جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: بررسي رابطه تسهيم دانش و قابليت جذب دانش با بهبود کيفيت علمي از ديدگاه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي منتخب شهر اصفهان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسي رابطه تسهيم دانش و قابليت جذب دانش با بهبود کيفيت علمي از ديدگاه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي منتخب شهر اصفهان

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

علوم تربيتي مديريت آموزشي

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

دانش به عنوان يک منبع ارزشمند و استراتژيک و نيز يک دارايي مهم مطرح است و ارائه محصولات و خدمات با کيفيت و مطلوب، بدون مديريت و استفاده صحيح از اين منبع مهم، امري سخت و بعضاً ناممکن است. از اين رو، دانش در کنار منابع کار، زمين و سرمايه به عنوان يک دارايي جديد مطرح شده است. در چنين ساختاري، محور اصلي دانش است، به گونه‌اي که در آن اعضاي سازمان به افرادي تبديل شده که دانش و تجربيات خود را به يکديگر منتقل نموده و از آن بهره مند مي‌گردند (قليچ لي، ۱۳۸۹).

دانشگاه‌ها عمده‌ترين مراکز توليد و اشاعه دانش هستند. ايجاد نوآوري‌ها و در نتيجه خلق دانش از دير باز از مهم‌ترين کارکردهاي موسسات دانشگاهي به شمار آمده و در اين راستا بيشترين اهتمام جامعه دانشگاهي در ارتقاء دانش و تقويت سرمايه‌هاي فکري با بهره مندي از منابع موجود بوده است. اين منابع نه تنها شامل منابع اطلاعاتي بلکه نيروهاي فکري و منابع انساني نيز مي‌باشند که لازم است با بکارگيري شيوه‌هاي صحيح مديريت، شناسايي و به گونه‌اي سازمان يافته مورد بهره برداري قرار گيرند. با وجود اينکه دانشگاه‌ها خود مخازن دانش هستند، تاکنون توجه کافي به به سرمايه‌هاي فکري و منابع علمي توليد شده به وسيله جامعه دانشگاهي مبذول نشده است.

دانشگاه‌ها به عنوان متولي توليد و تسهيم دانش نقشي کليدي در زمينه اشاعه فرهنگ و ساختار تسهيم دانش در بخش‌هاي دولتي و خصوصي را به عهده دارند. بهبود کيفي وکمي تسهيم دانش در اين نهادها و گسترش اين فرهنگ ميان اساتيد، دانشجويان و کارکنان دانشگاه منجر به بهبود عملکرد تسهيم دانش در سطوح ديگر و بخش‌هاي جامعه نيز خواهد شد. در حقيقت، دانشگاهها بازتاب پيشرفت پيشرفت دانش محور کشور و توانمندي آن در مديريت سرمايه‌هاي انساني و رشد و تعالي آنها هستند.دانشگاه نهادي است که با تمام حوزه و سطوح جامعه ارتباط‌هاي وسيعي دارد و حلقه اتصال بيشتر سازمان‌ها و نهادهاي اجتماعي به شمار مي‌رود از اين رو تسهيم دانش در دانشگاهها و موسسه‌هاي آموزشي و پژوهشي، به عنوان عنصر کليدي موفقيت در دستيابي به اهداف سازمان نقش مهمي برعهده دارد (سهرابي و همکاران ، ۱۳۸۹).

تسهيم دانش فرآيندي مهم در سازمان‌ها محسوب مي‌شود زيرا از طريق آن ايده‌ها و فرصت‌هاي جديدي از طريق اجتماعي ساختن و تبديل افراد به کارکنان دانشي به وجود مي‌آيد (گرانت[۱]، ۱۹۹۶).فرهنگ تسهيم دانش براساس اعتماد ايجاد مي‌شود. به عبارت روشن تر، اعتماد براي اطلاع رساني، مشارکت دادن و ترغيب افراد سازماني در طي تغييرات سازماني مورد نياز ضروري است. فرهنگ تسهيم دانش، فرهنگي است که در آن تسهيم دانش هنجار است نه استثناء و افراد به خاطر کار کردن با يکديگر، همکاري و تسهيم دانش، پاداش دريافت مي‌کنند (قليچ لي، ۱۳۸۹). جکابسون[۲] (۲۰۰۶) تسهيم دانش را تبادل دانش بين افراد يعني کساني که دانش را انتقال مي‌دهند و کساني که آن را جذب مي‌کنند مي‌داند، او هم چنين معتقد است که تسهيم دانش بر سرمايه انساني و تعامل بين افراد تمرکز مي‌کند.

از ديدگاه آکادميک، تسهيم دانش به عنوان آگاه شدن از نيازهاي مربوط به دانش و قابل دسترس ساختن دانش براي ديگران به وسيله ايجاد کردن زير ساخت‌هاي فني و سيستماتيک شناخته شده است (کيم و جو[۳]، ۲۰۰۸) . اين به اين معني است که دانش مي‌تواند از طريق تکنولوژي و هم چنين از طريق يک استراتژي نظام يافته در چارچوب يک سازمان تسهيم گردد. يکي از هدف‌هاي اصلي کاربرد مديريت دانش و استراتژي تسهيم دانش در نهادهاي آموزش عالي اين است تا کيفيت و اثربخشي فرآيندهاي يادگيري افزايش يابد، هم چنين به دنبال آن برنامه‌هاي درسي و تحقيقات توسعه يابد (کيدول و همکاران[۴]، ۲۰۰۰).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]– Grant

[۲]– Jacobson

[۳]– Kim & Ju

[۴] – Kidwell et al

2019-03-08
كد : 20019
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss