز می­دارد (Selden, Selden, and Mason 1994). نتایج مشابه توسط نورمن و پریچارد (۱۹۹۴) نیز گزارش شده است. آنها نشان دادند که بسیاری از دانش­آموزان نمی­توانند ورای ساختار علائم سطحی و ظاهری را تفسیر کنند. آنها نشان دادند که تازه­کارها درک نادرستی در مورد مسائل دارند که آنها را به راه­کارهای حل مسئله­ای نادرست و نامناسب سوق می­دهد (Norman and Prichard 1994). از آنجا که آنها نمی­توانند ویژگی­های ورای سطح بالا را ببینند، قادر به درک مناسب و درست نیستند. از طرف دیگر، آنهایی که مسائل را با موفقیت حل می­کنند مسائل ریاضی را براساس تشابهات ساختاری زیربنایی و اصول اساسی طبقه­بندی می­کنند (Silver، ۱۹۷۹)، (Shoenfeld and Herrman 1982). این دسته­بندی­ها اغلب براساس مدل­های حل شدن گروه­بندی می­شوند که کارشناسان از آن برای تولید یک راه­کار عملی پیشرو استفاده می­کنند (Owen and Sweller 1989).
  2. به طور فزاینده­ای، جامعه تحقیقاتی در حال گرایش به این امر است که مدل­های اقیانوس- اتمسفر- زمین را با واحدهای دینامیک و پویا همراه کند تا واقع­گرایی لازم برای مطالعات آب و هوا را به دست آورد. تا به حال اکثر مطالعات مدل­های گیاهی را در شبیه­سازی­های تغییرات آب و هوایی وارد
    کرده­اند (مثلا، Neilson and Marks 1994 و اعضای VEMAP ، ۱۹۹۵ … ؛ اما Foley و همکاران، ۱۹۹۸ را برای یک نمونه از شبیه­سازی آب و هوا با یک DGVM ببینید ). آن تشخیص داده است که مرحله بعدی شامل نمایش­های دینامیک بیوسفر زمین است. در این زمینه، آزمایشات مدل
    VEMAP Phase 2 یک فرصت منحصر به فرد برای ارزیابی اثرات تغییر آب و هوا بر چرخه هیدرولوژیکی و تعادل آب مناطق در یک مقیاس قاره­ای فراهم می­کند، و نشان می­دهد چگونه دینامیک گیاهی واسط این پاسخ­ها می­شود.

 

روش­­شناسی

این بخش برای اکثر پروپوزال­های تحقیقاتی خوب لازم است. چگونگی مطالعه مسئله اغلب به مهمی نتایجی است که جمع­آوری می­کنید. این بخش شامل شرح و توضیح وسایل رایجی است که از طریق آن اهداف مطالعه به دست می­آید: روش­ها، مواد، رویکردها، وظایف، و غیره.

 

یک بخش روش­شناسی خوب باید:

  • رویکرد روش­شناسی کلی برای هر مسئله یا پرسش را ارائه دهد. آیا مطالعه شما کیفی است یا کمی؟ آیا قصد انجام یک رویکرد خاص مثل تحقیق عملی را دارید یا از مطالعات موردی استفاده می­کنید؟
  • چگونگی متناسب شدن روش با طرح کلی تحقیق را نشان دهد. روش­های شما با
2018-11-16
كد : 100020
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss