جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: بررسی رابطه وسواس مذهبی ـ اخلاقی با نشانه‌هاي وسواس فکری ـ عملی و سبک‌های شناختی مرتبط با وسواس فکری ـ عملی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه وسواس مذهبی ـ اخلاقی با نشانه‌هاي وسواس فکری ـ عملی

و سبک‌های شناختی مرتبط با وسواس فکری ـ عملی

 نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  روانشناسی گرايش عمومي

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

وسواس مذهبي – اخلاقي[۱] يك اختلال روانشناختي است كه مشخصه اصلي آن وسواس يا احساس گناه بيمارگونه در مورد مسائل اخلاقي يا مذهبي است كه اغلب با انجام اجباري اعمال مذهبي يا اخلاقي همراه بوده و بسيار ناراحت‌كننده و غيرسازشي است (آبراموويتز[۲]،‌ هپرت[۳]، كوهن[۴]، تالين[۵] و كاهيل[۶]، ۲۰۰۲؛ فالون[۷] و همكاران، ۱۹۹۹). وسواس مذهبي – اخلاقي نقاط مشترك بسياري با اختلال وسواس فكري – عملي دارد و اغلب به عنوان شاخة اخلاقي/ مذهبي OCD شناخته مي‌شود (آبراموويتز و همكاران، ۲۰۰۲). ترديد و يا نگراني بيش از اندازه دربارة ارتكاب گناه، سرسختي و انعطاف‌ناپذيري بيش از اندازه درباره مسائل اخلاقي، و پافشاري افراطي بر انجام تكاليف ديني از مثال‌هاي اين اختلال هستند (ميلر[۸] و هجز[۹]، ۲۰۰۸).

برخی یافته‌ها نشان می‌دهند که مذهب، و علی‌الخصوص مسیحیّت، دربرگیرنده سبک‌های شناختی و نشانه‌هایی است که در ادبیات بالینی با OCD ارتباط پیدا می‌کنند. در این خصوص می‌توان به رابطهٔ مذهب با باور اهمیت افکار (باوری مبنی بر آنکه تنها وجود یک فکر نشان‌دهندهٔ اهمیت آن است)، مسئولیّت‌پذیری افراطی و کمال‌گرایی (سیکا[۱۰]، نووارا[۱۱] و ساناویو[۱۲]، ۲۰۰۳) ادغام فکر و عمل[۱۳] (راسین[۱۴] و کاستر[۱۵]، ۲۰۰۳) و به خصوص ادغام فکر و عمل اخلاقی[۱۶](این باور که فکر کردن دربارهٔ یک عمل غیراخلاقی به لحاظ بار ارزشی و اخلاقی با انجام آن عمل برابری می‌کند) (کوهن و روزین[۱۷]، ۲۰۰۷)، و وسواس فکری و شستشو (آبراموویتز، دیکن، وودز و تالین، ۲۰۰۴) اشاره نمود. به نظر می‌رسد که مذهب زمینه‌ساز ابتلا به OCD است که از طریق تعامل با باورهای ناکارآمد وسواسی به این امر نائل می‌آید. مثلاً ممکن است افراد مذهبی که تحریفات شناختی وسواس‌گونه (مثلاً اهمیت کنترل افکار) دارند به احتمال بیشتری به OCD مبتلا شود. بنابراین، نباید چنین نتیجه گرفت که مذهبی بودن موجب ابتلای فرد به OCD می‌شود.

در دهه‌های اخیر، پژوهشگران توجه ویژه‌ای به وسواس مذهبی – اخلاقی مبذول داشته‌اند و تلاش نموده‌اند تا با شناسایی آن دسته از نشانه‌های OCD و سبک‌های شناختی ناکارآمد وسواسی که با وسواس مذهبی – اخلاقی مرتبطند، در شناخت هرچه بهتر این سازه راهگشا باشند.

بررسی‌های انجام گرفته در خصوص رابطه وسواس مذهبی – اخلاقی با نشانه‌های OCD نتایج متفاوتی دربر داشته‌اند. شواهدی مبنی بر رابطه خنثی‌سازی با استفاده از شمارش، و وسواس مذهبی – اخلاقی وجود دارد (ورشووسکی[۱۸]، ۲۰۰۶). برخی مطالعات به ارتباط میان وسواس مذهبی –  اخلاقی با وسواس وارسی اشاره کرده‌اند (ورشووسکی، ۲۰۰۶، آبراموویتز و همکاران، ۲۰۰۲). با توجه به آنکه وسواس مذهبی – اخلاقی در فرهنگ های مسلمان عمدتاً با وسواس نجسی و طهارت در ارتباط است (فتی، ۱۳۷۷، دادفر، ۱۳۸۰) این احتمال وجود دارد که در افراد مسلمان، وسواس مذهبی – اخلاقی و شستشو با هم مرتبط باشند امّا هنوز گزارشی در این خصوص منتشر نشده است. مطالعات انجام گرفته با استفاده از روش تحلیل‌ عاملی و همبستگی نشان می‌دهند که وسواس مذهبی – اخلاقی با وسواس فکری ارتباطی معنادار دارد (تک و اولوگ، ۲۰۰۱؛ نلسون[۱۹]، آبراموویتز، وایت‌ساید[۲۰] و دیکن[۲۱]، ۲۰۰۶؛ ورشووسکی، ۲۰۰۶؛ آبراموویتز و همکاران، ۲۰۰۲). به‌طور کلّی شواهد پژوهشی در پشتیبانی رابطه وسواس مذهبی – اخلاقی با وسواس‌ فکری بیشتر از سایر انواع OCD است.

در خصوص رابطه وسواس مذهبی – اخلاقی با سبک‌های شناختی مرتبط با OCD[22] برخی مطالعات نشان داده‌اند که این سازه با تفکر جادویی[۲۳] (باورهایی که قوانین علمی و علّت و معلولی پذیرفته شده را به چالش می‌کشند) مرتبط است (تالین و همکاران، ۲۰۰۱؛ جوزف[۲۴] و دیدوکا[۲۵]، ۲۰۰۱؛ ورشووسکی، ۲۰۰۶). ورشووسکی نشان داد که وسواس مذهبی – اخلاقی با ادغام فکر و عمل و به ویژه با ادغام فكر و عمل اخلاقی مرتبط است. ورشووسکی نتیجه گرفت که وسواس مذهبی – اخلاقی بیشتر به باورهای اخلاقی و دینی مربوط است تا به تفکر جادویی. ارتباط میان TAF اخلاقی و وسواس مذهبی – اخلاقی توسط نلسون و همکاران (۲۰۰۶) نیز تأیید شده است. نلسون و همکاران نشان دادند که وسواس مذهبی – اخلاقی با وسواس فکری، TAF اخلاقی و هر سه زیرمقیاس پرسشنامه ارزیابی افکار مزاحم[۲۶] (اهمیت افکار، کنترل افکار و مسئولیت‌پذیری) همبستگی مثبت و متوسط دارد. ویتزیگ (۲۰۰۵) دریافت که وسواس مذهبی – اخلاقی با وسواس فکری و هر سه زیرمقیاس پرسشنامه باورهای وسواسی[۲۷] (مسئولیت‌پذیری/ ارزیابی تهدید، کمال‌گرایی/ اطمینان، اهمیت افکار/ کنترل افکار) همبستگی متوسط و مثبت دارد. نتایج تحلیل عاملی در پژوهش نلسون و همکاران (۲۰۰۶) و ویتزیگ[۲۸] (۲۰۰۵) حاکی از آن بود که وسواس فکری، TAF اخلاقی، و اهمیت افکار/ کنترل افکار قادرند تغییرپذیری وسواس مذهبی – اخلاقی را پیش‌بینی کنند.

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱] . Scrupulosity

[۲] . Abramowitz, J. S.

[۳] . Huppert, J.

[۴] . Cohen, A. B.

[۵] . Tolin, D. F.

[۶] . Cahill, S. P.

[۷] . Fallon, B. A.

[۸] . Miller, C. H.

[۹] . Hedges, D. W.

[۱۰] . Sica, C.

[۱۱] . Novara, C.

[۱۲] . Sanavio, E.

[۱۳] . thought-actionfusion (TAF)

[۱۴] . Rassin, E.

[۱۵] . Koster, E.

[۱۶] . moral  thought-action fusion (moral-TAF)

[۱۷] . Rozin, P.

[۱۸] . Warshovsky, A.

[۱۹] . Nelson, E. A.

[۲۰] . Whiteside, S. P.

[۲۱] . Deacon, B. J.

[۲۲] . OCD- related cognitive styles

[۲۳] . magical thinking

[۲۴] . Joseph, S.

[۲۵] . Diduca, D.

[۲۶] . Interpretation of Intrusions Inventoru (III)

[۲۷] . Obsessive Belifs Questionnaire (OBQ)

[۲۸] . Witzig, T.

2019-03-10
كد : 19157
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss