جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

انسان همواره در ارتباط با محیط پیرامون خود، با مسائل و مشکلات متنوع و ناشناخته­ای روبه­رو است و برای پاسخگویی به خواسته­های خود، نیازمند تعادل و سازگاری با محیط است.سازگاری جریانی است که فرد برای وفق دادن خود با فشارهای درونی و ملزومات بیرونی، تلاش و کوشش به خرج می دهد(رید- ویکتور[۱]، ۲۰۰۴؛ مک لئود و مک الیسر[۲]، ۱۹۹۹).

چاپلین[۳]، سازگاری را تغییر در فعالیت­ها به منظور فائق آمدن بر موانع وارضای نیازهای خود تعریف           می­کند.وی سازگاری را نوعی حل مسأله می داند که در آن ارگانیسم یا فرد نیازی دارد که نمی تواند با روش­های قبلی برآورده کند. در چنین موقعیت­هایی رفتار تغییر داده می­شودتا اینکه پاسخ منجر به ارضاء نیاز شود. فرد در حالت سازگاری نقش فعّال­تری­ در موقعیّت ایفا می­کند. به همین دلیل سازگاری با مفاهیم سازش، انطباق و همنوایی[۴] تفاوت دارد (چاپلین، ۱۹۸۵).

پذیرفته شدن در دانشگاه و انتقال از دوره دبیرستان به دانشگاه برای بسیاری از جوانان تغییر بزرگ و عمده، در زندگی آنان محسوب می­شود. ورودبه­دانشگاه فرصتی برای یادگیری بیشتر و رشد روانی است،اما درعین حال برای تعدادی از افراد یک منبع استرس بوده و موجب بروز واکنش­های ناسازگارانه در آنان می­گردد.یک فرد زمانی از سازگاری  بهره مند است که بتواند میان خود و محیط اجتماعی اش رابطه ای سالم برقرار کند.محیط اجتماعی نیز در برگیرنده خانواده، محل تحصیل، محیط کسب وکار و نظایر آن است و اگر فردی نتواند با محیط خود با شیوه­ایی، رابطه برقرار کند،ناسازگار تلقی می­شود.سازگاری در اصل از علم زیست شناسی نشأت گرفته است.نخستین بار داروین آن را در نظریه تکامل خود مطرح کرده است،سپس این مفهوم در علوم دیگر همچون روان شناسی و جامعه شناسی مورد استفاده قرار گرفته است این اصطلاح در معانی            زیست شناسی به ساختارهای بیولوژیکی اشاره دارد که زنده بودن انواع را تسهیل می­کند (فریدلندر، رید، شاپاک،۲۰۰۷).در فرهنگ روان شناسی کرسینی[۵]، سازگاری به صورت زیر تعریف شده است:ایجاد تغییر در نگرش­ها و رفتار به گونه­ای که بتوان به خوبی و به نحو مؤثّری زندگی کرد.برقراری ارتباط سازنده با دیگران، مقابله با موقعیت­های مشکل آفرین یا استرس زا، از عهده برآمدن مسئولیّت­ها و ارضای نیازها و اهداف شخصی، نمونه­هایی از سازگاری است.میزان سازگاری به دوعامل بستگی دارد: ۱) ویژگی­های شخصی مانند نگرشها، مهارت­ها و شرایط جسمانی. ۲) ماهیت موقعیّت­هایی که با آنها مواجه    می­شود مانند مشکلات خانوادگی، حوادث ناگهانی و طبیعی. ازآنجایی که انسان و محیط وی دائماً تغییر    می­کند بنابراین سازگاری انسان نیز مرتباً دستخوش تغییر می­شود (وی تن[۶]،۲۰۰۳). سازگاری دارای ابعاد مختلفی است:سین وسینگ[۷]، سازگاری را به سه نوع اصلی تقسیم بندی کرده اند: الف)سازگاری تحصیلی، ب) سازگاری اجتماعی[۸]، ج) سازگاری عاطفی[۹] (نیک دل، ۱۳۸۵). بکرو سیریاک[۱۰] معتقدند، سازگاری تحصیلی یک مفهوم چند بعدی بوده و به معنای توانایی افراد در پاسخ گویی موفقیت­آمیز به تقاضاهای متنوع محیط آموزشی است(زارعی،۱۳۹۱).

نظریه­های یادگیری و موفقیت تحصیلی دو نوع از عوامل را مشخص نموده اند که بر ادامه یا توقّف تحصیل، دانشجویان در دانشگاه مؤثّرند: ۱) عوامل فردی یا گرایش­هایی که دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه دارند. ۲) عوامل تعاملی که به تجربیات، بعد از ورود به دانشگاه مربوط می­شود (بالتر[۱۱]، ۲۰۰۲ به نقل از اردکانی، ۱۳۸۴). به نظر بکروسیریاک، سازگاری دانشجویان دارای چهار بعد است که عبارتند از:

۱) سازگاری آموزشی[۱۲]: توانایی دانشجو در مدیریت و کنترل شرایط آموزشی که در شرایط جدید با آن مواجه شده است.توان انطباق دانشجو با مقررّات، مطالب درسی، کسب شیوه یادگیری جدید، حضور در کلاس و برنامه مطالعه متناسب با آن دوره دانشجویی، مربوط به این بعد از سازگاری می­گردد.

۲) سازگاری اجتماعی:در این نوع سازگاری دانشجو با محیط اجتماعی خود رابطه مناسبی برقرار کرده و روابط بین فردی خویش را به نحو مناسبی با همکلاسی­ها، استادان، کارمندان و سایر گروه­های دانشجویی توسعه می­دهد. به علاوه در فعالیّت­های مختلف اجتماعی مشارکت می­کند، گروه­های رسمی و قانونی موجود در دانشگاه را شناسایی و در آن­ها عضو می­شود، در برنامه­های مختلف اجتماعی که در دانشکده یا دانشگاه برگزار می­شود، شرکت می­کند.

۳) سازگاری شخصی و عاطفی[۱۳]: مربوط به وضعیت سلامت روانی وجسمانی فرد در محیط جدید است. این بعد سازگاری میزان علائم و نشانه­های آشفتگی روانی مثل احساس غمگینی، اضطراب، بدخوابی یا درد­های جسمانی را شامل می­شود.این قسمت از سازگاری شامل جنبه­های روان شناختی و جسمی است.

۴) دلبستگی مؤسسه­ای[۱۴]:منظور­از­این بعد سازگاری میزان علاقه مندی و همانندسازی و تعهد فرد با دانشگاه یا دانشکده، استادان، رشته تحصیلی، همکلاسی­هاست. میزان لذّت فرد از بودن در دانشگاه، اشتغال ذهنی برای رها کردن دانشکده، اشتغال ذهنی برای پیدا کردن زمانی برای دور شدن از دانشگاه، ترجیح دانشگاه­های دیگربه دانشگاه خود، فکر انتقال یافتن ازآن دانشگاه یا دانشکده به مکان آموزشی دیگر، حالاتی هستند که به این بعد سازگاری مربوط می­شوند (فرحبخش،۱۳۹۰).

زمانی که فردی به عنوان دانشجو پس از گذراندن آزمون سراسری وارد دانشگاه می­شود با شرایط جدیدی مواجه   می­شود که باید خود را باآن منطبق سازد.موقعیت آموزشی و اجتماعی که دانشجو در آن قرارمی­گیرد پیچیده و متنوع است. لازمه انطباق با این محیط ترک قسمتی ازشیوه­های زندگی دوره دانش آموزی و کسب شیوه جدید در شرایط تازه است. ناتوانی دانشجو در این فرایند می­تواند منبع مشکلات متعدّد، عاطفی و روانی برای او باشد.با توجه به اینکه دوره تحصیل، دوره ای از زندگی است که در آن تغییرات شناختی و اجتماعی سریعی اتفّاق می­افتد. از این رو سازگاری روانی اجتماعی مورد توجّه پژوهشگران تعلیم و تربیت بوده است و تلاش­های زیادی در راستای تعیین عوامل مؤثّر بر آن از سوی محققان به عمل آمده است.با وجود اهمیّت فراوان موضوع سازگاری تحصیلی دانشجویان، به نظرمی­رسد ابزارهای اندازه گیری مفید و قابل اعتمادی در این حوزه وجود ندارد و تعداد بسیاری­ ابزار اندازه گیری که در ایران وجود دارد و در پژوهش­ها استفاده شده است، یا اغلب به روز نبوده و یا از لحاظ جامع بودن و متناسب بودن با وضعیّت جامعه ایران، درشرایط مناسبی نیستند.گاهی هنجاریابی آزمون­ها، مربوط به سالهای پیش است که از آن زمان تا الان، تغییرات قابل توجّهی در وضعیّت جمعیّت مورد مقایسه ایجاد شده است.استفاده از این گونه هنجارها که هماهنگی با تغییرات ندارند طبعاً ما را دچار خطاهای فاحشی می­کند. لذا مسأله ای که این پژوهش با آن مواجه هست این است که :

چه ابزارهایی برای سنجش سازگاری در ایران، وجود دارد؟

ابزارهایی که برای سنجش سازگاری تحصیلی در ایران استفاده می شود از لحاظ پایایی و روایی درچه وضعیتی هستند؟

[۱] Reed-victor.

[۲] Mcleod and McAllister.

[۳] Chaplin.

[۴] conformity.

[۵] Cerisni

[۶] Weiten

[۷] Sin and Singh

[۸] social adjustment

[۹] emotional adjustment

[۱۰] Baker & Siryk

[۱۱] Balter

[۱۲] academic adjustment

[۱۳] personal-Emotional Adjastment

[۱۴] institutional Attachment

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-11-30
كد : 101187
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss