موسسه علمی پژوهشگران شریف











اهل حدیث سیستان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: اهل حدیث سیستان

توضیحات: ۴۰ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها  که توسط اساتید همان رشته جمع آوری شده و از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه تاریخ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی می باشد.

خلاصه ای از کار:

– اهل حدیث

در معرفى اهل حديث مى‌توان گفت آنان كسانى هستند كه در اصول و فروع دين به ظواهر آيات و احاديث پيامبر(۶) عمل مى‌كنند و از به‌كارگيرى عقل و تحليل‌هاى عقلانى در زمينۀ مسائل اعتقادى و معارف دينى به شدت پرهيز مى‌كنند. اصل و معيار براى آنان سنت پيامبر است اعم از اين كه موافق عقل باشد يا مخالف.[۱]

……………..

الف) عمروبن قيس الملائي

……………..

ب) عمروبن عمارة

………………

آرای کلامی سفیان

……………..

ج) زافربن سليمان الايادي

……………..

نفوذ اهل حدیث در سیستان

……………

قرن سوم

الف) عثمان بن سعید الدارمی السجستانی

……………….

هم سویی عثمان بن سعید و  ابو داوود با مکتب فکری اهل حدیث نیشابور

………………….

مبارزه با محمد بن کرام

……………

ب)  أَبوداوود سجستاني

………………….

ج) عمر بن الخطاب السجستاني

……………..

د) أبوحاتم السجستاني

……………..

جریان شناسی اهل حدیث سیستان(قرن سوم)

…………..

قرن چهارم

……………….

الف) عبدالله بن سليمان بن الأَشعَث السجستاني

……………..

ب) دَعْلَج بن أَحمد سجستاني

…………

ج) خَلَف بن أحمد سجستاني

……………

  د) أَبو سليمان خطابى بستى

…………….

گرایش به اهل حدیث

…………..

محتوای کتاب الغنية عن الكلام وأهله

……………….

رسالة فی اعجاز القرآن

……………

ه)  ابوالحسین سجستانی

……………..

قرن پنجم

أَبو نصر سِّجْزِي

……………….

مبنای فکری ابو نصر

……………..

– مرجئه

…………….

ورود مرجئه به سیستان( قرن دوم)

…………………

کرامیه

…………..

جریان های سیاسی کرامیان

……………

تفاوت ها و تشابهات کرامیه با باقی فرق

……………..

فرقه های کرّامیه

……………

موضع‌گيري علمای اهل سنت درباره کرامیه

…………….

– معتزله

اين مذهب در اوايل قرن دوم هجرى توسط واصل بن عطا(۸۰ -۱۳۱) پديد آمد، در آن زمان مسئله مرتكبان گناه و حکم دنيوى و اخروى آنان مورد بحث جدى قرار داشت. خوارج آنان را کافر و مشرک دانسته و معتقد بودند اگر بدون توبه از دنيا بروند محكوم به عذاب ابدى خواهند بود، اما اكثريت امت آنان را مؤمن فاسق مى‌دانستند، و حسن بصری آنها را منافق مى‌دانست. در چنين شرايطى، و اصل بن عطا كه از شاگردان حسن بصرى بود، راى جديدى را ابراز نموده، گفت: ایمان اسم مدح بوده و عبارت است از مجموعه‌اى از خصال و صفات پسنديده، و مرتكبان کبایر فاقد برخى از آن صفاتند، فسق نيز اسم ذم است، لذا فاسقان را نمى‌توان مؤمن ناميد. و از طرفى، چون به توحید اقرار داشته و برخى از صفات حميده را نيز دارا هستند، نمى‌توان آنان را مشرك و كافر ناميد. و در نتيجه بايد گفت: فسق حد وسط ميان ايمان و كفر بوده و مرتكبان كباير نه مؤمنند و نه كافر، ولى از آنجا كه در قیامت، انسانها دو گروه بيش نيستند، گروهى اهل بهشت و گروهى اهل دوزخ،(فريق فى الجنة و فريق فى السعير).[۲]

……………..

معتزله سیستان

……………

الف) ابن حبان بستی

……………..

اخراج ابن حبّان از سیستان!

…………

احادیث کلامی ابن حبان

……………

ب) أحمد بن إسماعيل

…………….

ج) اسماعيل بن احمد

…………….

– ماتریدیه

…………….

شکل گیری ماتریدیه

……………..
اندیشه های کلامی ماتریدی

………………

تأکید بر عقل و نقل در تفسیر آیات

……………

آراء کلامی ماتریدیه

…………….

– قدریه

…………..

علّت پیدایش قدریه

…………….

قدریه سیستان

…………….

مسعود بن ناصر سجزی

…………….

محتوای کتاب «الدرایه فی حدیث الولایه

…………….

مبانی فکری او

…………..

– تصوف

…………..

شروع مخالفت با تصوف

……………
تصوف در سیستان

………………

قرن ششم

…………..

  • أَبو عروبة السجستاني

…………..

  • أَبو الوقت السّجزي

…………….

  • ابوعبدالله البستی

……………

  • أَبو العِزِّ محمَد بن عليّ بن محمّد بستی

……………..

  • أبو يعلى المقرئ الصوفي البستي

……………

  • أبو عبد الله السجزي

…………..

قرن هفتم

………………..

منابع و مآخذ

منابع فارسی

  • ابن بابويه، محمد بن على‏، علل الشرائع، مترجم: ذهنى تهرانى، محمد جواد، ناشر: انتشارات مؤمنين‏، مكان چاپ: ايران؛ قم‏
  • افشار سیستانی، ایرج، سیستان نامه، محل نشر: تهران، ناشر: مرغ آمین، چاپ اول، سال انتشار ۱۳۶۹ ه ش
  • افشار سیستانی، ایرج، بزرگان سیستان، تهران، نشر مرغ آمین، ۱۳۶۶ش
  • اویسی جواد، دانشنامه سیستان، انتشارات تفتان، سال ۱۳۸۷-۱۳۹۰ هجری شمسی

………………………………….

…………………………………

…………………………………

 

 

 

 

آسان داک: www.Asandoc.com

 

[۱] . سبحانی، جعفر، اصول الحديث و احكامه فى علم الدرايه، ناشر: موسسة النشر الاسلامي، سال ۱۳۸۳ ه ش، ص  ١٩٣

[۲] . شهرستانی، الملل و النحل، پیشین، ص۴۸

۹۰,۰۰۰ ریال – خرید
۱۳۹۵-۰۵-۱۵
كد : 9806
وضعيت :‌موجود

محصولات پیشنهادی

مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است. بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند.
با وارد کردن ايميل خود و تاييد ايميل ارسال شده توسط فيدبرنر مي توانيد آخرين مطالب سايت را از طريق ايميل دريافت کنيد . ايميل شما پيش ما محفوظ مي ماند و هيچگونه ايميل تبليغاتي براي شما فرستاده نخواهد شد.
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss