جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



بررسی نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی در محور سیاهکل– دیلمان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی در محور سیاهکلدیلمان

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

جغرافیا گرایش اقلیم شناسی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

ایمنی عبور و مرور یکی از اصول اساسی مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل می باشد بطوری که در کشورهای توسعه یافته همگان باتوسعه سایر بخشهای مهندسی ترافیک، موضوع ایمنی نیز مورد توجه قرار می گیرد و با انجام مطالعات و فراهم آوردن تمهیدات لازم سعی شده است که تصادفات و پیامدهای ناشی از آن را تا حد ممکن به حداقل برساند. از موضوعات قابل توجه در برنامه ریزی و طراحی جاده ها و راههای جدید، بررسی آثار پدیده های اقلیمی در مقیاس محلی، بر حمل و نقل جاده ای است، هدف، تأمین ایمنی و سلامتی دائم استفاده کنندگان و همچنین حفظ ارزش اقتصادی جاده­ها است. در واقع جاده ها شریان حیاتی جامعه و در ارتباط مستقیم با شرایط جوی می باشد و اثرات آن را به خوبی بر روی آن       می توان مشاهده نمود. بطوری که اگر شرایط جوی مناسب باشد میزان تردد به حداقل رسیده و یا موجب بسته شدن راه می گردد.

کشور ایران بخش عظیمی از فلات ایران را شامل می شود که در عرض های متوسط منطقه معتدله نیمکره شمالی واقع شده است. وجود تنوع توپوگرافی از حیث گسترش و همچنین ارتفاع سبب شده که ویژگیهای مناطق مختلف از نظر پارمترهای اقلیمی متفاوت باشد و در واقع عامل توپوگرافی ویژگیهای اقلیمی مانند مختلف را دگرگون کرده است. شبکه راه های کشور از بخش های مختلف این رشته کوهها و از ارتفاعات عبور می کند و اغلب راه های کوهستانی در شمال غرب و مرکز ایران در ماههای سرد سال پوشیده از برف بوده و به لحاظ برودت بیش از حد هوا، سطح راهها بخبندان است.

استان گیلان به دلیل وجود بارندگی های شدید و سایر عوامل جوی و با توجه به مخاطرات و حوادث جانی و مالی جبران ناپذیر ناشی از وضعیت بد جوی به وجود آمده در سالهای اخیر در اکثر جاده ها ی ارتباطی به ویژه مناطق کوهستانی استان، لزوم تاسیس یک شبکه ایستگاه های هواشناسی جاده ای که بتواند کلیه     برنامه های دیده بانی و تجزیه تحلیل مورد نیاز جهت ارائه خدمات مربوط به امور حمل و نقل اقتصادی و اجتماعی را انجام دهد ضروری می باشد. لذا منطقه مورد مطالعه نیز از این حیث مستثنی نبوده و لزوم مطالعه و بررسی عناصر اقلیمی و تأثیر آن بر افزایش و کاهش تصادفات جاده ای در محور دیلمان امری ضروری خواهد بود.

تصادف و سانحه

‏    در گزارشات پلیس راه؛ نوع تصادفات را به سه دسته؛ منجر به فوت، منجر به جرح و منجر به خسارت دسته بندی کرده اند. بدیهی است، تصادفات جرحی و خسارتی می تواند از ساده تا بسیار شدید دسته بندی شوند.

‏قبل از اخترع ماشین بخار، وسایل نقلیه بسیار ساده بود و عموماً ترددها با استفاده از چهار پایان انجام می شد. با افزایش جمعیت و گسترش روابط جوامع به تدریج وسایل نقلیه متحول شد و خصوصاً پس از انقلاب صنعتی و بکارگیری سوخت های فسیلی، وسایل نقلیه موتوری جایگزین کالسکه و سایر وسایل حمل و نقل ابتدایی شد گرچه وسایل ارتباط جمعی، نظیرتلفن – رادیو – تلوزیون – اینترنت و سایر وسایل ارتباط جمعی به نسبت توسعه جوامع بشری و رشد جمعیت و توسعه علوم از تحول بسیار قابل ملاحظه ای برخوردار بوده ولی در موارد بسیاری از جمله گزران اوقات فراقت، مراجعه به سازمانهای بزرگ و وزارتخانه­ها، سمینارها، گردهمایی ها، ادامه تحصیل در مقاطع عالی و صدها مورد دیگر ضرورت استفاده از وسایل نقلیه و جابه جایی انسانها از مکانی به مکان دیگر امری اجتناب ناپذیر می نماید. بدین لحاظ هر روز شاهد افزایش تعداد فرودگاهها (راههای هوایی) بندرگاهها (راههای دریایی) و احداث جاده های زمینی و توسعه راههای زمینی بصورت بزرگراه ها می باشد و در عین حال در بسیاری از کشورها از جمله در ایران هنوز هم تعداد افرادی که از راههای ارتباطی زمینی استفاده می کنند بسیار بیشتر از تعداد مسافرانی است که از راههای هوایی و دریایی استفاده می کنند.

‏با توجه به اینکه حدود ۲۵% از وسعت کشور ما کوهستانی می باشد، اکثر جادهها بخصوص بین شهرهای کوچک حداقل در ۴۰ ‏سال قبل احداث شده اند که توانایی و کشش ترافیک همان زمان ها را داشته اند اما با توجه به افزایش جمعیت در چند دهه اخیر و بالا رفتن سطح زندگی افراد و فرهنگ جابجایی جمعیت به منظور­های مختلف نظیر گردشگری، ادامه تحصیل، کاریابی و غیره از یکسو و رشد صنایع ماشین سازی به ویژه تولید اتومبیل در چند سال اخیر ترددهای جاده­ای را به نحو چشمگیری افزایش داده است. در عین حالی که تعویض کردن جاده­ها، افزایش طول جاده­ها، احداث بزرگراه­ها با نسبت افزایش جمعیت و افزایش تعداد اتومبیل همسانی و همخوانی نداشته است، بدین لحاظ عدم هماهنگی و ناهمسانی بین ظرفیت      جاده­ای و ترافیک ان در تعداد تصادفات جاده ای افزوده است. به هر صورت راه­ها در زندگی اجتماعی و اقتصادی و روزمره انسان ها حکم شریان های حیاتی را ایفا می کند، کمبود یا نبود آنها در حیات اقتصادی و اجتماعی هر جامعه اخلال ایجاد می کند.

استان گیلان یکی از استان های پرجمعیت کشور می باشد، بطوری که تراکم نسبی جمعیت در آن دو تا چهار برابر استان های کشور است. پراکندگی مکان های شهری و روستایی آن به گونه خاصی است که شاید در کمتر استانی چنین وضعیت مشایهی وجود داشته باشد. تقریباً در تمام سطح استان، شهرها و روستاها پراکندگی دارند به نحوی که بعضاً فاصله برخی مکان ها به کمتر از یک تا پنج کیلومتر می رسد. بدین لحاظ تردد در محورهای ارتباطی آن بسیار سنگین می باشد. جابه جایی جمعیت روزانه بین مکان های مختلف استان، شرایطی را ایجاب کرده است که در تمام طول شبانه روز رفت و آمد در جاده ها تداوم دارد. از طرف دیگر مسافرین استان های شمال غربی به ویژه اردبیل و خلخال از شبکه های این استان تردد      می کنند.

‏اقلیم مناسب، جنگل های سرسبز، وجود دریا و چند بندگاه سالانه جمعیت فراوانی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی این استان جلب می کند که در ایا تعطیلات نوروزی و فصل تابستان بین ۱ تا ۲ میلیون گردشگر به این استان جلب می کند بنحوی که در ایام تعطیلات و فصل تابستان بین ۱تا ۲ میلیون گردشگر به این استان سرازیر می شوند. در چند سال اخیر پس از فروپاشی شوروی سابق ساکنان بندر آستارا با جمهوری همجوار خود و برقراری ارتباط تجاری بین استان گیلان و کشور آذربایجان سبب گردیده عده ای از هموطنان داخلی برای خرید کالا به آستارا سفر کنند. فعال بودن بندرانزلی و تخلیه کالا در این بندر به حجم ترافیکی جاده­های گیلان افزوده است به نحوی که شاید بتوان مدعی بود که وسایل نقلیه جاده­های گیلان بخصوص غرب گیلان و محورهای شهرستان دیلمان را وسایل نقلیه بیشتری تشکیل می دهند.

ترافیک بسیار سنگین این محورها خصوصاً در فصل تابستان و زمستان تصادفات عدیده ای را موجب      می شود، با توجه به اینکه هر تصادفی می توانند خسارات و صدمات جبران ناپذیری را فراهم نماید، بدیهی است که هر تصادف در صورتی که منجر به خسارت مادی شود هزینه سنگینی را به دولت و جامعه وارد می کند. در صورتی که منجر به فوت یا جرح شود نیز جبران روحی- روانی و مادی آن بیسار سنگین     می باشد بدین لحاظ تحقیق در زمینه علت تصادفات بسیار با اهمیت می باشد.

علت تصادفات متعدد و گوناگون می باشد و عوامل زیادی را می توان در برخورد وسایل نقلیه دخیل دانست. از جمله غیراستاندارد بودن شرایط جاده­ای، کمبود علایم راهنمایی، عدم آشنایی رانندگان به شریاط جاده در اولین سفر در محورهای ناآشنا، نقص وسایل نقلیه، سرعت غیرمجاز  عموماً  در سال های اخیر که تحولی در سیستم ماشین های جدید بوجود آمده، همچنین از همه مهمتر عوامل اقلیمی را می توان نام برد.

‏بسیاری از تصادفات در سراسر جهان و همچنین در ایران دلایل اقلیمی داشته است. وجود مه که کوجب کاهش دید می شود چنانچه در چند سال گذشته هواپیمای وزیر راه در استان گیلان و چند تن از دولت مردان در استان مازندران به علت وجودمه غلیظ و کاهش دید خلبان سقوط کردند و سرنشینان آن از بین رفتند. یخبندان عامل دیگر اقلیمی که در مناطق مختلف خصوصاً کوهستانی عامل برخورد وسایل نقلیه بوده و می باشد. لغزندگی سطح جاده به خاطر ریزش باران مخصوصاً در استان گیلان که در بسیاری از ماه ها و روزهای سال از شرایط باردمدگی برخوردار است از دیگر عوامل تصادفات جاده ای می باشد. لغزندگی سطح جاده به خاطر ریزش باران مخصوصاً در استان گیلان که بسیاری از ماه ها و روزهای سال از شرایط بارندگی برخودار است از دیگر عوامل تصادفات جاده ای می باشد. بالا رفتن دما در فصل تابستان از نظر روحی و روانی موجب افزایش بی حوصلگی و عصبانیت رانندگان یا خواب آلودگی انها می شود نیز جزء عوامل اقلیمی مؤثر در تصادفات است. بنابراین به طور خلاصه می توان عوامل ایجاد تصادف را به دو دسته طبیعی و انسانی تقسیم کرد که عوامل انسانی چنانکه ذکر شد عوامل مدیریتی، فرهنگ رانندگی و شرایط اقتصادی- اجتماعی افراد (مالکیت خودروهای فرسوده یا نو) می باشند. از بین عوامل طبیعی، عوامل اقلیمی یعنی شرایط جوی در حین رانندگی از مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده ای محسوب می شود.

ـ عوامل مؤثر بر تصادف

‏    براساس بررسی های انجام شده  ‏می توان عوامل مهم تصادفات را به شرح زیر دسته بندی نمود :

‏۱- راننده و عابرین: بی احتیاطی، خواب آلودگی، سبقت های غیرمجاز، عدم توجه عابر و نقص حواسهای پنجگانه عابر .

۲- ‏وسیله نقلیه : که عمدتاً در صورت وجود نقص فنی مثل، ترکیدن لاستیک، اشکال در ترمز، کمبود یا نبود وسایل ایمنی، تندرو بودن (سواری)، کندرو بودن (ماشینهای سنگین) .

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2019-03-08
كد : 19788
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss