جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



اختلال خوردن، بی اشتهایی و علل آن

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: اختلال خوردن، بی اشتهایی و علل آن

توضیحات: ۲۲ صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

تاریخچه­ اختلالات خوردن

گرچه مسأله­ی کاهش ارادي وزن و پیامدهاي مربوط به آن به قرون وسطی بر می­گردد، اما نخستین توصیف بالینی بر مبناي نشانه­هاي اجتناب از غذا، لاغري مفرط، قطع قاعدگی و فزون کنشی، در سال ۱۶۹۴ توسط یک پزشک انگلیسی به نام مورتن[۱] ارائه شد. مورتن ضمن آنکه این اختلال را داراي مبناي عصب­شناسی می­دانست، اما تاثیر عوامل روان­شناختی در پدیدآیی آن را نیز پذیرفته بود (کوپر[۲]، ۱۹۹۴، به نقل از دادستان، ۱۳۸۵).

……………

تعریف و طبقه بندي اختلالات خوردن

اختلال­هاي خوردن، اختلال­هایی روان­شناختی هستند که با نگرانی بیمارگون در مورد شکل بدن، خوردن و وزن مشخص می­گردند (پیترینی[۳]و همکاران، ۲۰۱۱). تاکنون هیچ تعریف جامعی در خصوص اختلال­هاي خوردن که مورد توافق همگان باشد، به دست نیامده است. اما سه ویژگی عمده براي تعریف آنها ضروري فرض شده­اند: ۱) اختلال مشخص در عادات خوردن یا رفتار کنترل وزن؛ ۲) اختلال از لحاظ بالینی منجر به مشکلات جدي سلامت جسمی یا کارکرد روانی اجتماعی می­شود؛ ۳) مشکلات ایجاد شده نباید در نتیجه بیماري پزشکی یا اختلال روان­شناختی دیگري ایجاد شده باشد (فربرن و هریسون[۴]، ۲۰۰۳، به نقل از دال­گریو[۵]، ۲۰۱۱).

……………….

بی­اشتهایی عصبی

بی­اشتهایی عصبی قدیمی­ترین اختلال خوردن است و ورود آن به قلمرو پزشکی به قرن میلادي بر می­گردد. منابع مختلف چهار ویژگی تشخیصی برجسته­ی بی­اشتهایی عصبی را بدین شرح می­دانند: تلاش مدام براي لاغري از راه رژیم غذایی و تمرین، ترس شدید از افزایش وزن یا چاق شدن با وجود کمبود وزن آشکار، ارزیابی­هاي سخت­گیرانه در مورد اندام و وزن و ادراك تحریف شده از تصویر بدن، و ویژگی چهارم با توجه به شیوع بیشتر این اختلال در زنان و دختران، قطع قاعدگی در زنان بالغ می­باشد (والش[۶]،۲۰۱۱ ؛ پیترینی و همکاران، ۲۰۱۱؛ ناگامیتسو و همکاران[۷]، ۲۰۱۱).

……………….

ویژگی­های شخصیتی و روانشناختی

افراد مبتلا به بی­اشتهایی معمولاً خجالتی هستند و دوستان کمی دارند (فربرن، کوپر، دال و ولچ[۸]، ۱۹۹۹)، عملکرد اجتماعی ضعیفی دارند (زاکر[۹]و همکاران، ۲۰۰۷)، یا فوبی اجتماعی دارند (کای، بالیک، تورنتون، بارباریچ و مسترز[۱۰]، ۲۰۰۴)، خود را به شکلی منفی با دیگران مقایسه می­کنند (کارواتز[۱۱]و همکاران، ۲۰۰۱)، بیش از حد مضطرب هستند (رانی[۱۲]و همکاران، ۲۰۰۸) و سطوح بالایی از عاطفه منفی را تجربه می­کنند (پیکه[۱۳]و همکاران، ۲۰۰۸). پژوهش بر روي استرس روانی اجتماعی قبل از شروع بی­اشتهایی عصبی، حاکی از آن است که مشکل با افراد مهم زندگی رایج­ترین استرسور تسریع کننده ابتلا به این اختلال است (اشمیت، تیلر، برانکارد، اندرو و تریژر[۱۴]، ۱۹۹۷).

………………

همه­گیرشناسی بی­اشتهایی عصبی

میزان شیوع اختلال بی­اشتهایی، بسته به اینکه ملاك­هاي تشخیصی به طور محدود تعریف شده باشد یا به طور گسترده، از ۵/۰ تا ۷/۳ درصد زنان برآورد شده است (هالجین و ویتبورن، ۱۳۸۵).

………….

سبب­شناسی بی­اشتهایی عصبی

عوامل زیست­شناختی، اجتماعی و روان­شناختی متعددي در سبب­شناسی این اختلال دخیل­اند (سادوك و سادوك، ۱۳۸۵)، که در اینجا به این عوامل می­پردازیم:

عوامل زیست­شناختی

این­گونه فرض شده است که بسیاري از عوامل خطر

……………

عوامل فرهنگی و اجتماعی

دیدگاه سنتی نظریه­پردازان سیستم­هاي خانواده این است که برخی از دخترها براي تأکید بر استقلال خود از خانواده­ي بیش از حد دخالت کننده، به بی­اشتهایی عصبی مبتلا می­شوند (مینوچین، ۱۹۷۸، به نقل از هالجین و ویتبورن، ۱۳۸۵).

………….

عوامل روان­شناختی و روان­پویشی

صفات وسواس­گونه، از جمله عدم­ انعطاف­[۱۵]، نیاز به نظم و کنترل، اشتغال­ ذهنی به جزئیات، و کمال­گرایی در این افراد دیده می­شود. شواهد حکایت از ارثی بودن این صفات دارد. اجتناب از آسیب، عدم خود- هدایتگري و همکاري پایین نیز در این افراد گزارش شده است. این ویژگی­ها در افراد اضطرابی، و اختلال شخصیت اجتنابی، وابسته، و وسواسی نیز دیده می­شود (وئرواگ-متا و تريشر، ۲۰۰۸).

………….

پراشتهایی عصبی

اصطلاح بولیمیا از دو کلمه یونانی گرفته شده که به معناي “گاو نر گرسنه” می­باشد (استانکرد[۱۶]، ۱۹۹۳، به نقل از کلین و والش، ۲۰۰۴). انسان احتمالاً هزاران سال است که با پرخوري دست به گریبان

…………

همه­گیر­شناسی پر­اشتهایی عصبی

پرخوري عصبی از بی­اشتهایی عصبی شایعتر است، به طوری که شیوع آن در میان زنان ۱ تا ۳ درصد برآورد شده است. میزان رخداد این اختلال در مردان تقریبا یک­دهم رخداد آن در زنان می­باشد (انجمن روانپزشکی آمریکا،  ۲۰۰۰).

…………

عوامل زیست­شناختی

مطالعات دوقلوها و خانواده­ها نشان داده است که بخشی از آسیب­پذیري نسبت به پرخوري عصبی را می­توان به عوامل ژنتیکی نسبت داد. میزان وقوع پرخوري عصبی در بستگان درجه­ي اول بیماران مبتلا بالاتر است (سادوك و سادوك، ۱۳۸۵).

…………

عوامل فرهنگی و اجتماعی

بیماران مبتلا به پرخوري عصبی مثل مبتلایان به بی­اشتهایی عصبی، افراد بلندپروازي هستند که به فشارهاي اجتماعی با لاغر شدن واکنش نشان می­دهند. هم­چنین، مثل مبتلایان به بی­اشتهایی عصبی بسیاري از این بیماران نیز افسرده هستند

…………….

عوامل روان­شناختی

از نظر روان­شناختی بیماران مبتلا به پرخوري عصبی مثل بیماران مبتلا به بی­اشتهایی عصبی در ارتباط با تقاضاهاي نوجوانی، دچار اشکالاتی هستند. اما بیماران مبتلا به پرخوري عصبی معاشري­تر، خشمگین­تر و تکانشی­تر هستند. الکلیسم

…………..

منابع

احمدی، وحید (۱۳۹۰). طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای شخصیت خودشیفته در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

امین­آبادی، زهرا، دهقانی، محسن و خداپناهی، محمد کریم (۱۳۹۰). بررسی ساختار عاملی و اعتباريابي پرسشنامه تنظيم هيجان شناختي. مجله علوم رفتاری، دوره ۵، شماره ۴، ۳۷۱- ۳۶۵٫

…………….

……………

 

انجام پایان نامه مدیریت، دانلود پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی، دولتی، بحران، دانلود پروپوزال تکمیل شده مدیریت جهانگردی، انجام پروپوزال مدیریت، پرسشنامه تکمیل شده، مقاله با ترجمه آماده، ترجمه آماده مقاله، انجام مقاله آی اس آی، نوشتن پایان نامه مدیریت، مشاوره پایان نامه مدیریت، فصل دوم پایان نامه، پروپوزال و پایان نامه آماده روانشناسی، انجام پایان نامه دکتری، انجام پروپوزال ارشد، انجام پروپوزال دکتری، انجام پایان نامه ارشد

[۱]– Morton

[۲]– Cooper

[۳]– Pietrini

[۴]– Fairburn & Harrison

[۵]– Dallegrve

[۶]– Walsh

[۷]– Nagamitsu

[۸]– Fairburn, Cooper, Doll ,& Welch

[۹]– Zucker

[۱۰]– Bulik, Thornton, Barbarich ,& Masters

[۱۱]– Karwautz

[۱۲]– Raney

[۱۳]– Pike

[۱۴]– Schmidt, Tiller, Blanchard, Andrews ,& Treasure

[۱۵]– Rigidity

[۱۶]– Stankerd

2019-03-03
كد : 4192
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss