جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



تاثیر منفی کاهش جهانی قیمت نفت بر صنایع

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

تاثیر منفی کاهش جهانی قیمت نفت بر صنایع

(۹ صفحه ورد)

به اعتقاد کارشناسان صنعتی جهان کاهش جهانی قیمت نفت قبل از هر چیزی بیشترین تاثیر خود را بر فعالیت های تولیدی کشورهایی خواهد گذاشت که بیش از حد متکی به درآمدهای نفتی هستند زیرا صنایع این کشورها در حالی که همواره متکی به یارانه های نفتی بوده اند نتوانسته اند شرایط رقابتی مطلوبی را برای خود ایجاد کنند. کاهش قیمت جهانی نفت حتی انگیزه سرمایه گذاران برای حضور در این صنعت را نیز کاهش خواهد داد و با توجه به اینکه بسیاری از بخش های تولیدی پایین دست این صنعت به شمار می روند نمی توان آینده مطلوبی را برای صنایع وابسته به نفت و مشتقات آن متصور شد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بین المللی نیز پیش بینی کرده اند روند کاهشی قیمت جهانی نفت تا یک سال آینده نیز به طول خواهد انجامید. به اعتقاد آنان ایران به شدت نسبت به تغییرات قیمت نفت حساس است زیرا ۸۰ درصد از درآمد دولت از محل فروش نفت است و صندوق بین المللی پول نیز اخیراً پیش بینی کرده بود دولت ایران برای متوازن کردن بودجه خود نیازمند فروش هر بشکه نفت به قیمت حداقل ۹۵دلار است. بنابراین کاهش قیمت نفت هم در صحنه داخلی و هم بین المللی بر ایران تاثیرگذار خواهد بود. در چنین شرایطی با توجه به اینکه صادرات کالاهای صنعتی ایران بسیار محدود بوده و صنایع نیز وابستگی شدیدی به تامین مواداولیه از خارج دارند وضعیت نگران کننده ای برای صنایع ایجاد خواهد شد.
صنایع کشور آسیب می بینند

نوسان قیمت نفت با سرعت فعلی و مدت زمان کم، بر اقتصاد کشوری که بودجه آن متکی به نفت باشد تاثیرگذار است.

با توجه به پوشش بخش عمده ای از بودجه سالانه کشور با درآمدهای نفتی و اتکای بالای بودجه ایران به آن، کوچک ترین تغییر در قیمت نفت در بودجه تاثیرگذار است.

صنعت نیز بخش مهمی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد و کاهش قیمت نفت آسیب جدی را به آن وارد می کند

این رویداد تاثیر خود را بر تمام بخش های صنعت کشور می گذارد» تصریح کرد: «کاهش قیمت نفت موجب افت درآمدهای دولت می شود و طبیعی است تامین نقدینگی و سرمایه گذاری مناسب در صنعت به مخاطره می افتد.

بدين منظور دولت باید برای جبران اثرات سوء این کاهش قیمت تمهیداتی بیندیشد» بیان کرد: «دولت می تواند از طریق جهت دادن به منابع بانکی و سرمایه گذاری ها به سمت صنعت از این بخش حمایت کند.»

وی در پایان یادآور شد: «صنایعی که کالاهای نیمه ساخته و تجهیزات و قطعات آن از خارج از کشور تامین می شود بیش از دیگر بخش ها تحت تاثیر قرار می گیرند.»

 ضرورت اتخاذ تدابیر کارآمد

یک عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به کاهش قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر صنایع کشور خوش بین است. او با بیان اینکه «کاهش قیمت نفت می تواند عاملی جهت توجه بیشتر دولت به صادرات غیرنفتی باشد» اعلام کرد: «این مساله موجب کاهش تکیه اقتصاد ایران بر نفت خواهد شد. افت قیمت نفت بر قیمت جهانی کالاها و ماشین آلات ساخته شده صنعتی تاثیر گذار است و باعث پایین آمدن قیمت آنها می شود.»

……………………..

……………………

2019-03-15
كد : 29396
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss