جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



آموزه هاي ديني، اجتماعي و رواني پيرامون موسيقي

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

آموزه هاي ديني، اجتماعي و رواني پيرامون موسيقي

(۸صفحه ورد)

از ديدگاه روانشناسي اگر موسيقي بر مبناي آهنگ ضربان قلب تدوين شده باشد و داراي روح سازندگي و بالندگي و نيز حامل پيام ارزشي باشد، مي تواند تأثيرات مثبتي بر فرد و جامعه بجا بگذارد. همچنين اکثر روانشناسان متفق القولند که موسيقي يکي از عوامل اصلي ايجاد هيجان بوده و موجب افزايش برانگيختگي در افراد مي شود.

در شريعت اسلامي آن بخش از موسيقي که حکم غنا را در بر مي گيرد، به خاطر ضرر و فسادي که بر روح انسان وارد

مي سازد، منع گرديده است و از مطالعه مجموع روايات و احکام اسلامي ملاحظه مي شود که موسيقي حرام (غنا) موجب اثرات منفي روحي و معنوي بسياري همچون: غفلت زدگي، افزايش دلبستگي هاي مادي و دنيوي، کوتاهي عمر، محروميت از رحمت الهي، فقر و تهي دستي، عدم استجابت دعا و تخدير مغز انسان مي گردد.

مقدمه

در مورد موسيقي بايد گفت همانطور که دراسلام خوردن برخي خوراکي ها منع گرديده است و در ديدني ها، ديدن برخي چيزها جايز نمي باشد، درشنيدني ها نيز اسلام شنيدن برخي از موسيقي ها را به خاطر ضرر و فسادي که در روح انسان ايجاد مي کند منع نموده است و براي موسيقي محدوديت ها و موازيني را وضع نموده چرا که اسلام معتقد است که انسان نبايد اسير احساسات شود ؛ لذا بايد توجه داشت که اسلام مخالفتي با ذات موسيقي ندارد. استاد حسين الهي قمشه اي مي گويد: “موسيقي يکي از معجزات پيامبر خدا يعني حضرت داوود (ع) مي باشد”. خداوند رحمان نيز در بهشت انسان را به شنيدن موسيقي هاي دلنواز و صداي خوش وعده داده است.

در اينجا بايد به اين نکته اشاره کرد که هيچگاه در تعريف و تشخيص دقيق مسائل نمي توان دست به کلي گويي زد؛ مثلاً اينکه بگوييم کتاب خوب است يا بد است، آب خوب است يا بد است، چرا که هر آبي يا هر کتابي نمي تواند براي انسان مفيد باشد. لذا در اين مقاله تلاش شده است تا ميان موسيقي هاي سالم و ناسالم تفکيک لازم صورت گيرد و سپس به اثرات انواع خاصي از موسيقي اشاره گردد.

آثار موسيقى بر فرد و اجتماع

اگر موسيقي، روح سازندگي و بالندگي داشته و احساسات دروني و پسنديده را به ترسيم كشاند، هم براي هنرمند و هم براي جامعه پيام دارد. اما اگر موسيقي حامل پيام ارزشي نباشد، موجب بطالت و بيهودگي، لهوو لغو و در نهايت انحراف و افسردگي در فرد و جامعه مي گردد.

– تشديد استعدادات روحاني

نوع خاصي از سبک هاي موسيقي موجب همبستگي روحي و اجتماعي گرديده و ميل به همدردي را در فرد بيشتر و وجدان انساني را تحريک مي کند.

– بيان عواطف و احساسات

موسيقي به عنوان وسيله ي ارتباط کلامي و غير کلامي مي تواند عامل ابراز عواطف و احساسات باشد.

– برقراري ارتباطات اجتماعي

موسيقي در جايي که کلمات به تنهايي ناتوان هستند در ايجاد ارتباط کمک مي کند و چون موسيقي فعاليتي مثبت و لذت بخش است بخاطر ترغيب هاي ذاتي و نيروهاي ارتباطي آن غالباً مي تواند انگيزش هايي را فراهم کند که باعث پيوستن به گروه و ارتباط با ديگران شود.

– موسيقى بم و غم‌انگيز…………………..

……………………….

…………………………

2019-03-17
كد : 29021
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss