جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس بر پرخاشگری، فشار روانی والدگری و سلامت روان مادران کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

عنوان پروپوزال: اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس بر پرخاشگری، فشار روانی والدگری و سلامت روان مادران کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

یکی از مهمترین پیامدهای وجود کودک ناتوان یادگیری در خانواده، افزایش فشار روانی والدین  بویژه در مادر می باشد. چرا که به عقیده ی برسفورد[۱] (۱۹۹۶) در خانواده های کودکان ناتوان، مادران معمولاً مسئولیت بیشتری جهت مراقبت های جسمی، درمان و آموزش به عهده دارند. پژوهش ها نشان داده اند که والدین کودکان با نیازهای ویژه، در معرض خطر مواجهه با انواع مسائل خانوادگی و مشکلات هیجانی قرار دارند (بکمن[۲]، ۱۹۹۱؛ دوماس، فیسمن و کالیگان[۳]، ۱۹۹۱) و سطوح بالاتری از فشار روانی در خانواده های کودکان ناتوان نسبت به گروه های مقایسه از خانواده های کودکان عادی گزارش شده است (پاستر، براندوین و والش[۴] ، ۲۰۰۹). به عقیده ی بیگنر[۵] (۱۹۸۹) فشار روانی، افسردگی و خشم از جمله هیجان های رایجی هستند که این والدین تجربه می کنند. همچنین مهرابی زاده هنرمند، نجاریان و مسعودی (۱۳۸۰) در مطالعه ای نشان دادند که بین سلامت روانی والدین کودکان کم توان ذهنی و والدین کودکان عادی تفاوت معنی داری وجود دارد. نریمانی و همکاران (۱۳۸۶) نیز معتقدند که مجموعه ی مسائل و مشکلاتی از قبیل پرخاشگری، افسردگی، اضطراب و ترس مرضی موجب افزایش روان پریشی و در نتیجه پایین آمدن سلامت روانی در مادران کودکان استثنایی می شود. در نظام خانواده برخی کودکان – آنهایی که ویژگی هایشان باعث می شود بزرگ کردن آنها با سختی و مرارت همراه باشد – به احتمال بیشتری مورد خشم و بد رفتاری قرار می گیرند. کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری از جمله این کودکان هستند. همچنین از آنجا که فشار روانی، سیستم ایمنی را دچار اختلال می کند، داشتن راهبردهایی برای مدیریت فشار روانی به منظور جلوگیری از تأثیرات مخرب فشار روانی بر سلامت جسمی افراد ضروری می باشد. بنابراین با توجه به اینکه سلامت روانی به عنوان جنبه ای کلی از مفهوم سلامت، به کلیه ی تدابیری اطلاق می شود که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های روانی به کار برده می شود (میلانی فر، ۱۳۸۴).

……

مرور منابع:

رابرتون، دافرن و باکس[۶] (۲۰۱۲) در یک بررسی پیشنهاد کردند که درمان سه مؤلفه ی تنظیم هیجانی ( آگاهی هیجانی، پذیرش هیجانی و مهارت در طیفی از راهبردهای تنظیم هیجان ) می تواند شخص را قادر سازد تا موقعیت های هیجانی دشوار را سازگارانه تر تنظیم کند و در نتیجه رفتار پرخاشگرانه کمتری از خود نشان دهد.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

  1. آموزش مدیریت استرس بر پرخاشگری، فشار روانی والدگری و سلامت روان مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری اثر دارد.

۱-۱- آموزش مدیریت استرس بر پرخاشگری مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری اثر دارد.

۲-۱- آموزش مدیریت استرس بر فشار روانی والدگری مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری اثر دارد.

۳-۱- آموزش مدیریت استرس بر سلامت روان مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری اثر دارد.

  1. اثر آموزش مدیریت استرس بر پرخاشگری، فشار روانی والدگری و سلامت روان مادران کودکان ناتوان یادگیری در مرحله ی پیگیری ادامه می یابد.۲-۲- اثر آموزش مدیریت استرس بر فشار روانی والدگری مادران کودکان ناتوان یادگیری در مرحله ی پیگیری ادامه می یابد.
  2. ۳-۲- اثر آموزش مدیریت استرس بر سلامت روان مادران کودکان ناتوان یادگیری در مرحله ی پیگیری ادامه می یابد.
  3. ۱-۲- اثر آموزش مدیریت استرس بر پرخاشگری مادران کودکان ناتوان یادگیری در مرحله ی پیگیری ادامه می یابد.

………….

 

 

[۱] -Beresford

[۲] -Beckman

[۳] -Dumas, Fisman, & Culligan

[۴] -Paster, Brandwein, & Walsh

[۵] -Bigner

[۶] -Roberton, Daffern, & Bucks

2019-02-26
كد : 3962
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss