جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

اوراق اختيار معامله در منظر فقه اماميه

(۱۹صفحه ورد)

چكيده: اين مقاله به دليل  اهميت  كاركرد اوراق اختيار معامله در بازار بورس، بررسي فقهي آن را مد نظر قرار داده تا در صورت تصحيح معاملة آن بازار بورس اسلامي بتواند از مزاياي آن بهره مند گردد. با بررسي انواع اختيار معامله, ديدگاه انديشمندان اسلامي پيرامون آن مطلب و راه هاي تصحيح و موانع آن معلوم گرديد. موانعي مثل قماري بودن، غرري بودن، نبود شرايط و اركان عقد، غير واقعي بودن، شبهة ربا، جواب داده شد و تصحيح آن از راه بيع عربون و بيمه بررسي شد ولي در نهايت با توجه به آراء فقهاي اماميه مانند حضرت  امام خميني (ره) صحت بيع اختيار معامله پذيرفته شد. البته تصحيح اختيار معاملة شاخص و اختيار معامله قرارداد  آتي با موانعي رو برو ست.

فعاليت اقتصادي معمولاً با ريسك و مخاطره مواجه است . هر چه انتظار سود و بازده بيشتري داشته باشيم بايد پذيراي ريسك بالاتر نيز باشيم . عدم اطمينان نسبت به آينده و وضعيت قيمتها و نوسان  آن باعث شده كه فعالان اقتصادي به دنبال يافتن راههاي متعدد مديريت ريسك و كاهش يا كنترل ريسك باشند . با گسترش بازارها از بازار كالا به بازار اوراق بهادار و سهام، مديريت ريسك اهميت بيشتري پيدا كرد . پيمان آتي[۱] از اولين شيوه هاي كنترل ريسك و عدم اطمينان بود. مشكلات و محدوديت هاي آن باعث ظهور بازار معاملات قرارداد آتي[۲] گشت، ولي نوع اخير نتوانست تمامي ريسك و عدم اطمينان را از بين ببرد. اختيار معامله[۳]  از جمله شيوه هاي مديريت ريسك و كنترل آن است و توانست مشكلات بسياري را در بازارهاي مالي مرتفع سازد . تمامي اين اوراق را تحت عنوان اوراق مشتقه[۴] قرار مي دهند . عنوان مذكور به مجموعه اي از ابزارهاي قابل معامله در بورس يا خارج از آن دلالت دارد كه مرتبط با معامله اوراق بهادار، ارز، نرخ بهره، كالا و مانند اينهاست. ارزش آنها از قيمت دارايي پايه مشتق شده است . تغييرات قيمت هر يك از مشتقات، تابعي از تغييرات قيمت دارايي پايه آنهاست . مثلا تغيير قيمت در قرارداد آتي  نفت خام تابع تغيير قيمت نفت خام است . گسترش بازارهاي مالي به گسترش حضور اوراق مشتقه وابسته است …………………….

………………….

…………………

2019-03-14
كد : 28869
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss