جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: بررسي تاثير سرمايه اجتماعي بر رضايت شغلي (مطالعه موردي: حوزه ستادي وزارت نيرو)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسي تاثير سرمايه اجتماعي بر رضايت شغلي

(مطالعه موردي: حوزه ستادي وزارت نيرو)

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت دولتی گرايش : “مالي”

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

سرمايه اجتماعي به نسبت مفهومي است كه وارد ادبيات علوم سرمايه اجتماعي شده و توانسته است در مدت زمان كوتاهي جايگاه مناسبي مباحث توسعه پيدا نمايد. از كاركردهاي اقتصادي سرمايه اجتماعي مي توان به كاهش هزينه مبادله ، تسهيل برخي از مناسبات رسمي بهبود كارائي ، سرعت تبادل اطلاعات ، تقويت ، ابتكارات و كاهش فساد اشاره كرد، يكي از تعاريف مطرح اين است كه سرمايه اجتماعي مجموعه هنجارهاي موجود در سيستم هاي اجتماعي است كه موجب ارتقاي سطح همكاري اعضاي آن جامعه گرديده و موجب پايين آمدن سطح هزينه هاي تبادلات و ارتباطات مي گردد(فوكوياما ۱۹۹۹) بر اساس اين تعريف ، مفاهيمي نظير جامعه مدني و نهادهاي اجتماعي نيز داراي ارتباط مفهومي نزديكي با سرمايه اجتماعي مي گردند.

از ديدگاه كوشينا وشرايدر ۱۹۹۹ سرمايه اجتماعي در سطح خرد (سرمايه شناختي) نام داشته و شامل مولفه هايي نظير ارزش ها ، نگرش ها ، تعهدات ، مشاركت ، اعتماد موجود در سيستم اجتماعي سازمان است و در سطح كلان ( سرمايه ساختاري) ناميده ميشود كه در رابطه با ساختاري  و فرآيندهاي مديريتي نظير پاسخگويي مديران و رهبران در قبال عملكردشان ، شفافيت در تصميم گيري ، ميزان تصميم گيري و همكاري گروهي است .( علوي ۱۳۸۰) (منبع ص ۹۷ سرمايه اجتماعي – نيكو مرام.)

براي سرمايه اجتماعي مصاديق سازمان و كسب و كار نيز وجود دارد . شواهد محكمي را بيان مي كند سرمايه اجتماعي باعث تقويت فعاليت هاي سازماني مي شود كه افراد كه سرمايه اجتماعي را ايجاد كرده و از آن استفاده مي كنند ، مشاغل بهتري بيابند و حقوق بيشتري دريافت مي كنند و ترفيع ميگيرند و در مقايسه با همتايان  منزوي خود تمايلي براي استفاده از قدرت سرمايه اجتماعي نداشته و ياتوان آنرا ندارند از تأثير نفود بيتشري برخودار هستند . سازمانهايي كه از سرمايه اجتماعي قدرتمند بهره ميبرند مي توانند به سرمايه هاي لازم براي كار آفريني و فعاليتهاي شجاعانه دست يابد و يادگيري سازماني را بهبود بخشند و سرمايه اجتماعي يك ديواره دفاعي براي دموكراسي است.

رابينسون معتقد است در آنچه قابل اندازه گيري است قابل انجام ميباشد ( اگر نتوانيد اندازه گيري كنيد. نمي توانيد مديريت كنيد) علي رغم تلاشهاي وافري كه محققين پيرامون سنجش و اندازه گيري سرمايه اجتماعي در اقصي نقاط دنيا بعمل آورده اند ، متاسفانه يكي از بزرگترين نقاط ضعف موجود فقدان اجتماع آنها پيرامون روش اندازه گيري اين پديده است(دكتر مهناز هاشمي بهمن۸۹)

ساختار سازماني بايد با اندازه به محيط و فناوري و استراتژي سازگار باشد بصيرت و بينش ها كه از تجربه و مطالعه اشكال سازماني جديد نشات گرفته است نشان ميدهد كه ما بايد ايده (( تناسب)) را كنار گذاشته يا به حداقل تغيير دهيم. مديران و كاركنان در سازمانها از عدم اعتماد متقابل بهم رنج ميبريم و همين عدم اعتماد موجب كاهش تشريك مساعي كاركنان و همچنين انصراف مديران از مشاركت با كاركنان گرديده است و نتيجه آن بي تفاوتي و كاهش ميزان انگيزش در ميان كاركنان خواهد شد. يكي از مشكلات سازمانهاي دولتي و غير دولتي عدم وجود همكاري ارادي داوطلبانه و آگاهانه است و نبود آن به معناي پائين بودن سطح سرمايه اجتماعي سازماني است و مشكل ديگر كه سازمانها با آن درگير مي باشند بالا بودن هزينه تبادلات و معادلات فيما بين است و اين مسئله ناشي از عدم اعتماد متقابل است . اتحاد متقابل نقش زيادي در تسهيل فرآيندها و كاهش هزينه هاي مربوط به اينگونه تبادلات دارد. (همان ماخذ)

سرمايه اجتماعي را مي توان حاصل پديده هاي ذيل در يك سيستم اجتماعي دانست( فلورا، ۱۹۹۹): اعتماد متقابل، تعامل اجتماعي متقابل، گروه هاي اجتماعي، احساس هويت جمعي و گروهي، احساس وجود تصويري مشترك از آينده و كارگروهي.

يكي از مفاهيم مفيد در تبيين مفهوم سرمايه اجتماعي شبكه اعتماد است. شبكه اعتماد عبارت است از گروهي كه بر اساس اعماد متقابل به يكديگر، از اطلاعات ، هنجارهاو ارزش هاي يكساني در تبادل هاي في مابين خود استفاده ميكنند ( علوي ۱۳۸۴) از اين رو اعتماد في مابين نقش زيادي در تسهيل فرآيند ها و هزينه هاي مربوط به اينگونه تبادلات دارد. شبكه اعتماد مي تواند بين افراد يك گروه يا بين گروه ها و سازمان هاي مختلف به وجود آيد.

فكوياما (۱۹۹۷) معتقد است كه قبل از ورود به  سيستم تجاري يا اجتماعي بايد اطلاعا كافي درباره شبكه هاي اعتماد موجود در آن سيستم و ويژگي هاي آن به دست آورد . زيرا اعتماد را پايه هرگونه مبادله هاي اقتصادي و اجتماعي ميداند.

مفهوم مفيد بعدي (( شعاع اعتماد)) است . تمامي گروه هاي اجتماعي داراي ميزان خاصي از شعاع اعتمادند كه به معني ميزان گستردگي دايره همكاري و اعتماد متقابل اعضاي يك گروه است (علوي۱۳۸۴) دريك نتيجه گيري مي توان گفت هر چه يك گروه اجتماعي داراي شعاع اعتماد بالاتري باشد سرمايه اجتماعي بيشتري نيز خواهد داشت .چنانچه يك گروه اجتماعي برون گرايي مثبتي نسبت به اعضاي گروه هاي ديگري نيز داشته باشد شعاع اعتماد اين گروه از حد داخلي آن نيز فراتر ميرود .

اين هنجارها و تعاملات اجتماعي به اين جهت به عنوان بك سرمايه و در قالب سرمايه اجتماعي تعريف ميگردند كه داراي كاركردهاي اقتصادي مهمي در سيستم هاي اجتماعي هستند. سرمايه اجتماعي مناسب ، قادر است تا هزينه هاي تبادلات و تعاملات مرتبط با اجتماع و سازمان هاي مختلف نظير قرار دادها ، كنترل و نظارت از طريق سلسله  مراتب و مقررات بوروكراتيك را در حدقابل توجهي  كاهش دهد هزينه هاي تعاملات اجتماعي و اقتصادي در گروه ها و سازمانهايي كه داراي سرمايه اجتماعي بهينه اي نيستند بالا است و اين امر به دليل بالا رفتن هزينه هاي نظارت و كنترل ، مذاكرها و اعمال دستور العمل هاي رسمي است (علوي ۱۳۸۵)

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2019-03-08
كد : 19912
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss