جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



بررسی تطبیقی مباحث ازدواج، طلاق و ارث از منظر حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و دکتر محمدصادقی تهرانی (رحمه‌الله)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی تطبیقی مباحث ازدواج، طلاق و ارث از منظر حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و دکتر محمدصادقی تهرانی (رحمه‌الله)

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

الهیات گرایش: فقه و مبانی حقوق اسلامی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

شرع مقدس اسلام به ازدواج عنایت و تاکید فوق العاده‌ای دارد به طوری که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «مابُنی بَناءًفی الاِسلام احب إلی الله عَزّوجَلّ من التّزَویج»؛ هیچ چیزی نزد خداوند محبوب تراز ازدواج نیست.ًٌٍريال،؛,][\}

اولین آیه‌ای که اهمیت ازدواج را بیان می­کند، آیه‌ی ۳ سوره نساء است که می­فرماید: «وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَمَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلثَ وَرُبَعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَة أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَنُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ» تغیرهای پرسش­های تحقیق منظور تحقیق شرع مقدس اسلام به ازدواج عنایت و تاکید فوق العاده­ای دارد. «مَا مَلَکَت اَیمَنُکُم ذَلِکَ اَدنَی ألَاتَعُولُوا»؛ اگر بترسید که مبادا درباره­ی یتیمان (یتیمان دختر) به هنگام ازدواج مراعات عدل و داد نکنید پس زنان نیکو و مناسب را به نکاح خود درآورید، دو یا سه یا چهار همسر (نه بیشتر) و اگر بترسید که (چون زنان متعدد گیرید و راه عدالت نپیمایید، پس ­تنها یک زن اختیارکنید، یا­ چنان که کنیزی دارید به آن اکتفا کنید، این به عدالت و ترک ستمکاری نزدیک تر است.

از حضرت علی (ع) نقل شده که فرمود: «تَزوّجوا، فانّ التّزویج سنّه رسول الله (ص)، فَاِنَّهُ کانَ یَقولُ مَن کانَ یُحِبّ أن یَتَّبِعُ سِنَتی، فَاِنّ مِن سِنَّتی اَلتَزویجُ»؛ ازدواج کنید، که همانا ازدواج کردن سنّت رسول خدا (ص) است که همواره می­فرمودند: هرکس که دوست دارد از سنّت من تبعیت کند، همانا ازدواج کردن از سنّت من است.

درآیه ۳۲ سوره نورآمده است. «وَاَنکِحُوا الاَیَمَی مِنکُم وَالصَّالِحِینَ مِن عِبَادِکُم وَاِمَآئِکُم اِن یَکُونُوافُقَرَآءَ یُغنِهِمُ اللَهُ مِن فَضلِهِ وَلَلهُ واسِعُ عَلِیمُ»؛ زنان بی شوهر و مردان بی زن وکنیزان و بندگان شایسته­ی خود را به ازدواج یکدیگر درآورید تا میان مؤمنان، مرد بی زن و زن بی شوهر باقی نماند و از فقر نترسید که اگر زن و مردی فقیر هستند، خداوند به لطف خود آنان را بی­نیاز خواهد فرمود.

خداوند به حال بندگان آگاه است و رحمتش وسیع و لامتناهی است؛ یعنی نباید فقر سدّ راه ازدواج شود که این وسوسه­ی شیطان است. در روایتی از رسول خدا (ص) آمده که می­فرمایند: هرکس که در اوایل جوانی ازدواج کند، شیطان فریاد زند: فریاد از او، فریاد از او، دو سوم دینش را از دستبرد من نگاه داشت، پس باید عبد خدا در نگهداری یک سوم دیگرش جانب تقوی را رعایت کند.

درآیۀ­ی ۷ سوره­ی نساءآمده است «لِّلرّجَلِ نَصِبُ مِّمَّا تَرَکَ الوَالِدَانِ والأَقرَبُونَ وَلَلنَّسَآءِ نَصِیبٌ مِمَّا تَرَکَ الوَلِدانِ وَلاَقرَبُونَ مِمِّا قَلَّ مِنهُ أَوکَثُرَ نَصِیباً مَّفرُوضاً»؛ برای فرزندان زکور، ازما ترک ابوین وخویشان، سهمی است، و برای فرزندان اناث نیز از ما ترک سهمی است؛ چه مال اندک باشد یا بسیار، نصیب هرکس از آن معین گردیده است.

در عقد ازدواج زن به مرد حلال می‌شود و آن بر دو قسم است: دایم وغیر دایم. عقد دایم آن است که مدّت زناشویی درآن معین نشود و زنی راکه به این قسم عقد می­کنند دایمه گویند و عقد غیردایم آن است که مدت زناشویی درآن معین شود، مثلا: زن را به مدت یک ساعت یایک روز یا یک ماه یا یک سال یا بیش تر عقد نمایند، و زنی را که به این قسم عقد کنند متعه وصیغه می­نامند. (امام خمینی (ره)، ۱۳۸۸، ص ۳۷۴).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2019-03-12
كد : 24599
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss