جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



بررسی نقش ارزش¬ها و هنجارها در ارتقای جایگاه اتحادیه اروپا در نظام جهانی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  بررسی نقش ارزش¬ها و هنجارها در ارتقای جایگاه اتحادیه اروپا در نظام جهانی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تفکرات و اندیشه­های فلاسفه، اندیشمندان و سیاستمدارانی همچون ريچارد كودن هوف كالوجي[۱]، آريستد بريان[۲]، آلتريو اسپينلي[۳]، ژان مونه[۴]، چرچیل[۵] و غیره در ایجاد همگرایی در اروپا مؤثر بوده است. حامیان و طرفداران همگرایی اروپا معتقدند که؛ اروپا یک هویت منحصر به فرد و قابل تعریف می­باشد. حركت­ها و جنبش­هاي فوق اگر چه پر رنگ بودند، اما اهداف كساني را كه به دنبال همگرايي، فارغ از رقابت­هاي ملي بودند را برآورده نمي­ساخت. با توجه به این اصل که «همگرايي بايد مبنايي توافقي داشته باشد»، پس از پايان جنگ جهاني دوم اروپائیان به اين نتيجه رسيدند كه براي دستيابي به يك وحدت نسبي، بايد با توجه به مشتركات موجود و ضرورت­هاي زمانه حركت كنند. در طول جنگ سرد ما شاهد شکل­گیری فرم اولیۀ اتحادیه اروپا و همگرایی میان کشورهای اروپای غربی هستیم و با توجه به شکل نظام بین­الملل در این دوره، نزدیکی میان این کشورها اجتناب­ناپذیر بوده است. پس از تحولات ناشی از پایان جنگ سرد در نظام بین­الملل و به تبع آن تحولات درون ساختاری در اتحادیه اروپا بر اساس پیمان ماستریخت، شاهد همگرایی بیشتر میان اعضا و اتخاذ تصمیماتی جهت گسترش این اتحادیه هستیم. با گسترش و تعمیق روند همگرایی در اتحادیه اروپا، نیاز به اصلاحات در ساختارها و نهادها بیش از پیش احساس گردید. یکی از مؤخرترین این پیمان­ها میان اعضای اتحادیه اروپا پیمان لیسبون می­باشد. اما این گسترش نهادی و جغرافیایی، این سؤالات جدی را مطرح می­کند که، آیا اتحادیه اروپا ظرفیت گسترش سریع در حوزه نهادی و جغرافیایی را خواهد داشت؟ آیا تصمیم­گیری و اعمال سیاست­های تحمیلی در جهت همگرایی بیشتر اعضا، در جهت نقش جهانی اتحادیه نیز خواهد بود؟ ضعف­های اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی و سیاست­های امنیتی مشترک، تا چه میزان در نقش جهانی این اتحادیه مهم خواهند بود؟ و غیره.

در کنار موارد ذکر شده باید اذعان داشت که اختلاف­نظرهای جدی میان اعضای اتحادیه اروپا به ویژه پس از گسترش اعضای آن صورت گرفته است. در قلمرو درونی اعضای اتحادیه با اختلافات و چالش­های جدی در برخی زمینه­ها از جمله، گسترش اتحادیه اروپا، سیاست دفاعی امنیتی اروپایی جدای از ناتو، قانون اساسی اروپا، مفهوم شهروند اروپایی (که شهروندان و دولت­های

 

اروپایی همچنان بین دو هویت ملی و فراملی در چارچوب اتحادیه اروپا، دچار نوعی سرگشتگی و آشفتگی هویتی می‌باشند)، عدم تعریف و انگاره­ای یکسان از هویت اروپایی، پیروی از سیاست­های غیرهمسان توسط اعضاء در بسیاری از بحران­ها از جمله بحران­ اقتصادی و غیره مواجه هستند. در قلمرو خارجی نیز، اختلافات در زمینه­های مختلفی چون سیاست خارجی واحد، تروریسم و ابزار مبارزه با آن، جنگ ۲۰۰۳ عراق، برنامۀ هسته­ای ایران و غیره زمینه را برای اختلاف­نظرهای دیگر فراهم نموده است. این در حالی است که فقدان قدرت نسبی نظامی و تکیه بر برتری در اقتصاد که بسیاری آن را قدرت نرم می­پندارند؛ نقش راهبردی اتحادیه اروپا را در آینده نظام جهانی با سؤالات و تردیدهایی مواجه ساخته است.

با این وجود نگارنده در این نوع نگاه به اتحادیه اروپا نوعی خلأ احساس می­کند. عدم توجه به ویژگی­هایی قدرت نرم اتحادیه اروپا با عنایت به ویژگی­های فرهنگی ـ هنجاری در عصر ارتباطات و جهانی­شدن می­تواند جایگاه بهتری از اتحادیه اروپا در جامعه جهانی ترسیم کند. بنابراین پاسخگویی به خلأ نگاه فرهنگی و هنجاری به اتحادیه اروپا در جامعه جهانی شاکلۀ اصلی پژوهش حاضر به حساب می­آید. بر این اساس نگارنده چارچوب تئوریک سازه­انگاری را به عنوان فوندانسیون پژوهش برگزیده است که امید دارد از این نظریه در جهت تحکیم داده­های مطالعه موردی و همچنین بالعکس از داده­های پژوهش در جهت تحکیم مفروضات نظریه بهره گیرد. علت اصلی انتخاب چنین چارچوب تئوریکی این است که، سازه­انگاری به عنوان یکی از رویکردهای نظریه عام انتقادی، مفروضه­های هستی­شناسی خردگرایی در مورد روابط بین­الملل و سیاست خارجی را به چالش می­طلبد و اصول و گزاره­های متفاوت دیگری را ارائه می­دهد. از انديشمندان برجسته سازه­انگاري در روابط بين­الملل مي‌توان به امانوئل آدلر[۶]، نيکلاس اونف[۷]، جان جرارد روگی[۸]، الکساندر ونت[۹]، استفن وارينگ[۱۰]، ميچل بارنت[۱۱]، کاتزنستاين[۱۲]، ويور[۱۳]، جفری چکل[۱۴] و آنتوني کلارک آرند[۱۵] اشاره کرد. در نظریه سازه­انگاري، هويت­ها، هنجارها و فرهنگ نقش مهمي ‌در سياست­هاي جهاني ايفا مي‌کنند. در واقع طرفداران این رویکرد، هنجارها و قواعد اساس  بازی­های بین­المللی تلقی می­گردند و مانع از جهت­دهی ویژه دولت­ها می­شوند؛ بلکه منطقی عقلایی برای مقبولیت عملکرد خود فراهم می­آورند. بر اساس دیدگاه برخی نظریه­پردازان اتحادیه اروپا جایگاه ویژه­ای در نظام بین­الملل از طریق ترویج ارزش­ها و هنجارهای خاص بر عهده دارد که امروزه تحت عنوان قدرت هنجاری مطرح است. ارزش­های هنجاری مربوط به دموکراسی، هویت جمعی، دیپلماسی فعال، افزایش نقش در هنجارهای بین­المللی، احترام به حقوق بشر و ارتقای آن، احترام به حکومت قانون و غیره از جمله ویژگی­های اتحادیه اروپا هستند که می­توانند نقش مؤثری در ارتقای جایگاه اتحادیه اروپا در نظام بین­الملل ایفا نمایند. امروزه با پر رنگ­تر شدن نقش چنین عواملی در کنار سایر عوامل سنتی مانند قدرت نظامی و اقتصادی زمینه برای افزایش نقش اتحادیه اروپا در نظام بین­الملل فراهم گردیده است. پژوهش حاضر سعی دارد از دو دیدگاه سازه­انگاري هويتي (مکتب مورد توجه در ايالات متحده)؛ که به بررسي نقش هنجارها و در موارد معدودتري به نقش هويت­ها در شکل­گيري نتايج سياست بين­الملل مي‌پردازد و سازه­انگاري تفسيري (بيشتر مورد عنایت اندیشمندان اروپایی این رویکرد)؛ که در آن به بررسي نقش زبان در ساخت واقعيت اجتماعي پرداخته می­شود و همچنین به تشريح مضمون هويت دولت­ها در يک مورد خاص توجه می­شود و یا به عبارتی توجه زیادی به اولویت گفتمان در یک جامعه نشان  می­دهند؛ به بررسی نقش ارزش­ها و هنجارها در ارتقای جایگاه اتحادیه اروپا در نظام جهانی بپردازد.

مسائلی از این دست شاکلۀ کلی پایان­نامه حاضر را تشکیل می­دهد که نگارنده امیدوار است در طول تحقیق پاسخ­های مناسبی برای آنها بیابد.  بنابراین محدوده مکانی این پژوهش شامل اتحادیه اروپا می­گردد و محدوده زمانی تحقیق پس از پیمان ماستریخت (۱۹۹۲-۱۹۹۱) را شامل می­شود. لازم به ذکر است که در محدوده زمانی نگارنده سعی خواهد نمود مسائل مهم متأخرتر را با اولویت بیشتری دنبال نماید.

[۱]– Richard Codan Huff Kalogi

[۲]– Arissted Bryan

[۳]– Alterio Spinelli

[۴]– Jean Monnet

[۵]– Winston Churchill

[۶]– Emanuel Adler

[۷] – Nicolos Onuf

[۸]John Gerard Ruggie

[۹]– Alexander Wendt

[۱۰]– Stephen Waring

[۱۱]Michael Barnett

[۱۲]Peter J. Katzenstein

[۱۳]Ole Wæver

[۱۴] – Jeffery T. Checkel

[۱۵]Anthony Clark Arend

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-07
كد : 101903
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss