جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



: بررسی عوامل مؤثر بر توسعه باغات پسته در تعاونی های کشاورزی شهرستان گرمسار

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی عوامل مؤثر بر توسعه باغات پسته در تعاونی های کشاورزی شهرستان گرمسار

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

ترویج آموزش کشاورزی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

مهمترین هدف ایجاد تعاونی های تولید روستایی در کشور، پاسخگویی به نیاز روز افزون تولید غذا برای جمعیت در حال افزایش و رفع نیازهای کشاورزان در زمینه تولید محصولات است. کرمی (۱۳۸۰)، با وجود این هدف متعالی پیشروی تعاونی ها در اغلب تعاونی ها این  هدف تحقق پیدا نمی کند . این مساله دلایلی متفاوتی می تواند داشته باشد. جلیلی (۱۳۸۱)، دلایل اصلی پایین بودن عملکرد تعاونی های تولید را به ناکارآمدی سازوکارهای مدیریتی آن ها مربوط دانسته است. وی دلایل ناکامی و ناتوانی این شرکت ها در بعد مدیریتی و اجرایی را به طور عمده به بخش های زیر تقسیم بندی می نماید:

  1. فقدان روحیه کارآفرینی و نوگرایی در بین مدیران رده های میانی.
  2. عدم تقسیم سود و مازاد برگشتی و نبود قانون جامع و کارساز در توزیع ارزش افزوده.
  3. وجود نوعی سیاسی کاری در اداره تعاونی ها
  4. وابستگی رو به تزاید به مامورین دولتی و سلطه دولتی ها بر امور به نحوی که در باور اعضای این تشکل ها به نوعی دولتی به حساب آمده و اتکاء به دولت در تمام زمینه ها مشاهده شود
  5. فقر و بی سوادی مردم روستایی.

اغلب منابع مکتوب مدیریتی چهار وظيفه اساسي و مرتبط با هم شامل برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را از وظایف مدیران شرکت ها می دانند. نتیجه تحقيقات اخیر نشان می دهد که علی رغم تفاوت در اهداف و ماهیت شرکت های مختلف عمومی، تجاری، دولتی، غیردولتی و تعاونی، مشاغل مديران این موسسات اغلب شبيه يکديگر است. همه مديران براي اداره واحد يا سازمان خود اقتداري رسمي دارند و موفقيت خود را از اين اقتدار کسب مي كنند. تمامی مديران نقش هاي متقابل شخصي، اطلاعاتي و تصميم گيري را به عنوان مجموعه سازمان يافته رفتارها تعريف و به کارمی گیرند (فيضي، ۱۳۸۱) .

كيمهي[۱] (۱۹۹۶) ساختار تعاونی‏ روستایی را مهمترين عامل تعيين كننده ميزان مشاركت اعضای آن در تصميم های شرکت مي‏داند. وي بيان مي‏دارد كه به منظور درك رفتار اعضاء در تعاونی ابتدا بايد ساختار اين تعاونی ها را شناخت و براي اين منظور تبيين و تحليل نقش دولت در مورد این تعاونی ها مي‏تواند توضيح دهنده باشد. بررسی های نادکارنی[۲] (۱۹۹۰) در این خصوص نشان مي‏دهد كه تعاونی های تولید روستایی در كشورهاي مختلف به یکی از دو شيوه يا رهيافت متفاوت شامل رهیافت بالا به پایین[۳] و رهیافت پایین به بالا[۴] شكل‏ می گیرند كه از يك سو نشان دهنده اهداف دولت از تأسيس آن ها و از سوي ديگر، حدود دخالت دولت در امور آن ها است. مطالعه دیگری بر روی تعاونی هاي ایجاد شده در کشورهای صحراي آفريقا، بيان مي‏كند كه اين ساختارها عموما” توليد كنندگان خرده‏پا را به دلیل فقدان سازوکار مناسب تصمیم گیری مشاركتي فراموش کرده و از دخالت دادن آنان در شکل گیری، هدایت و بهره مندی از منابع اجتناب می کنند (Nindi, 1993) که البته در این صورت تعاونی قادر نخواهد بود تغييري در جهت بهبود شرايط زندگي روستاييان به ویژه تهيدستان به وجود آورد (Verhangen, 1984). مطالعه كشولايزا و گيلو[۵]  )۱۹۹۳ ( در کشور تانزانيا نیز نتایج مشابه ای را نشان می دهد. این مطالعه علت عدم موفقيت تعاوني‏هاي روستايي در اين كشور را يك طرفه بودن سياست تأسيس اين تعاونی ها بر اساس رهيافت از بالا به پائين و عدم مشاركت روستاييان در اتخاذ اين سياست ها دانسته و برای رفع اين مشکل، تجديد نظر در ساختار تعاونی هاي روستایی را با هدف توسعه مردم سالاری و مشارکت بیشتر اعضاء در مديريت اين تعاونی ها ضروري مي‏داند. شاه[۶] (۱۹۹۰) و کیسلو[۷] (۱۹۹۳) معتقدند، بررسی تعاونی های روستایی را نمی توان به یک یا تعدادی از ابعاد آن ها منحصر دانست و برای درک کاملی از ساختارها و کارکردهای آن ها به ویژه عملكرد آن ها در شرایط واقعی بايد حداقل پنج زير نظام شامل: زير نظام دولتي، زير نظام مديريتي، زير نظام حمايتي، محيط رقابتي و محيط ارتباطي مورد ارزيابي قرار گیرد. مطالعات مختلف حاکی از این است که در حال حاضر، نظام تعاون در کشاورزی از برجسته ترین نظام های بهره برداری است. این موضوع با نتایج مطالعاتی جهانی در خصوص نظام های بهره برداری تطابق دارد (عبدالهی، ۱۳۷۷).

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱] . Kimhi

[۲] . Nadkarni

[۳] . top- Down approach

[۴] . Down-top approach

[۵] . Kashuliza and Ngailo

[۶] . Shah

[۷] . Kislev

2019-03-08
كد : 20106
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss