جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



اثر بيمارگرها بر فعاليتهاي فيزيولوژيكي گياه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

اثر بيمارگرها بر فعاليتهاي فيزيولوژيكي گياه

(۸صفحه ورد)

اثر بيمارگرها در فتوسنتز

نور
كلورفيل

فتوسنتزيك عمل اساسي  در گياهان سبز است كه طي آن انرژي نوراني بع انرژي شيميايي تبديل شده و از اين انرژي در فعاليتهاي حياتي گياه استفاده  مي شود . فتوسنتز منبع  نهايي تامين تمام انرژي مورد نياز سلول هاي گياهي و حيواني است و در تمام فعاليتهاي يك سلول زنده  به جز در خود فتوسنتز انرژي مصرفي حاصل فتوسنتز است . در فتوسنتز گاز كربنيك هوا و آب خاك در كلروپلاست بهم رسيده و با كمك انرژي نوراني با هم تركيب شده و گلوكز و اكسيژن توليد مي شود .

 

با توجه به نقش بنياني فتوسنتز در زندگي گياهان واضح است كه هر گونه اختلال در عمل فتوسنتز مي تواند به بروز حالت بيماري در گياه منجر گردد . بيارگرها با ايجاد مسير گليكوليز به وجود مي آيد قادر نيست و لذا راندمان توليد انرژي در گياه بيمار پايين مي آيد . از طرف ديگر مسير پنتوز منبع اصلي تامين تركيبات فنلي است كه نقش مهمي در عمليات دفاعي گياه برابر بيمار گر دارند .

اثر بيمارگرها بر نفوذ پذيري غشاهاي سلولي

غشاهاي سلولي متشكل از يك جفت لايه ملكولهاي چربي هستند كه در لابلايشان انواع زيادي از ملكولهاي پروتئيني قرار گرفته كه معمولا قسمتهايي از اين لايه پروتئيني از طرفين دو لايه چربي بيرون زده است . غشاها به عنوان سده هاي نفوذ پذيري انجام وظيفه كرده و تنها اجازه ورود مواد مورد نياز سلول را به داخل داده و از خروج مواد ضروري داخل سلول نيز ممانعت مي كنند . معمولا چربي دو لايه نسبت به اغلب بيومولكولها نفوذ ناپذير است . مولكولهاي كوچك ، محلول در آب مانند يونها ( به صورت اتمهاي باردار يا الكتروليت ) ، قندها و اسيدهاي آمينه به صورت جريان آزاد يا از طريق مجاري مخصوصي در داخل غشاء كه ساختمان پروتئيني دارند ، به داخل سلول پمپ يا آزادانه وارد مي شوند . به دليل وجود ديواره سلولي در سلول هاي گياهي ، تنها مولكول هاي كوچك قادر هستند به غشاي سلولي برسند . اما در سلول هاي حيواني و پروتوپلاسماي گياهي مصنوعا تهيه شده باشد ، ذرات و مولكول هاي درشت نيز به غشاء سيتوپلاسمي رسيده و باروش اندوسيتوز ( endocytosis   ) وارد سلول مي شوند : در اين روش ، قطعه اي از غشاء اطراف ماده اي را كه به درون برده مي شوند احاطه كرده و يك وزيكول تشكيل مي دهد كه ماده را به داخل سلول برده و رها مي كند . آسيب يا از هم گسيختگي غشاي سلولي توسط مواد شيميايي و يا عوامل فيزيكي باعث ايجاد تغييرات ( معمولا افزايش ) در نفوذ پذيري غشاء مي شوند كه در نتيجه آن مواد مفيد داخل سلول به طرز غير قابل كنترلي از دست رفته و به عكس مواد ناخواسته يا مقادير بيش از اندازه هر ماده وارد سلول مي شود .

تغييرات در نفوذپذيري غشا سلولي معمولا اولين پاسخ مشهود سلول ها به عفونتهاي اصلي از عوامل بيماري زا و موادي مانند زهرهاي ميزبان اختصاصي و بعضي زهر هاي اختصاصي ميزبان ، بعضي آنزيمهاي بيمارگر و رخي مواد سمي مانند مواد سمي موجود در هواي آلوده است . معموليترين اثر و نتايج تغيير در نفوذ پذيري غشاي سلولي از دست رفتن الكتروليتهاست كه از يونها و مولكول هاي كوچك محلول در آب تشكيل شده اند .به هر حال كاملا مشخص و مسلم نيست كه از دست رفتن الكتروليت ها و تغيير نفوذپذيري غشاء اولين هدف و اثر آنزيمها و زهرها ( Toxin  ) است ، با اين مواد ابتدا بر روي اندامكها و واكنشهاي داخل سلول و بعد بر روي غشاء ( به عنوان يك اثر ثانويه  ) تاثير مي گذارند . اگر واقعا عوامل بيماري زا به طور مستقيم بر روي نفوذپذيري غشا تاثير بگذارند ، محتمل است كه آنها اين عمل را با تحريك آنزيمهاي متصل به غشاء مانند ATPase  كه در عمل انتقال   به داخل و  به خارج سلول سلول دخيل هستند و يا با مداخله در فرآيندهايي كه براي حفظ و ترميم لايه سيال سازنده غشاء لازم هستند و يابا تخريب اجزاء چربي و پروتئيني غشاء به وسيله آنزيمهاي توليد شده به وسيله بيمارگر انجام مي دهند …………………………

…………………………

…………………….

2019-03-14
كد : 27998
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss