جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



تاثیر درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی بر فشارخون اولیه و کیفیت زندگی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

عنوان پروپوزال: تاثیر درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی بر فشارخون اولیه و کیفیت زندگی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

ذهن آگاهی[۱] حدود ۲۰۰۰ سال پیش از بودیسم گرفته شد و حتی امروزه بهترین نویسندگان این موضوع بودیسم هستند. قانون جهان شمول بودن از چین می‌آید و «تائو» نام دارد. تائو دنیایی مطلق با قانون خود است. هیچ چیزی در آن انجام نمی‌شود یا اجبار به انجام هیچ کاری نیست. اگر به این طریق بنگرید، با همه چیز و در همه لحظات هماهنگ می­شوید. در تعریف جان کبات زین[۲] (۲۰۰۴ ) حضور ذهن: یعنی توجه به طریقی خاص، معطوف به هدف در زمان حال و بدون داوری. این تعریف به دلیل سادگی و صراحت قابل توجه است. حال ببینیم در عمل، حضور ذهن چگونه به­کار گرفته شد؟

فشار خون مشكل اصلي بهداشت عمومي در ايالات متحده امريكا و كشورهاي صنعتي جهان مي­باشد (دابرت[۳]، ۱۹۹۵، كاپلان[۴]، ۲۰۰۰، كميته ملي مشترك، ۲۰۰۳، همه به نقل از رئیسی، ۱۳۸۳)، به طوري كه در حدود ۵۰ ميليون نفر در امريكا از اين بيماري رنج مي­برند (دابرت و همكاران، ۲۰۰۲، كميته ملي مشترك، ۲۰۰۳، همه به نقل از رئیسی، ۱۳۸۳). بيماران مبتلا به فشار خون به طور زودرس فوت مي­كنند، شايع ترين علت مرگ، بيماري قلبي بوده و فشارخون بالا بر قلب، دستگاه عصبي و كليه­ها اثرات بسیار خطرناكي را در­بردارد (هارسيون، ۲۰۰۱، ترجمه نورانی، رحیم زاده و حشتمی، ۱۳۸۰). براساس اطلاعات حاصله از ۹ مطالعه در افراد با فشارخون دياستولي ۱۰۵ میلی لیتر جیوه نسبت به افراد با فشار دياستولي ۷۶ ميليمترجيوه، خطر سكته مغزي ۱۰ برابر و خطربيماري­هاي عروقي كرونر پنج برابر بيشتر است (سموات، حجت­زاده و نادری آسیا­بر، ۱۳۸۰).

……

مرور منابع:

سالیوان، لورا و تری[۵] (۲۰۰۹) در تحقیقی بر روی بیماران قلبی با نارسایی مزمن، از برنامه مداخلات ذهن آگاهی بر اساس کاهش تنیدگی جهت بهبود نشانه­های بالینی افسردگی و اضطراب در این بیماران استفاده کردند. این یک مطالعه آینده­نگر که بصورت گروهی بر روی ۲۰۸ بزرگسال با کسر جهشی بطن چپ کمتر از ۴۰ درصد و نارسایی قلبی مزمن که بر اساس موقعیت جغرافیایی محل زندگی در گروه درمان و کنترل قرار گرفتند، با پیگیری ۳ ماه، ۶ ماه و ۱۲ ماه می‌باشد. گروه درمان طی ۸ جلسه، هفته­ای یک جلسه متوالی، مراقبه ذهن­آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی، مهارت­های مقابله­ای و گروه حمایتی محاوره­ای تحت آموزش قرار گرفتند. ۸ جلسه مداخله ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی، علائم بالینی اضطراب و افسردگی را کاهش داد، که این تاثیر بتدریج در طول یک سال ایجاد شد. مهم­تر از آن، اینکه این مداخله بطور معنی داری منجر به بهتر شدن نشانه­های بالینی نارسایی قلبی مزمن در ۱۲ ماه در مقایسه با گروه کنترل بود. طبق نتایج بدست آمده گروه محققین مداخله­های از این نوع که ممکن است نقش مهمی در درمان مطلوب بیماران با نارسایی مزمن قلب داشته باشند، را پیشنهاد می­کنند.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

  • درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی موجب کاهش فشارخون اولیه بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه می­شود.
  • درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی موجب بهبود حیطه های کیفیت زندگی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه می شود.

 

۱-۲ درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی باعث بهبود بهداشت و سلامت جسمی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه می شود.

۲-۲ درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی باعث بهبود وضعیت روانشناختی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه می شود.

۳-۲ درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی باعث بهبود روابط اجتماعی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه می شود.

۴-۲ درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی باعث بهبود محیط اجتماعی بیماران زن مبتلا به فشار خون اولیه می شود.

………….

 

 

  1. ۱٫ Mindfulness

[۲]. John kabat- Zinn

[۳]. Dabert

[۴]. Kaplan

[۵] .Sullivan, Laura & Terry

2019-03-06
كد : 4049
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss