جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: : ارزشيابي زيست ¬محيطي مکان شهرک‌هاي صنعتي (مطالعه موردي: استان کهگيلويه و بويراحمد)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : ارزشيابي زيست ­محيطي مکان شهرک‌هاي صنعتي (مطالعه موردي: استان کهگيلويه و بويراحمد)

  فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مهندسی منابع طبیعی محيط زيست گرايش: آلودگيهای محيط زيست

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

افزايش جمعيت و نياز روز افزون کشور به محصولات جديد، منجر به احداث و توسعه فضاهاي توليدي و صنعتي گرديد. تعدد و تنوع و ارتقاي محصولات جديد در همه عرصه‌هاي زندگي و پاسخ به نيازهاي عمومي باعث شد تا کارخانجات توليدي، به سرعت گسترش يافته و در مدت کوتاهي نياز روز افزون کشور به صنايع و کارخانجات پيشرفته و مدرن تفکر احداث شهرک‌هاي صنعتي را پديد آورد.

رشد صنعت به صورت مجتمع، منطقه، ناحيه، قطب يا شهرک صنعتي پديده‌اي گرديد تا به لحاظ اهميت از آغاز قرن بيستم ميلادي در توسعه صنعتي کشورهاي جهان و بهره‌ گيري از امکانات و قابليت‌هاي هر منطقه مورد توجه ويژه قرار گيرد لزوم همگام ­شدن در راه صنعت و توسعه ملزم به در ­نظر ­گرفتن آمايش سرزمين و تقسيم نيروي کار در مناطق مختلف کشور با هدف توسعه صنعتي محورها و قطب‌ها، مکان‌هايي را براي تجمع واحدهاي صنعتي به صورت شهرک يا مجتمع، انتخاب و سازماندهي کند. اين سازماندهي متأثر از عواملي مانند رشد جمعيت، اشتغال، محدوديت زمين، حفاظت و توسعه محيط زيست و تعيين کاربري زمين‌هاي صنعتي مي‌باشد (Forslid et al., 2002).

شهرک صنعتي مکاني است داراي محدوده و مساحت معين براي استقرار مجموعه‌اي از واحدهاي صنعتي پژوهشي و فن‌آوري و خدمات پشتيباني از قبيل طراحي، مهندسي، آموزشي، اطلاع‌ رساني، مشاوره‌اي و بازرگاني که تمام يا پاره‌اي از امکانات زير بنايي و خدمات ضروري را با توجه به نوع و وسعت شهرک و ترکيب فعاليت‌هاي آن در اختيار واحدهاي مذکور قرار مي‌دهد. در چند ­دهه اخير ايجاد و بهره‌ برداري شهرک‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. ايجاد شهرک‌هاي صنعتي که به منظور نيل به خودکفايي صنعتي کشور و منطقه، هدايت سرمايه‌ها و بهره‌ گيري از نيروي انساني متخصص انجام مي‌گيرد و فوايد بسياري در ارتقاي سطح زندگي مردم، ايجاد کار، گردش سرمايه و بهره‌ مندي انسان‌ها دارد. اما اگر شهرک صنعتي و صنايع مستقر در آن بدون توجه به امکانات مکاني، منابع زيست‌ محيطي و دستور العمل‌هاي رفتاري از جمله مقررات حفاظت محيط زيست، فيزيولوژي انسان‌ها، گياهان، حيوانات و مواهب طبيعي از قبيل آب، هوا و خاک، ايجاد شوند ممکن است باعث بروز اثرات ناسازگار شوند و بر خلاف اهداف مورد انتظار نتيجه دهند. بنابراين، اگر مکان شهرک‌ها مناسب نباشد سرمايه هدر داده شده است (منوري، ۱۳۸۰).

بررسي شرايط کنوني ايران و ايجاد شهرک‌ها و نواحي صنعتي در نقاط مختلف کشور، حتي پس از تصويب قانون شرکت شهرک‌هاي صنعتي ايران نشان مي‌دهد که نه تنها به مساله آمايش سرزمين چه در مقياس ملي و يا منطقه‌اي، حتي در شرايط حاضر توجه نمي‌شود و تقسيم کار و محدودة وظايف از ديدگاه کارشناسي مطرح نيست، بلکه سياست‌ها و اعمال نفوذها موجبات شکل‌ گيري مسايل مرتبط با آمايش سرزمين شده و مي‌شود (پولاددژ، ۱۳۷۳؛ دفتر برنامه‌ريزي منطقه‌اي، ۱۳۶۴).

با توجه به اينکه توسعه و محيط زيست دو موضوع جدايي ناپذير مي‌باشند ضروري است که با دستيابي و استفاده از ابزارهاي مديريت محيط­ زيست، در کليه‌ي برنامه‌هاي توسعه حداقل خسارت به منابع و        محيط زيست وارد شود. اما عدم توجه به آثار و پيامدهاي کوتاه ‌مدت و بلند مدت پروژه‌هاي مختلف، عمدتاً سبب بروز مشکلات اساسي براي انسان و طبيعت خواهد شد (منوري، ۱۳۸۹).

مکان‌يابي مناسب براي ايجاد يک فعاليت در حوزه جغرافيايي معين، جزء مراحل مهم پروژه‌هاي اجرايي به ويژه در سطح کلان و ملي به شمار مي‌رود. مکان‌هاي نهايي بايد حتي­ الامکان همه شرايط و ضوابط مورد نياز را تامين نمايند ((Collins et al., 2001. از آنجا که مکان‌يابي داراي ماهيت مکاني است، بنابراين سامانه اطلاعات جغرافيايي ابزاري مطمئن با توانايي استفاده از لايه‌هاي اطلاعاتي متعدد و پردازش آن مي‌باشد. همچنين با توجه به توانايي آن در مسايل تصميم‌ گيري و ادغام و رويهم گذاري لايه‌هاي اطلاعاتي موجب شده است جهت مکان‌يابي مناسب از اين سامانه استفاده گردد (Kao and Lin, 1996). سامانه اطلاعات جغرافيايي ابزار مهمي جهت تهيه نقشه تناسب کاربري اراضي و طراحي مکاني براي برنامه ‌ريزي و مديريت هستند (Collins et al., 2001, Brail, 2001; Malczewski, 2004). برنامه ­ريزي مکاني شامل فنون تصميم‌ گيري است که از انواع تحليل تصميم ‌گيري چند­ معياره و ارزيابي چند­ معياره مشتق مي‌شود و ترکيب سامانه اطلاعات جغرافيايي با روش تحليل تصميم‌ گيري چند ­معياره يک ابزار قوي براي برنامه ‌ريزي مکاني پديد آورده است (Malczewski, 2006). تحليل تصميم‌ گيري چند ­معياره يکي از انواع روش‌هاي رايج مي‌باشد که به وسيله سيستم پشتيبان تصميم‌ گيري به منظور سنجش مسيرهاي متفاوت در اجراي يک عمل بر اساس عوامل متعدد و همچنين مشخص­ کردن بهترين مسير پياده ‌سازي و اجرا مي‌شود (Prakash, 2003).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2019-03-10
كد : 21478
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss