جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



بررسی اثربخشی آموزش مهارت¬های زندگی بر خودپنداره و خطرجویی دانش-آموزان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

عنوان پروپوزال: بررسی اثربخشی آموزش مهارت­های زندگی بر خودپنداره و خطرجویی دانش­آموزان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی، فاقد توانایی­های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره پریشان و آسیب­پذیر می­کند. پژوهش­های متعدد نشان دادند که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی-عاطفی، ریشه­های روانی-اجتماعی دارند (حدود ۸۰ درصد)، لذا چنانچه افراد مهارت­های مقابله­ای و توانایی­های روانی-اجتماعی خود را افزایش دهند، در بهبود کیفیت زندگی آنان بسیار مؤثر واقع خواهد شد (امیرحسینی، ۱۳۸۳)

بیشترین تلاش برای آموزش مهارت­های زندگی در دوره­های میانی تحصیل متمرکز است، زمانی که تغییرات مهمی شامل بلوغ، ساختارهای جدید نظام آموزشی و افزایش اهمیت گروه همسال، در نوجوانان اتفاق می­افتد. این آموزش معمولاً برای کاهش رفتارهای مخاطره جویانه و تأثیر بر پیامدهای این رفتارهاست (کریستین[۱]، هلفریچ[۲] و فوگ[۳]، ۲۰۰۷).

 

…….

مرور منابع:

پژوهشی توسط صبحی و رجبی (۲۰۱۰)، با هدف پی‌بردن به تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روانی و عزت‌نفس دانشجویان انجام شد که روش این پژوهش، روش تحقیق تجربی و نوع طراحی آن، طراحی پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه گواه می‌باشد و جامعه آماری آن، دانشجویان پسر ورودی سال ۲۰۰۹ دانشگاه محقق اردبیلی بوده­اند. افراد نمونه مورد نیاز (چهل دانشجوی پسر، ۲۰ نفر در گروهگواه و ۲۰ نفر در گروه آزمایشی) به صورت تصادفی انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه ذکر شده توزیع شدند. سپس در طی چهار هفته و ۸ جلسه ، مهارت‌های زندگی به گروه آزمایشی آموزش داده شد. در پایان این مدت، سه نفر از افراد گروه آزمایشی حذف شده بودند؛ و نهایتاً داده‌های بدست‌آمده از۳۷ نفر باقی‌مانده توسط روش‌های آماری- توصیفی (درصدی و تکراری) و همچنین روش‌های آماری-استنباطی تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش نشانه‌های اختلالات روانی، مخصوصاً اضطراب و افسردگی در دانشجویان مستعد اختلال روانی تأثیر می‌گذارد. این مطالعه نشان داد آموزش مهارت‌های زندگی روشی خوب و مؤثر، در کاهش نشانه‌های اختلالات روانی در دانشجویان مستعد به اختلالات روانی می‌باشد.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

  1. آموزش مهارت­های زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره و کاهش خطرجویی دانش­آموزان پسر می­شود.

۱-۱٫ آموزش مهارت­های زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره دانش­آموزان پسر می­شود.

۲-۱٫آموزش مهارت­های زندگی باعث کاهش خطرجویی دانش­آموزان پسر می­شود.

  1. آموزش مهارت­های زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره و کاهش خطرجویی دانش­آموزان پسر پس از پیگیری دوماهه می­شود.

۱۲٫ آموزش مهارت­های زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره دانش­آموزان پسر پس از پیگیری دوماهه می­شود.

۲۲٫آموزش مهارت­های زندگی باعث کاهش خطرجویی دانش­آموزان پسر پس از پیگیری دوماهه می­شود.

………….

 

 

[۱]-Christine

[۲] – Helfrich

[۳]– Fogg

2019-02-26
كد : 3977
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss