جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



اهمیت کار معلمان و ارتباط بین کار معلمان و یادگیری دانش آموزان و خستگی روانی ناشی از کار در معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و عملکرد و بهداشت و سلامت روان معلمان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: اهمیت کار معلمان و ارتباط بین کار معلمان  و یادگیری دانش آموزان و خستگی روانی ناشی از کار در معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و عملکرد و بهداشت و سلامت روان معلمان

توضیحات: ۴۸ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

– اهمیت کار معلمان

پرورش يا تربيت «جرياني است منظم و مستمر كه هدف آن هدايت رشد جسماني، شناختي، اخلاقي و اجتماعي يا به طور كلي رشد همه جانبه شخصيت دانش آموزان در جهت كسب و درك معارف بشري و هنجارهاي مورد پذيرش جامعه و نيز كمك به شكوفا شدن استعداد آنان است». بر اساس چنين تعريفي پرورش يك نظام است، نظامي كه كاركرد اساسي اش شكوفا كردن استعداد و تربيت شهرونداني است كه هنجارهاي مورد پذيرش جامعه راكسب كنند و متعهد به ارزشهاي آن باشند. حتي بسياري از صاحب نظران تربيتي كاركردي فراتر از كاركرد ذكر شده براي پرورش قائلند و معتقدند كه القاي ارزشها و سنتها و اخلاقيات پذيرفته شده جامعه به افراد يكي از قديمي ترين ديدگاه پرورشي است، به جاي چنين كاركردي، نظام تربيتي بايد رشد مهارتهاي شناختي از قبيل تفكر انتقادي، تحليل ارزشها و مهارتهاي گروهي را در كانون كاركردهاي خود قرار دهد تا زمينه ي مردم سالاري در جامعه فراهم شود. گروهي ديگر نيز بر اين باورند كه نظام تربيتي بايد عامل تغيير و تحول اجتماعي باشد (پاکدامن و صمدی، ۱۳۸۷: ۱۱)

.

…………………..

ارتباط بین کار معلمان  و یادگیری دانش آموزان

يادگيري، فرايندي مداوم در طول زندگي انسان محسوب مي شود. از جريان پيچيده سخن گفتن در آغاز زندگي كه به ظاهر با سهولت انجام ميگيرد تا يادگيري نظريه هاي پيچيده علمي و حل مسائل دشوار، همه براساس فرايند يادگيري صورت مي پذيرد. يادگيري ممكن است بدون دخالت فرد خاصي به عنوان معلم صورت گيرد و يا با نظارت و هدايت معلم انجام شده و هدف و جهت خاصي را داشته باشد كه به آن يادگيري رسمي گويند.

بنا به ارزش يادگيري، به ويژه يادگيري رسمي، در جوامع مختلف، مراكز آموزشي تشكيل شده و مسؤوليت يادگيري رسمي افراد را عهدهدار گرديدند. نهاد آموزش در هر كشور داراي اجزاء و زيرمجموعه هايي است و آموزش عالي يكي از مهمترين زير مجموعههاي نظام آموزشي است  (برومند، ۱۳۸۳: ۱۵).

……………..

خستگی روانی ناشی از کار در معلمان

خستگی روانی ناشی از کار ، از پا افتادگی و رخوت فرد شاغل به خاطر فشار روانی ناشی از کار است که شخص بنا به دلایلی نتوانسته با آن مقابله کند. شغل هر فرد چيزي بيش از کارها و فعاليت هاي مشخصي همچون، تايپ، رانندگي، ارايه گزارش ومواردی از این قبیل است و مستلزم آن است که وي با همکاران، مافوق ها، ارباب رجوع و سایر همکاران تعامل داشته باشد و قوانين، مقررات و آيين نامه هاي سازمان را رعايت کند. حتي ممکن است فرد در شرايط کاري يا محيطي که چندان هم مطلوب نباشد کار کند. اين بدان معني است که عوامل موجود در محيط کار بطور وسيعي با سلامت و بيماري افراد شاغل در ارتباطند. در واقع ارزيابي هر فرد درباره کار خود ارزيابي مجموعه اي از متغيرها و عوامل متفاوت را شامل مي شود که در نهايت رضايت يا عدم رضايت شغلي فرد و عملکرد وي را تحت تاثير قرار مي دهد (حسینی، ۱۳۸۷: ۲۳).

…………………..

– فشارهای ناشی از محیط کار
۱ ـ تقسیم کار پیچیده و تخصصی شدن مشاغل :

در عصر صنعت و مدرنیسم و زندگی شهری بوروکراسی اداری و تقسیم کار امری پیچیده و اجتناب ناپذیر است. ‌تخصصی شدن شرایط کار در کنار فواید بسیاری که دارد از حیث روحی و روانی از دو جهت آسیب زا ست.
الف – تخصصی شدن و تقسیم کار، انجام کار یکنواخت و تکراری را برای فرد موجب می شود. خستگی روانی ناشی از کار و خستگی روان نتیجه چنین فرآیندی است.
ب – احساس عدم تأثیرگذاری در تولید نهایی سازمان : این حالات روانی بر اثر کار تخصصی فوق العاده شدید ایجـــاد می شود .

…………………………

– عوامل بروز فرسودگي شغلي

عامل اصلي فرسودگي شغلي تحمل فشار رواني ناشي از کار به مدت طولاني و کار زياد است. اما متغيرهاي ديگري نيز در پيدايش اين عارضه نقش دارند. عامل اصلي فرسودگي شغلي تحمل فشار رواني ناشي از کار به مدت طولاني و کار زياد است که به تدريج منجر به تخليه انرژي رواني فرد شده و زمينه براي ابتلا به فرسودگي شغلي را فراهم مي کند. به طور کلي عواملي که موجب فشار رواني مي شوند به سه دسته عوامل فردي ،عوامل سازماني و عوامل محيطي تقسيم مي شوند. عدم آمادگي براي احراز شغل، متغيرهاي جمعيت شناختي و ويژگي هاي شخصيتي افراد به عنوان عوامل درون فردي در فرسودگي شغلي شناخته شده است  (گیوریان و همکاران، ۱۳۹۰: ۱۷۸).

………………

-عوامل اقتصادی عاملی برای انگیزش معلمان

منابع انسانی یا به عبارت بهتر سرمایه های انسانی از مهمترین عوامل تولید در یک سازمان به شمار میرود. مهارت روابط انسانی بالاترین اهمیت را در سازمان ها دارد. مدیران با بهره گیری از این مهارت و با استفاده از دانش و سایر منابع سازمانی قادر به انگیزش کارکنان در جهت نیل به اهداف سازمانی خواهند بود . بنابر این پرسش مطرح شده آن است که عوامل موثر بر انگیزش کارکنان کدام است؟

…………………

– کارکنان آموزش و پرورش و عملکرد

شتاب تغييرات دنياي امروز، باعث شده است روند حركتها خطي نبوده و الزاماً آينده در راستاي گذشته نباشد. از سويي، تجارب گذشته زماني مي‌تواند چراغ فراروي آيندگان باشد كه رفتارها و اتفاقات، تكراري و قابل پيش‌بيني باشند. يكي از زمينه‌هاي پرچالش امروز جوامع، ‌مديريت است و چگونگي مديريت بر نهادها و سازمانها نيز موضوع روز در بسياري از محافل علمي در ميان انديشمندان است. از آنجايي كه بسترسازي به منظور رفع مشكلات و موانع رشد سازمان‌ها اصولاً با تغييرات بنيادي زمانبر و هزينه‌ساز امكان‌پذير نيست مديران به تفكر درباره آسانترين و بهترين راه‌كارها براي رشد و توسعه سازمانهاي خود مي‌پردازند. محيط‌هاي سازمانها نيز همانند محيط‌هاي اجتماعي پياپي در تلاطم و تغييرند و دريافت‌هاي گوناگوني كه براي مديريت بر سازمانها عرضه مي‌شوند، پيوسته رو به كاستي و نارسايي‌اند (بشارت و گرامی پور، ۲۰۱۰: ۳۴).

……………..

در کشور ما جدای از آن چیزی که تحت قالبهای مادی و پولی به عنوان پاداش بین کارکنان توزیع می‌گردد، معمولاً اقلامی نیز تحت عنوان خدمات رفاهی به منظور افزایش سطح رفاه و رضایتمندی کارمندان توزیع می‌شود. نکته حائز اهمیت آن است که به علت افزایش میزان تورم و کاهش قدرت خرید کارمندان توزیع چنین اقلامی کمک به افزایش سطح رفاه است . (یوسفی و مرادی، ۱۳۹۰: ۶۰).

……………..

-حل مشکلات معلمان راه حلی برای بهره وری بهتر آموزشی

نيروي انساني همه افراد (معلم ، كارمند ، مدير ، مهندس ، كارشناس و … ) را شامل مي شود . پس مي توان گفت كه مهم ترين ركن هر نظامي را نيروي انساني تشكيل مي دهد كه مي تواند كشور را به سوي اهداف توسعه هدايت كند ، استفاده صحيح از نيروي انساني به مثابه ارزشمند ترين و بزرگترين ثروت هر جامعه به صورت مسئله اي حائز اهميت مورد توجه دولت ها بوده است ، به عبارت ديگر مي توان گفت كه انسان هم هدف توسعه و هم عامل آن محسوب مي شود و تحقق اهداف توسعه تا حد قابل توجهي به نحوه ي اداره و مديريت اين ثروت و منبع حياتي بستگي يافته است (رحیمی، ۱۳۸۸: ۵۲).

…………..

– رفتار معلم و سرزندگی دانش آموزان

یادگیری دانش آموزان تا اندازه ی زیادی، منوط به حضور واقعی آن ها در کلاس درس است. به این معنی که در رویای روزانه نباشند و توجه و تمرکز آن ها، معطوف به معلم باشد. برای این کار، معلم باید بتواند در آن ها شور و اشتیاق یادگیری را ایجاد کند و بدون وجود شور و اشتیاق در خود معلم، امکان انتقال آن به دانش آموزان وجود ندارد (زارع پور و مهرآرا، ۱۳۸۷: ۳۵).

…………..

– عوامل مدیریتی موثر بر کار معلمان

زيربناي استقرار چرخه مديريت بهبود بهره وري اين است كه كاركنان يك سازمان توليد فكر كنند. كمبود سازمانها در مقوله بهره وري ، پول، تجهيزات، مواد و امكانات مادي نيست بلكه كمبود اصلي توليد فكر است. سازمانهاي موفق و بهره ور علاوه بر نظم بوروكراتيك، تدابير خاصي براي استفاده از كليه ظرفيتهاي فكري و عملي كاركنان خود اتخاذ كرده اند. علي رغم اينكه اصولاً فعاليت دانشگران و كاركنان علمي و فكري فرمول پذير نيست سازمانهاي پيشرو در بهره وري به تدريج به مكانيسم و شيوه هاي رهبري و زمينه هاي مناسب فرهنگي براي هم‌افزايي تلاشها و انديشه هاي كاركنان علمي دست يافته اند و موفق شده اند از افكار و ابتكارات و دانش آفريني سازمانها و توسعه فكري اين كاركنان بهره بيشتري ببرند. مديريت موثر نيروي كار دانشگر و دانشمند نيازمند تدابيري است كه حاصل آن توسعه كيفي و كمي ظرفيت دانش اندوزي، استفاده كارساز از دانش و توسعه دانش در سطح ملي و سازماني است (فرهودی، ۱۳۸۸: ۲۲).

……………..

– بهداشت و سلامت روان معلمان

توجه به بهداشت رواني در تمام عرصه هاي زندگي از جمله زندگي کاري فرد بسيار حائز اهميت است. نتايج برخي تحقيقات نشان مي دهد که بين مولفه هاي فشارهاي رواني ناشي از محيط کار با تمايل به ترک شغل رابطه مثبت وجود دارد. نتيجه خستگی روانی ناشی از کار از دست رفتن انگيزه، اشتياق، انرژي و کاهش عملکرد در زندگي است. فرسودگي شغلي تنها خستگي و فشار ناشي از کار نيست که بعد از کار مداوم به وجود آيد بلکه به سبک زندگي فرد و ساعات خارج از کار او نيز سرايت مي کنند (سروری، ۱۳۸۸: ۳۲).

…………

 

 

2019-03-04
كد : 6443
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss