جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



ارتباط چندشكلي GSTO2 با كاتاراكت

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : ارتباط چندشكلي  GSTO2 با كاتاراكت

  فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

زيست شناسي(سلولي و مولكولي)

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

گلوتاتيون S-ترانسفرازها (GSTs)[1] اولين بار در سال ۱۹۶۱ شناسايي شدند (Booth et al., 1961). گلوتاتيون S- ترانسفرازها آنزيم‌هاي چند عملكردي هستند (Masoudi et al., 2011; Terada, 2005). اين خانواده بزرگ آنزيمي از آنزيم‌هاي سم‌زدايي فاز II هستند، كه تركيب گلوتاتيون احيا شده (GSH) را براي تركيبات الكتروفيل دروني و بيروني مختلف، كاتاليز مي‌كنند (Takeshita et al., 2009; Whitbread et al., 2003; Whitbreada et al., 2003). اين آنزيم‌ها براي سم‌زدايي زنوبيوتيك‌ها[۲]، تركيبات سمي دروني و براي محافظت از بافت‌ها در برابر آسيب اكسيداتيو مهم هستند (Juronen et al., 2000).

GSTهاي انساني بر پايه همانندي توالي آمينواسيد طبقه بندي مي‌شوند. اعضاي هر  كلاس، %۷۵- %۹۵ يكساني توالي پروتئين داشته و اعضاي كلاس‌هاي مختلف، يكساني توالي پروتئين، %۳۵- %۲۵ است (Pearson et al., 1993).

گلوتاتيون S- ترانسفرازهاي انساني به دو كلاس GSTهاي سيتوزولي و ميكروزومي تقسيم مي شوند. GST هاي سيتوزولي يا محلول، به طور عمده در سيتوپلاسم توصيف مي‌شوند، اما در هسته و ميتوكندري نيز وجود دارند. در هسته و ميتوكندري GSTها ممكن است، نقش مهمي، در دفاع عليه استرس اكسيداتيو و شيميايي بازي كنند. گروه GSTهاي ميكروزومي شامل ۶ پروتئين هستند. دو تا از آن‌ها در توليد لكوترين‌ها و پروستاگلاندين E دخالت دارند. GSTهاي ميكروزومي در شبكه آندوپلاسمي و غشاء خارجي ميتوكندري جمع مي‌شوند تا از غشاءها در برابر استرس اكسيداتيو محافظت كنند (Raza et al., 2002). در ميان GSTهاي محلول كه در سيتوزول‌هاي بافت بيان مي‌شوند، خانواده‌هاي ژني زير شناخته شده هستند (Hayes and Strange, 2000; Strange et al., 2001) :

كلاس آلفا[۳] بر روي كروموزوم ۶  (GSTA)

كلاس مو[۴] بر روي كروموزوم ۱ (GSTM)

كلاس تتا[۵] بر روي كروموزوم ۲۲ (GSTT)

كلاس پاي[۶] بر روي كروموزوم ۱۱ (GSTP)

كلاس زتا[۷] بر روي كروموزوم ۱۴ (GSTZ)

كلاس سيگما[۸] بر روي كروموزوم ۴ (GSTS)

كلاس كاپا[۹] بر روي كروموزوم ۷ (GSTK)

كلاس امگا[۱۰] بر روي كروموزوم ۱۰ (GSTO)   (Tasa, 2004)

و GST كلاس ميكروزومي (ميكروزومال[۱۱]، mGST)

در ميان اين GSTها: GSTA، GSTM، GSTP، GSTT، GSTZ و GSTO در داخل بخش سيتوزولي قرار گرفتند و GSTK در بخش ميتوكندري قرار گرفته است(Terada, 2005). كلاس‌هاي ديگر (epsilon, delta, tau, phi, lambada) در گياهان و حشرات يافت شده‌اند (Sawicki et al., 2003; Wagner et al., 2002).

در هر كلاس از GST در انسان، تعداد مختلفي از آن‌ها وجود دارند كه از يك عدد در كلاس Zeta و Pi تا پنج عدد در كلاس mu متغير است (Pemble et al., 1996). ايزوزيم‌هاي GST، آنزيم‌هاي كليدي شركت كننده در سيستم‌هاي تميزكننده براي محافظت از وضوح عدسي هستند. GSTها، اولين آنزيم‌ها در مسير مركاپتوريك اسيد هستند كه افزايش نوكلئوفيل تيول از GSH براي بسياري از تركيبات مضر كاتاليز مي‌شود، و اين براي سم‌زدايي از زنوبيوتيك‌ها و براي محافظت از عدسي‌ها و ساير بافت‌ها در برابر آسيب اكسيداتيو مهم هستند (Juronen et al., 2000). GSTها در عدسي‌ها و در اندام‌هاي ديگري مثل كبد فعاليت عمده‌اي دارند (Rathbun and Hanson, 1979).

GSTها در تنظيم مسيرهاي سيگنالينگ[۱۲] و بيوسنتز سلول و نيز در ايجاد بعضي بيماري‌هاي انساني مانند پاركينسون[۱۳] (Menegon et al., 1998)، آلزايمر[۱۴]، آترواسكلروزيس[۱۵]، سيروز كبدي[۱۶]، سالخوردگي (Gupta et al., 2008)، و هم در مشكلات چشمي مانند آب‌مرواريد[۱۷] (Ansari et al., 1996)، گلوكوما[۱۸] (Abu-Amero et al., 2008; Tasa, 2004) نقش مهمي دارند.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱] Glutathione S-transferases

[۲] Xenobiotics

[۳] Alpha

[۴] Mu

[۵] Theta

[۶] Pi

[۷] Zeta

[۸] Sigma

[۹] Kappa

[۱۰] Omega

[۱۱] microsomal

[۱۲] Signaling

[۱۳] Parkinson

[۱۴] Alzheimer

[۱۵] Aterosclerosis

[۱۶] Cirhosis

[۱۷] Cataract

[۱۸] Glaucoma

2019-03-10
كد : 21451
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss