جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



بررسی رابطه نگرش مذهبی با کاهش تعارضات زناشویی در زنان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: بررسی رابطه نگرش مذهبی با کاهش تعارضات زناشویی در زنان

نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  روانشناسی عمومی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تعارض هاي زناشويي يكي از مشكلات شايع جامعه امروزي به شمار مي آيد كه اغلب به صورت پايدار درآمده و بنيان خانواده را تحت تاثير قرار مي دهد. پيچيدگي شرايط زندگي امروز و شكل گيري تعارض هاي روزافزون زناشويي و پيرو آن تعارض هاي خانوادگي از يك سو و ضرورت ارايه روش هاي مداخله اي كوتاه مدت كه به سادگي قابل اجرا باشد افراد را به خود مديريتي در حل تعارض هايشان هدايت مي كند(اسماعيلي، ۱۳۸۵).

بروز تعارض در روابط انسان ها مسئله اي رايج و اجتناب ناپذير است. تعارض پديده اي است كه به موازات عشق در ارتباط زناشويي به وجود مي آيد و امري غير قابل اجتناب است. تعارض زماني پيش مي آيد كه اعمال يك فرد با اعمال فرد ديگر تداخل پيدا مي كند. همچنان كه دو فرد به يكديگر نزديك تر مي شوند، نيروي تعارض نيز افزايش مي يابد . تعارض بين اعضاي خانواده به وحدت و يكپارچگي آن ضربه مي زند. شدت تعارض موجب بروز نفاق و پرخاشگري و ستيزه جويي و سرانجام اضمحلال و زوال خانواده مي گردد. كانون خانواده اي كه بر اثر تعارض و نفاق و جدال بين زن و شوهر آشفته است، آثار مخربي در حيات كودكي فرزندان و خانواده به جاي مي گذارد، كه در سال هاي آتي به صورت عصيان و سركشي از مقررات اجتماعي بروز مي كند.(كيوچينگ[۱]،۱۹۹۶).

وجود باورهاي مذهبي تاثير بسزايي در استحكام خانواده دارد، ايمان به خدا موجب مي شود نگرش فرد به كل هستي هدفدار وداراي معني گردد مانند عدم ايمان به خدا موجب مي شود فرد انسجام و آرامش نداشته باشد و همين امر موجب ضعف و منشا اختلاف هاي بسياري در زندگي خانوادگي شود(خداياري فرد و همكاران، ۱۳۸۶).

از آن جايي كه خانواده به عنوان بستر اصلي رشد فرد، داراي نقش بنيادي و كليدي است، در نتيجه بهداشت رواني افراد جامعه، ريشه در بهداشت و سلامت رواني خانواده دارد، كه زوجين در آن به عنوان سكان دار و هدايت كننده خانواده،  نيازمند توجه ويژه مي باشد(فريدي، ۱۳۸۵).

معنويت بخش مهمي از زندگي مردم را تشكيل مي دهد و تاثير مهمي بر سلامت و بهزيستي آنان دارد. در نتيجه بايد انتظار داشت كه معنويت، بخش مهمي از مشاوره و روان درماني نيز به شمار آيد. زيرا در حقيقت مشاوره و روان درماني ريشه معنوي دارد و ايمان و اعتقادات مذهبي و دستورات ديني و مراسم و آيين ها ي مذهبي، عواملي هستند كه مي توانند در امر پيشگيري و درمان اختلالات رواني به شكل موثري به كار برده شوند(وست[۲]،۲۰۰۴، به نقل از بهرامي احسان، ۱۳۸۶). به اين نتيجه رسيدند كه اعمال مذهبي از لحاظ دروني فرد را قادر مي سازد تا از لحاظ فيزيولوژيكي، شناختي و عاطفي خشمش را كنترل كند و به او كمك مي كند كه مسئوليت اعمال خود را در تعارض ها  بپذيرد (مارش[۳] و دالاس[۴]، به نقل از احمدي خدابخش،  ۱۳۸۶).

يكي از مفاهيمي كه در روان شناسي اجتماعي همواره مورد بحث صاحب نظران بوده، مفهوم نگرش است. يعني اين كه ديد ما نسبت به اشيا يا افراد مختلف چگونه است. انديشمندان مطالعه نگرش ها را براي درك رفتار اجتماعي، حياتي مي دانند. بخش ديگري از اين اهميت مبتني بر اين فرض است كه نگرش ها تعيين كننده رفتارها هستند و با تغيير نگرش هاي افراد مي توان رفتارهاي آنها را تغيير داد(كريمي،۱۳۸۲).

منظور از نگرش مذهبي، اعتقادات منسجم و يكپارچه توحيدي است كه خداوند را محور امور دانسته و ارزش ها و اخلاقيات و آداب و رسوم و رفتار هاي انسان را با يكديگر، طبيعت و خويش تنظيم مي نمايد (خداياري فرد و همكاران،‌ ۱۳۷۹).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱] Kiu-ching,S

[۲]  West , W

[۳]  Marsh, R

[۴]  Dallos, R

2019-03-10
كد : 19154
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss