جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: بررسي تأثير آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در ميزان اشتغال محبوسین آزاد شده شهرستان مشگین‌شهر

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسي تأثير آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در ميزان

اشتغال محبوسین آزاد شده شهرستان مشگین‌شهر

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت اجرایی گرايش استراتژیک

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

آموزش بطور عام و آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي بطور خاص، يكي از پيش نيازهاي رشد و توسعه جوامع بشري است و زمينه‌هاي توسعه پايدار جوامع را فراهم مي‌نمايد. آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي تلفيق علم با عمل است و مي‌تواند بستر مناسبي را براي اشتغال آماده سازد. از سوي ديگر، ايجاد اشتغال، بزرگترين و مهم‌ترين عامل پيشگيري از بروز جرائم و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه است. با آموزش فني و حرفه‌اي در زندانها، زمنيه اشتغال و فرهنگ كار مهيا شده و آسيب‌ها و بزه‌هاي اجتماعي كاهش مي‌يابد. فراگيري مهارت منجر به اشتغال زنداني پس از طي دوره محكوميت، در كاهش آمار بازگشت به زندان مؤثر خواهد بود. كاهش هر يك نفر زنداني، يعني نزديك شدن يك گام به توسعه شاخصهاي فرهنگي و اجتماعي جامعه. در نتیجه در چرخه اصلاح و تربيت، اشتغال زايي و حرفه‌آموزي، مؤثرترين فرآيند آموزش در زندانها بوده و باعث افزايش كيفيت زندگي زنداني پس از بازگشت به خانه مي‌شود.

آموزشهاي فني و حرفه اي نقش مهمي در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربيت نيروهاي ماهر مورد نياز بازار كاردر كشورهاي مختلف جهان ايفا مي كند. اين آموزشها در كشورهاي در حال توسعه نه تنها عهده دار تربيت نيروي كار مورد نياز بخشهاي مختلف اقتصاداين كشورها مي باشند، بلكه ازطریق بستر سازی خود اشتغالی، به حل مشكل بيكاري نيز كمك مي نمايند. به علاوه، اين آموزشها راه ميان بري در مسير تربيت نيروي انساني نیزبه شمار مي روند، چرا كه از يك سوبا توجه به بهره مندي اين آموزشها از مباني علمي و استفاده از روشهاي پذيرفته شده آموزشهاي كلاسيك راه خود را از يادگيري بر مبناي تجربه عملي صرف جدا كرده وازاين طريق راه درازمدت و غير علمي اين نوع فراگيري را كوتاه نموده و اين توانايي را در آموزش ديده فراهم مي کند تا بتواند خود را در مقابل تغييرات تكنولوژيكي به آساني هماهنگ نمايد. از سوي ديگر اين آموزشها با توام نمودن آموزشهاي نظري و عملي اين امكان را براي آموزش ديده فراهم مي نمايند كه همسويي بيشتري با نيازهاي بازار كار داشته و از اين طريق امكان بيشتري براي جذب آنها در فعاليتهاي اقتصادي- اجتماعي فراهم گردد(صیافی،۱۳۷۱، ص ۶۸).

اين آموزشها همچنين از مزيت بازدهي در كوتاه مدت ویا ميان مدت برخوردار مي باشند. در حالي كه آموزشهاي كلاسيك به دليل هزينه بالا، طولاني بودن دوره آموزش، سهم زياد آموزشهاي نظري در آنها و درنتیجه بهره مندي اندك از عملیات كارگاهي، از جهت هماهنگي با نيازهاي بازار كار و جذب در آن دچار مشكل مي باشند. به همين دليل كشورهاي جهان توجه روزافزوني را به آموزشهاي فني وحرفه اي  مبذول داشته اند، به طوريكه اين آموزشها حتي به درون سيستم آموزشهاي آكادميك اين كشورها نيزنفوذ كرده است.

از آن جا كه آموزش هاي فني و حرفه اي ، فعاليت هايي هستند كه فرد را براي احراز شغل ، حرفه و كسب و كار آماده مي كنند و يا كارايي و توانايي او را در انجام آ نها افزايش مي دهند ، لكن عدم وجود پل هاي ارتباطي بين مراكز آموزشي و مراكز صنعتي جامعه باعث مي شود كه مراكز آموزشي به تربيت نيروهايي بپردازد كه چندان مورد نياز بخش هاي توليدي جامعه نباشد. از سويي ديگر عدم سازماندهي و تقسيم كار درست، يعني عدم به كارگيري صحيح و متناسب با تخصص كاركنان در كارگاه هاي مختلف، اغلب باعث مي گردد كه به رغم تربيت درست نيروها ، جامعه نتواند از نيروهاي مختلف به خوبي استفاده كند. در مجموع مي توان گفت كه ميان آموز ش ديدگان مراكز آموزشي فني و حرفه اي و بازار و اشتغال ، رابطه ي هدفمندي وجود ندارد و نظام آموزشي فني و حرفه اي عملا وظيفه نمي داند كه آينده ي شغلي آموزش گيران خود را مورد ملاحظه قرار دهد.( آموزش هاي فني و حرفه اي، ١٣٧٩، ص ۴۵)

از نظر آسيب شناسی اجتماعی ، بيکاری و فقر می تواند عامل عمده ای در پيدايی نابسامانی های رفتاری و روانی و در نتيجه بالا رفتن انواع کجرويهای اجتماعی به خصوص اعتياد به مواد مخدر و حتی خودکشی ، باشد (ستوده ، ۱۳۸۲، ص ۸۰). در اين راستا هر عاملی که بتواند اين وضعيت را در خود حل نمايد ضروری و حياتی به نظر می رسد.

وضع مشارکت و اشتغال جمعيت کشور نيز ناگوار و نگران کننده است. اگر گفته شود مقوله اشتغال و بيکاری اينک به چشم انداز فرايند توسعه ملی مبدل شده و بسياری از آرمان ها و ايده آل های انقلاب اسلامی را به چالش گرفته است، سخنی گزاف نيست. پديده هايی چون اعتياد ، فقر و محروميت ، قانون ستيزی و هنجار شکنی که در ارتباط تنگاتنگ با بيکاری ، فقر و محروميت اند ، از حد اعتدال گذشته است. چنانچه به سرعت کاری در رابطه با اصلاح وضعيت موجود صورت نگيرد خواه و ناخواه کشور را در آينده ای نه چندان دور آبستن بحرا نها و مضيقه های زيستی گسترده تری خواهد کرد.

يکی از مهمترين ساز و کارهای ممکن برای اصلاح وضعيت موجود در جامعه توجه خاص به مقوله آموزش های فنی و حرفه ای به جوانان به خصوص ارتقای آن در بين زندانيانی است که به خاطر جبر اقتصادی و عمدتاً بيکاری دست به ارتکاب عمل مجرمانه زده اند می باشد.  بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اكثر بزهكاران شغل مناسبي نداشته يا در بدست آوردن شغل مورد نياز و مطلوب جامعه موفق نبوده‌اند و يا اينكه فرصت كافي براي فراگيري حرفه و شغلي نداشته‌اند لذا كاملاً ضروري است كه در زندانها نسبت به ايجاد و توسعه آموزشهاي فني وحرفه اي اقدام گردد و اين آموزشها مي بايست به صورت كاملاً تخصصي و سطح مهارت‌هاي شغلي زندانيان در سطح استاندارد و براساس نياز و توقع بازار كار باشد. تا پس از آزادي زندانيان به اتكاي حرفه‌ايي كه آموخته‌اند بتوانند بر مشكلات زندگي خود فائق آمده و حوائج خود و خانواده‌هايشان را مرتفع سازند كه در اين راستا اتخاذ تدابير حمايتي مانند پرداخت تسهيلات بانكي مناسب نيز بايد مدنظر قرار گيرد.

ايجاد كارگاه‌هاي اشتغال در داخل زندانها، باعث تحريك ذوق كار و پرورش استعداد زندانيان شده علاوه بر ايجاد انگيزه و اميد به زندگي خوب، باعث بروز احساس ارزشمند بودن و خود باوري مي‌گردد كه با درآمد، حاصل از اشتغال نيز هم مايحتاج خود زنداني تأمين مي‌گردد و هم مي‌تواند به حداقل معاش خانواده خود كمك نموده و از استرس‌هاي رواني فرد كاسته شود بديهي است براي برخورداري بهتر زندانيان از امتياز راي باز شدن و فعاليت در بخش هاي اشتغال خارج از زندان تسهيلات لازم و تدابير مناسب اتخاذ نمود. اشتغال و حرفه‌آموزي، در بهينه‌سازي اوقات فراغت  زندانيان و جلوگيري از بازگشت مجدد به زندان نقش مهمي ايفاء مي‌كند. بطور كلي بايد اذعان داشت اشتغال و حرفه‌آموزي راهكاري مناسب و در خور توجه براي كاهش آسيب‌ها در زندان و جامعه است.

در اين راستا آموزش فنی و حرفه ای يعنی مرتبط کردن آموزش با دنيای کار برای بهبود وضعيت اشتغال جوانان و کاهش ميزان بيکاری که در اين ميان مرتبط ساختن هر چه بيشتر آموزش با نيازهای اقتصادی ضروری است. چرا که عدم وجود ارتباط بين مباحث آموزشی و نيازهای اقتصادی و بازار کار باعث بروز مشکل خواهد شد (فرشاد، ۱۳۷۴، ص ۱۵۴).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2019-03-08
كد : 19897
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss