جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: بررسی تاثیر رسانه های ارتباط جمعی بر سرمایه اجتماعی خانواده های ساکن شهر بندرعباس

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی تاثیر رسانه های ارتباط جمعی بر سرمایه اجتماعی خانواده های ساکن شهر بندرعباس

  نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  علوم اجتماعی(M.A) گرایش جامعه شناسی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

خانواده به عنوان كوچكترين واحد اجتماعي اساس تشكيل جامعه و حفظ روابط انساني را برعهده دارد. پيوندهاي درون خانواده ها مكان هايي براي شكل گيري الگوهاي رفتاري نوجوانان است كه آنان را در بسياري از تصميمات رفتاري و روابط اجتماعي راهنمايي مي كند (رايت و فيتزپاتريك،۲۰۰۶: ۱۳۸۶). خانواده دارای کارکردهای مهمی از جمله : بازتولید نیروی انسانی، تامین نیازهای عاطفی و سلامت روانی ، ارتقای ظرفیت تحمل و مدارا، نقش سازنده در تامین یکپارچگی اجتماعی از طریق جامعه پذیری و تربیتی فرزندان و ارائه الگوها و هنجارهای اخلاقی و رفتاری می باشد.  همگی اینها تضمین کننده نقش اجتماعی خانواده و رابطه این نهاد مهم با «سرمایه اجتماعی» است؛ تا آنجا که می توان از واقعیتی تحت عنوان «سرمایه خانواده» سخن گفت(روحانی، ۱۳۸۹: ۱۴).

سرمايه اجتماعي به ارزشها و هنجارهايي مربوط است که از پيوندها و روابط متقابل گروهي و اجتماعي تفاهم شده مردم نشأت گرفته و به نوبه خود پديدآورنده آن پيوندها و روابط نيز محسوب ميشوند (سجادي،۱۳۸۸: ۱۶). سرمايه اجتماعي شبكه هايي با هنجارهاي اعتماد و عمل متقابل است كه با ساختار روابط اجتماعي خاص بين كنشگران مشخص مي شود. بنابراين كيفيت خاصي به روابط اجتماعي مي بخشد و همبستگي جمعي را تقويت مي كند. سرمايه اجتماعي بين افراد و گروه هاي مختلف جامعه نوعي همكاري و اعتماد اجتماعي ايجاد مي كند و در افراد نوعي احساس تعلق و وابستگي به گروه و جامعه به وجود مي آورد. هم چنين سرمايه اجتماعي كيفيت خاصي از ساختار روابط اجتماعي افراد است كه كنش افراد را در موقعيت هاي مختلف تسهيل مي كند. سرمايه اجتماعي مي تواند نگرشها و طرز تلقي افراد نسبت به اقوام موجود در جامعه و مليت خود را تحت تاثير قرار دهد.اصولاً شرط برقراري ارتباط با ديگران در جوامع مدرن اين است كه افراد پيوندهاي خود را وراي اجتماعات محلي گسترش دهند و اين منوط به آن است­كه بر خلاف آن چه در جوامع سنتي رايج است افراد كساني را كه دوست نيستند، دشمن نبينند و غريبه،دشمن تلقي نگردد و افراد يكديگر را به عنوان يك شخص منحصر به فرد كه داراي ­قابليت هاي خاص خود است ببينند و خاص گرايي در روابط جاي خود را به عام گرايي دهد (انعام ، ۶:۱۳۸۱). رابرت پاتنام كه یکی از برجسته ترین نظریه پردازان سرمایه اجتماعی معتقد است که واژه سرمایه اجتماعی و نظریه­سرمایه اجتماعی درواقع چارچوبی برای تفکر بسیار دقیق و حتی­ ریاضی­وار درباره روابط اجتماعی را ایجادمی­کند(پاتنام،۱۳۸۴: ۱۱۸). این مفهوم به افراد وگروه ها این توانایی را می دهد تا شبکه ای از روابط اجتماعی را نسبت به یکدیگر حفظ و تداوم بخشند.

مطالعات مردم شناسان و جامعه شناسان بيانگر اثرات منفي مدرنيزم و ارتباط آن در تضعيف و تغيير اخلاق و سرمایه اجتماعي در خانواده هاي ايراني است . علايم اين بحران را مي توان در سست شدن روابط متقابل ميان خانواده هايي كه تحت عنوان یک شبكه خويشاوندي قرار داشتند و به وجود آمدن فرد گرايي منفي و غير عقلاني و رشد انواع آسيب هاي اجتماعي در جامعه ايران دريافت. كاهش مبادلات اجتماعي ميان خانواده ها و ضعف روابط خانوادگي خود آسيب هاي اجتماعي رواني فراواني خواهد داشت. تحقيقاتي كه در زمینه سنجش و مطالعه سرماية اجتماعي در ايران صورت گرفته ، نيز وضعيت سرماية اجتماعي را نامطلوب ارزيابي مي كنند كه حا كي از فضاي بي اعتمادي گسترده درسطح جامعه است(تاجبخش و همکاران، ۱۳۸۲؛ شارع پور، ۱۳۸۰).

در اين بين نقش رسانه هاي جمعي در ترويج سرمایه اجتماعي و سوق دادن آحاد جامعه به سمت مشاركت اجتماعي اهميت فراواني مي باشند. رسانه عبارت است از وسيله انتقال پيام، معلومات و اطلاعات به توده هاي مردم(اساس، ۱۳۸۵). به طور كلي، منظور آن دسته از وسايل ارتباطي است كه در تمدنهاي جديد به وجود آمده و مورد استفاد ه اند و ويژگي اصلي آن ها قدرت و توانايي زياد و شعاع عمل وسيع است. می توان راديو ، تلويزيون، سينما، كاست، اينترنت و تلفن را در رديف رسانه هاي الكترونیك و روزنامه، مجله و كتاب را در رديف رسانه هاي چاپي قرار دارد(كازنو، ۱۳۶۷).

رسانه های جمعی با توجه به گستردگی و نفوذ خود در جامعه نقش خاصی در سرمایه اجتماعی دارند، کارکرد رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه کردن افراد از واقعیت های محیط، آموزش هنجارها و ارزشها رایج و اجتماعی کردن افراد، ایجاد همدلی و انسجام اجتماعی در بین افراد را میتوان از عوامل اصلی فرآیند جامعه پذیری دانست. رویکردها و رهیافت های متعدد نشان دهنده توانایی تاثیر بسیار فراوان رسانه ها در فرایند زندگی افراد در جامعه می باشند، علاوه بر آن، رسانه ها به اشکال متفاوت موجب شکل گیری سرمایه اجتماعی-افزایش یا کاهش- شده و به تصورات افراد از محیط شکل می دهند. رسانه ها می توانند با ارائه تصویری زشت یا زیبا از جامعه به شکل گیری الگوهای کنش در بین مخاطبان کمک کنند- این الگوهای کنش به افراد کمک می کنند- تا در موقعیتهای متفاوت کنشهای گوناگونی را که باعث شکل گیری اعتماد یا مشارکت مدنی می شود را از خود بروز دهند(حسین پور و معتمدنژاد، ۱۳۹۰: ۱۳۱).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2019-03-07
كد : 18194
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss