جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



بورس ؛ كي ، كجا ، چگونه؟

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

بورس ؛ كي ، كجا ، چگونه؟

(۱۳ صفحه ورد)


مي گويند در بلژيك قرن پانزدهم، مردي خانه داشت به نام ” واندر بورس ” ، كه صرافان و دلالان در مقابل خانه اش به دادو ستد پول و اوراق بهادار مي پرداختند . بدين ترتيب ، نام فعاليتي كه بعدها ، يعني در سال ۱۴۶۰ ميلادي ، داراي تشكيلاتي شد و بازار متشكلي را شامل گشت ، از اسم آن مرد بلژيكي ، گرفته شد . اما تاريخ اولين بورس بين المللي را تنها مي توان تا اوايل قرن هفدهم عقب برد ، يعني زمان تاسيس سازمان بورس آمستردام . با اينحال آنچه ذهنيت تشكيل چنين سازماني را به وجود آورد ، خود ، داستان ديگري دارد ؛ تجار و بازرگانان راهي را مي جستند تا در معاملات خود ، با زيان كمتري مواجه شوند ، بهترين راه حل نيز تقسيم زيان بود ! آنچه در سال ۱۵۵۳ميلادي رخ داد ، ايجاد شركتهاي سهامي عام بود كه در سال ۱۶۰۲ با تاسيس شركت هند شرقي ، شكل اصلي خود را پيدا نمود و بدين ترتيب اساس بازار سرمايه پايه گذاري شد.

بازار سرمايه ، همزمان با انقلاب صنعتي در اروپا ، مانند قارچ شروع به رشد نمود و به مرور، كشورهايي نظير آلمان ، انگليس و سويس را در بر گرفت . هركدام از كشورها نيز ، به نوبه خود و به فراخور نياز خويش ، قوانين و مقرراتي را وضع كردند تا از تقلب و حق كشي و … جلگيري كنند .

پيشينه بورس در ايران

انديشه اصلي ايجاد بورس اوراق بهادار در ايران , به سال ۱۳۱۵ بازمي گردد. در اين سال دو كارشناس هلندي و بلژيكي ، فقط به منظور بررسي امكانات قانوني تشكيل سازمان بورس درايران و احياناُ ايجاد آن ، به ايران سفر كردند . در همان سالها ، بانك ملي نيز به عنوان تنها متصدي امور بانكي در كشور، مطالعات مشابهي را در دستور كار داشت . اما جنگ جهاني دوم ، فرصت ادامه فعاليت را به هيچ يك از محققين نداد . از سر گيري مطالعات در اين زمينه نيز به فرصت مناسبتري نياز داشت و آرامش نسبي بعد از كودتاي بيست و هشت مرداد ۱۳۳۲ ، زمان مساعدي بود براي اتاق بازرگاني ، اتاق صنايع و معادن , بانك مركزي و وزارت بازرگاني تا چند سالي را به بررسي پيرامون اين بازار و شرايط ايران براي تشكيل آن بپردازند . درسال ۱۳۴۱ با تشكيل كميسيوني متشكل از بانك مركزي ، بانك توسعه صنعتي و معدني ايران و ميزباني وزارت بازرگاني ، موضوع تاسيس بورس اوراق بهادار به صورتي جدي دنبال شد . البته نبايد همفكري بلژيكي هاي پيشگام را در اين رابطه ناديده گرفت . بالاخره نيز درسال ۱۳۴۵ ، قانون و مقررات تشكيل بورس اوراق بهادار تهران ، تهيه و به مجلس ارائه شد و در ارديبهشت سال ۱۳۴۵ به تصويب رسيد . اما بعد از گذشت اين همه سال ، بازهم آمادگي براي شروع به كار اين سازمان تا بهمن سال ۱۳۴۶ به وجود نيامد . از همكاري اجنبي در تاسيس اين سازمان نام برديم ، بي انصافي است اگر ذكري از ابوالقاسم خردجو، رياست وقت بانك توسعه صنعتي و معدني ايران ، نكنيم . هر چه باشد ، بورس فعلي به او مديون است ! او را مي توان ازبنيانگذاران اين سازمان به حساب آورد . وي با تاسيس سازمان بورس ، تا سال ۱۳۵۷ ، به عنوان رييس هيئت مديره و عضو شوراي بورس فعاليت كرد.

اما اين تلاشها و قانون گذاري ها ، براي يك هدف عمده صورت گرفت : تجهيز پس اندازهاي خصوصي و تخصيص آن به سرمايه گزاري صنعتي و توليدي ……………………..

………………………………

2019-03-15
كد : 29318
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss