جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



تمايلات سرمايه گذاران و واكنش بازار سهام به اخبار سود در بورس

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:تمايلات سرمايه گذاران و واكنش بازار سهام به اخبار سود در بورس

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

سرمایه گذاران در رابطه با بازده مورد انتظار و ریسک سهام دارای باورهای پیشین هستند. باتوجه به اینکه قدرت سود آوری آینده شرکت تا حدود زیادی به سود فعلی  شرکت بستگی دارد، انتظار بر این است پس از اعلام سود خالص، معامله برروی سهام شرکت افزایش یابد. سودمندی اطلاعات ارائه شده در سود حسابداری را محتوای اطلاعاتی سود حسابداری می نامند. معیار سنجش سودمندی اطلاعات ارائه شده در سود حسابداری میزان تجدید نظر در باورها و انتظارات سرمایه گذاران می باشد(میان ۲۰۱۲).

تحقيقات حسابداري از مدتها قبل علاقه مند به ارزيابي محتواي اطلاعات سود شركتها می باشد. در چارچوب بازار كارافرض مي شودکه اطلاعات حسابداري به وسيله سرمایه گذاران منطقي موجود در بازار سرمايه به خوبی در قيمت سهام نگه داري می شوند، از سوی دیگر  تغييرات قيمت سهام اطراف يك رويداد اطلاعاتي ، معياري قابل اتكا براي سنجش اثر رويداد بر قيمت سهام است. اين ديدگاه هر گونه اثرگذاری تعصبات رفتاري سرمايه گذاران در شكل دهي واكنش آن ها به اطلاعات حسابداري را نفی می نماید(هولتازن و واتز ۲۰۰۱، کوتاری ۲۰۰۱). تحولات ماليه رفتاري به طور فزاينده اي محققان را تشويق به بررسي صحت این ديدگاه مي نمایند (لی ۲۰۰۱، دانیل ۲۰۰۴، هیرشلیفر و تی اُو ۲۰۰۹).

بِیکر و ورگلر(۲۰۰۶) نشان دادند تمایلات سرمایه گذاران بر قیمت سهام موثر می باشد. تمايلات سرمايه گذاران، باور سرمايه گذاران از جريان هاي نقدي مورد انتظار و يا نرخ بهره است كه با اصول تجزيه و تحليل بنيادي متضاد است. ادبيات حاكم در زمينه تمايلات سرمايه گذاران به دو دسته کلی تقسیم می شوند:(۱)شاخص منطقي، تمايلات سرمايه گذاران را مي توان شناسايي نمود و (۲) تمايلات اثرات قابل تشخيص و منظمي در بازار سهام دارند( کِلیف ۲۰۰۵، بِیکر و وُرگِلر ۲۰۰۶، لیمِن و پورتنایگوینا ۲۰۰۶ و کاپلانسکی و دیگران ۲۰۱۰).

همچنين در ادبيات تمايلات سرمایه گذاران فرض مي شود هنگامي كه سرمايه گذاران در موقعيت تمايلات خوش بينانه مي باشند، تمايل بيشتري به حدس و گمان خوش بینانه دارند و باارزيابي بیش ازحد خوشبینانه ارزش فعلی جريان نقدي مورد انتظار سهام، باعث ارزش گذاري بيش از حد سهام می شوند؛ عكس اين قضيه براي تمايلات بدبينانه درست است يعني هنگامي سرمايه گذاران دارای تمايلات بدبينانه هستند ارزش فعلی جريان نقدي مورد انتظار سهام را کمتر ازواقع ارزيابي مي نمايند، که باعث کمتر شدن قيمت سهام نسبت به ارزش ذاتی آن می شود (میان و همکاران ۲۰۱۲).

با توجه به نتایج تحقیقات گذشته با این استدلال که قیمت سهام براساس ارزیابی سرمایه گذاران از جریان نقد مورد انتظار تعیین می شود، پیش بینی می نماییم هنگامی که سرمایه گذاران در موقعیت تمایلات خوش بیانه هستند و سود خالص حاوی اخبار خوبی است، سرمایه گذاران احتمالا جریان های نقدی مورد انتظار را بر حسب اطلاعات موجود در سود خالص بیش از حد ارزیابی می نمایند؛ که نتیجه این عمل قیمت گذاری بیش از اندازه سهام می باشد، از سوی دیگر هنگامی سرمایه گذاران در وضعیت تمایلات بدبینانه قرار دارند و سود خالص حاوی اخبار خوبی است، سرمایه گذاران احتمالا  جریان های نقدی مورد انتظار را بر حسب اطلاعات موجود در سود خالص کمتر از واقع اندازه گیری می نمایند؛ که درنتیجه باعث کاهش قیمت نسبت به ارزش ذاتی آن می شود. علاوه براین هنگامی که سود خالص حاوی  اخبار بدی باشد، ارزيابي خوش بينانه جريان نقد مورد انتظار در دوره تمايلات خوش بينانه و  ارزيابي بد بينانه جريان نقد مورد انتظار در دوره تمايلات بدبينانه باعث كاهش كمتر قيمت سهام در دوره تمايلات خوش بينانه نسبت به دوره تمايلات بدبينانه می شود.

بنابراین سوال اصلی تحقیق این است که آیا در بورس اوراق بهادار تهران تمایلات سرمایه گذاران تاثیری بر واکنش به اخبار سود دارد؟

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-11-30
كد : 101151
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss