جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



اثربخشی، اثربخشی مدیران، وظایف مدیران آموزشی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: اثربخشی، اثربخشی مدیران، وظایف مدیران آموزشی

توضیحات: ۱۲ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

-وظايف مدير آموزشي

هدف اصلي مديريت آموزشي تسهيل وپيشبرد امر آموزش ويادگيري است که براي رسيدن به اين هدف مديران  آموزشي بايد وظايف زير را انجام دهند.

 

– وظايف عمومي

برخی از این کارکردها عبارتند از :

برنامه ریزی : عبارت است از تعيين اهداف وتدارک فعاليتها ، امکانات ووسايل براي تحقق اهداف لذا داشتن طرح وبرنامه کار هفتگي ، ماهانه وسالانه از وظايف مهم يک مدير موفق آموزشي است (رادمان، ۱۳۸۹).

سازماندهي : فرا گرد سازماندهي يعني جريان نظم وترتيب دادن به کار وفعاليت ، تقسيم وتکليف آن به افراد به منظور انجام دادن کار وتحقق هدفهاي معيني مي باشد . مدير آموزشي بدين منظور بايد هماهنگي هاي لازم را بين افراد وواحدهاي مختلف بوجود آورد (سلیمانی و مطهری، ۱۳۸۸).

…………………

– وظايف خاص

برنامه آموزشي و تدريس : مهمترين وظيفه مديران آموزشي هدايت جريان آموزش ويادگيري به ويژه تسهيل جريان رشد و پرورش دانش آموزان است مديران مدارس اگر برنامه هايشان را با روشن بيني اجرا نمايند وهدفهاي خود را بصورت قابل فهم و عملي طرح نمايند مي توانند بازده آموزشي مدارس را بهبود بخشند لذا تعريف دقيق هدفهاي کلي نظام آموزشي بصورت  معني دار ، تقسيم هدفهاي کلي به هدفهاي فرعي ، تبدلي هدفها به هدفهاي عملي در کلاس به کمک معلمان ، بالا بردن روحيه کارکنان و… مي تواند تغييرات چشمگيري را در بازده کار  معلمان و دانش آموزان ايجاد کند علاوه براين مدير آموزشي مي بايست با ارزشيابي مستمر تدريس و فعاليتهاي آموزشي مدرسه ميزان اثر بخشي وکارايي معلمان و ميزان   تحقق هدفهاي آموزشي را مشخص ودر زمانهاي معيني از تغيير و تجديد نظر در برنامه آموزشي مدرسه استفاده کند. يکي ديگر از وظايف مديران آموزشي توجه به امور دانش آموزان است مدير مدرسه هم وظيفه ارائه خدمات اداري وسرپرستي امور دانش آموزان را بعهده دارد وهم وظيفه شناسايي توانايي ها ، علايق ونيازها وپرورش آنها را عهده دار مي باشد . (سلیمانی و مطهری، ۱۳۸۸).

……………

– اثربخشی مدیران

مدیر به عنوان یک رهبرآموزشی عمل می کند که رسالت مدرسه را به دانش آموزان ، معلمین و جامعه ابلاغ می کند اگرچه رهبری بسیار گسترده است، اما مدیر بعنوان یک مربی و یک رهبر پرشور و نشاط عمل می کند.  در نظام هاي آموزشي معمولا افراد از مسير معلمي به مناصب و سمت هاي مديريت و رهبري آموزشي دست مي يابند و از اين رو احتمالا مفهوم درستي ازمديريت و رهبري در ذهن ندارند. آنها كار مديريت را از ديدگاه معلمان مي نگرند. گرچه اين نگرش خوب ولازم است ولي كافي نيست. نقش مديريت و رهبري آموزشي بايد با توجه به همه عناصر و عوامل موثر در محيطي آموزشي ايفا شود. از اين رو لازم است افرادي كه به مديريت مراكز و سازمان هاي آموزشي گمارده مي شوند به دانش و معلومات نگرش ها و مهارت هاي ويژه اي مجهز باشند. در مقابل اهميت نقش مدير آموزشي و ضرورت تربيت او هنوز جايگاه واقعي خود را پيدا نكرده است از اين رو غالبا اقدام چشم گيري در زمينه تربيت مدير مشاهده نمي شود. در بهترين شرايط مديريت مدارس و ادارات و بخش هاي آموزش وپرورش به افرادي سپرده مي شود كه سابقه و تجربه معلمي داشته ولي در زمينه مديريت و رهبري دانش و مهارت لازم و كافي ندارند. به علاوه در اغلب كشورها مديريت آموزشي و مسائل مرتبط با آن معمولا در سطح كلان يعني در ارتباط با مديريت تشكيلات كلي نظام آموزش وپرورش حائز اهميت است و به مديريت و رهبري آموزشي در سطح خرد يعني مدرسه و محيط آموزشي چندان توجهي نمي شود. به همین جهت بسیاری از نیازهای مهارتی مدیران در دبیرستان ها ناشناخته باقی می ماند و آموزش جهت گسترش آنها صورت نمی گیرد (آصف زاده، ۱۳۸۳).

………………….

– مفهوم اثربخشی

مفهوم موفقیت و اثر بخشی در مدیریت با تعبیر میزان موفقیت نتایج حاصل از کار، باید مهمترین هدف یک مدیر باشد . بازدهی کار یک مدیر نیز باید از طریق صادره های مدیریت سنجیده شود نه میزان فراورده ها، یعنی موفقیت های کاری او، نه مجموعه کارهایی که به وی محول می شود یا در روز انجام می دهد. موفقیت چیزی است که مدیر از راه اعمال صحیح مدیریت بدست می آورد. و به صورت بازده کار ارائه می کند. تعریف صحیح و بدون ابهام درباره اثربخشی مدیریت عبارت است از میزان موفقیت مدیر در زمینه بازدهی و نتایج کاری که به او محول شده است (علوی، ۱۳۷۶).

………………………

– تفاوت اثر بخشی با کارآیی

بارنارد از جمله اولین صاحبنظرانی بود كه میان مفاهیم اثر بخشی و کارآیی تفاوت قایل شد. به نظر او برای اینکه کوشش جمعی یا همکاری و تعاون پایدار باشد، دو شرط لازم است : الف)اثربخشی ب) کارآیی. اثر بخشی به تحقق و حصول هدف همکاری مربوط است که ماهیتاً ، امری اجتماعی و غیر شخصی است، و کارآیی به ارضای انگیزه ها و تحقق مقاصد فردی مربوط است که از لحاظ ماهیت امری شخصی به شمار می رود. (سلیمانی و مطهری، ۱۳۸۸).

…………….

– مديريت اثر بخش در مدارس  

آموزش و پرورش عامل اصلي و کليدي توسعه اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي هر جامعه اي محسوب مي شود. تجزيه و تحليل عوامل موثر در رشد وتوسعه جوامع پيشرفته بيانگر آن است که همه اين کشورها، از آموزش وپرروش کار آمد و اثر بخش برخوردار بوده اند. نظام هاي آموزشي بدون مديريت و رهبري موثر قادر نخواهد بود که پاسخگوي مسووليت هاي روز افزون خويش باشند.

…………….

– مدیر اثر بخش برتر از مدیر موفق

“مدیریت” به عنوان یک پدیده اجتماعی ضروری، در عصر کنونی چنان سیطره خود را بر عرصه های مختلف زندگی مردم تثبیت کرده که کمتر پدیده ای با چنین شتابی گسترش یافته است. “مدیریت” نه تنها در نظام مدرن و متمدن کنونی و در نتیجه تامین نیازهای بنیادین جوامع از لحاظ اقتصادی نهفته است، بلکه نشان دهنده ریشه های اعتقادی جوامع متعدد و نهایتاً مؤید نظریه امکان نظارت بر زندگی و معیشت انسان از طریق سازماندهی سیستماتیک منابع انسانی و اقتصادی است که عوامل انسانی ‌و اقتصادی را برای بهبود زندگی فردی و ‌اجتماعی متشکل می سازد. به سخن دیگر،” مدیر” باید دانش پژوه‌و درعین حال هنرمندی باشد‌ که‌ به سبب وقوفش بر دانش مدیریت و نیز تحت تاثیر ویژگی های فردی، بتواند با بهره گیری مطلوب و بهینه از کلیه امکانات موجود از قبیل: نیروی انسانی،اختیارات سازمانی، تجهیزات و سرمایه، سازمان متبوع خود را در جهت تحقق اهداف تعیین شده هدایت و رهنمون سازد. (سلطانی ،۱۳۸۰).

…………………

– ضرورت مدیریت اثربخش

اگر سازمان را مانند بدن انسان فرض كنيم، مدير سازمان، به مثابه مغز انسان است. بدون مغز، انسان تنها داراي يك زندگي گياهي است، زيرا فردي كه سكته مغزي كرده است ممكن است اعضاي بدنش فعاليت داشته باشند، اما اين فعاليت روز به روز سير قهقرايي را تا زمان مرگ بدن مي پيمايد.

سازمان با مديريت ضعيف، مانند فردي است كه سكته مغزي نموده است و روز به روز سازمان به سوي نابودي پيش خواهد رفت ويژگيهاي اين گونه مديران آن است كه اينان دوست دارند كه خود پيشرو باشند و كاركنان كاملاً مطيع و دنباله رو آنها باشند و از نظر اين نوع مديران كارمندان خوب كساني هستند كه ساكت، مطيع، پيرو مدير و ابزار مناسبي در دست مدير براي رساندن سازمان به اهدافش باشند اين نوع مديريت مانند هدايت گله هاي گوسفند و گاو است زيرا در گله هاي گوسفند و گاو وقتي جلودار حركت مي كند آنها نيز حركت مي كنند وقتي مي ايستد آنها نيز مي ايستند و از يكديگر دور مي شوند و دچار مشكل مي شوند اما وضع در دسته غازها اين گونه نيست آنها مانند يك گروه حركت مي كنند و هر بار يك غاز جلودار است هنگامي كه غاز جلودار خسته شد، به عقب مي رود و غاز بعدي به عنوان جلودار، رهبر و هدايت كننده گروه قرار مي گيرد زيرا تمام آنها مي دانند چگونه و به كجا مي خواهند بروند يعني در عين اين كه در گروه همنوا هستند هر كدام به طور جداگانه نيز از مسير آگاهي كامل دارند و علت پيوستن آنها به گروه آن است كه گروه مزاياي بيشتري براي آنها داراست، مديران اثربخش آن چنان فضايي را در سازمان به وجود مي آورند كه افراد در عين هماهنگي، شناخت كامل از اهداف سازمان داشته و به كارگيري خلاقيت، ابتكار خويش و با نيرو و توان زياد در جهت اهداف سازمان قدم برمي دارند به طوري كه هر كدام از آنها خود، مديريت و رهبري را در دست دارند كساني مي توانند در سازمان اثر بخش باشند كه در ۳ حيطه ذيل مهارت داشته باشند (مقیمی و همکاران، ۱۳۸۷).

………………..

فهرست منابع

آذر، ع، مؤمنی، م.۱۳۸۱٫ آمار و کاربرد آن در مدیریت. جلد اول، چاپ هشتم، تهران: انتشارات پیوند نو.

آقا حسینی، ت.، سبحانی نژاد، م و عابدی، ا. ۱۳۸۵٫ عوامل مؤثر بر اثربخش سازی مدیریت مدارس دوره متوسطه از دیدگاه مدیران و دبیران. دوماهنامه علمی، پژوهشی دانشور رفتار. سال ۱۳، شماره ۱۸٫ صص ۵۷-۷۶٫

 

 

 

 

دانلود پروپوزال آماده مدیریت، دانلود پروپوزال آماده حسابداری، دانلود پروپوزال آماده روانشناسی، دانلود پروپوزال آماده علوم تربیتی، دانلود پروپوزال آماده تربیت بدنی، دانلود پروپوزال آماده حقوق، دانلود پروپوزال آماده کشاورزی، دانلود پروپوزال آماده پزشکی، دانلود پروپوزال آماده پرستاری، دانلود پروپوزال آماده فناوری اطلاعات، دانلود پروپوزال آماده دکتری، دانلود پروپوزال آماده کارشناسی ارشد، دانلود پروپوزال آماده معماری، دانلود پروپوزال آماده اقتصاد، دانلود پروپوزال آماده زبان انگلیسی، دانلود پروپوزال آماده ادبیات فارسی، دانلود پروپوزال آماده فقه، حقوق و علوم قرآنی، دانلود پروپوزال آماده کامپیوتر، دانلود پروپوزال آماده علوم سیاسی، دانلود پروپوزال آماده جامعه شناسی، دانلود پروپوزال آماده تاریخ، دانلود پروپوزال آماده جغرافیا، دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی،  دانلود پروپوزال آماده کارآفرینی

2019-03-04
كد : 6198
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss