جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



جایگاه حقوقی انجمن های صنفی روزنامه نگاران ایران

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  جایگاه حقوقی انجمن های صنفی روزنامه نگاران ایران

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

خبرنگاری و روزنامه نگاری یکی از مشاغل سخت در جهان است که در اغلب کشورها سختی این حرفه با مظلومیتی توأم بوده و خبرنگاران و روزنامه نگاران در بسیاری از موارد به سنگرسازان بی سنگری تبدیل شده اند و علیرغم زحمات فراوانی که برای پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان متحمل می شوند، مطالبات خودشان مغفول مانده و برهمگان روشن است که این قشر در کشور جزء اقشار کم بضاعت محسوب می شوند. از این روی طی سال های گذشته، جمعي از خبرنگاران تصميم گرفتند تا در دفاع از حقوق خبرنگاران انجمني را تاسيس نمايند، که سرانجام با پيگيري هاي فراوان بالاخره مجوز تأسیس “انجمن صنفي خبرنگاران” به منظور حمايت از حقوق صنفي خبرنگاران عضو اين انجمن از “وزارت كار” اخذ شد. انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران یک تشکل صنفی است که بدون وابستگی به هیچ یک از گروه ها و احزاب سیاسی، و در چارچوب شرع مقدس اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فعالیت های خود را در جهت استیفای حقوق صنفی و رفاهی مشروع و قانونی همه خبرنگاران بدون ملاحظه سلیقه سیاسی آنان ساماندهی خواهد کرد.

(معتمدنژاد، ۱۳۸۸، ص۱۴)

در حقوق ارتباطات جمعی ایرانی، که در دوره مشروطیت، با اقتباس از آخرین قانون مطبوعات وقت فرانسه پایه گذاری گردیده، به مقررات حرفه ای روزنامه نگاری، بی اعتنایی شده است.( آرمين، ۱۳۸۸، ص۲۲)

حقوق حرفه ای روزنامه نگاران یکی از مهمترین شاخه های حقوق ارتباط جمعی است و تازه ترین آنها نیز محسوب

می شود. دو شاخه دیگر این رشته حقوقی شامل مقررات “تأسیس و اداره وسایل جمعی” و مقررات حاکم بر “محتوای پیامهای ارتباطی” (مندرجات روزنامه ها، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و فیلمهای سینمایی) از حدود یک قرن و نیم پیش پایه گذاری شده بودند. (فرقاني، ۱۳۸۸، ص۷۵)

به دنبال انقلاب دموکراتیک بورژوازی غربی و اعلام آزادی مطبوعات که در ماده ۱۱ “اعلامیه حقق بشر و شهروند” انقلاب کبیر فرانسه (۱۷۸۹ م) در نخستین اصلاحیه قانون اساسی یالات متحده آمریکا (۱۷۹۱ م) پایه گذاری شده بوند. اما با وجود به رسمیت شناخته شدن این آزادی در نیمه اول و حتی ربع سوم قرن نوزدهم، در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و انگلستان بر اثر تعارض های گوناگون جناح های انقلابی آزادی گرا و مردم گرا و همچنین نیروهای سیاسی قدیمی وابسته به فئودالیسم و استبدادی قبلی و نیروهای جدید وابسته به نظام نوخاسته سرمایه داری و آزادی گرا، آزادی مطبوعات با محودیت های فراوان روبه رو بود. ضرورت صدور امتیاز انتشار مطبوعات و سانسو مندرجات آنها قبل از انتشار و نیز لزوم پرداخت ودیعه های سنگین مالی و مالیاتهای مختلف برای تأسیس و اداره روزنامه ها از تحقق آزادی های اعلام شده جلوگیری می کرد. (نش، ۲۰۰۹، ص۸)

 

از طرف دیگر انجمن هاي صنفي با انگيزه­ي حمايت از حقوق و منافع يك صنف تشكيل مي شوند. اين نهادها با ايجاد ارتباط و تعارف ميان واحدهاي صنفي مي تواند زمينه شكل گيري و ساخته شدن يك نظام ارزشي درون صنفي را فراهم آورد و از اين طريق به تدريج در ايجاد يك عرف فراگير درون صنفي نقش بازي كند. ايجاد ارزشها و عرف مشترك در درجه ي اول وتعهد واحدها واعضاي صنف به آنها در درجه ي دوم اساس هويت جمعي صنف را پايه ريزي مي كند و در سايه ي اين هويت جمعي است كه انجمن صنفي نسبت به مصالح عالي و نيز قدرت و توان صنف به نوعي خود آگاهي رسيده، مي تواند به عنوان يك نهاد جامعه ي مدني در كنترل قدرت دولت، تأثير گذاري بر جامعه و تحقق مشاركت اجتماعي ايفاي نقش كند. نتيجه ي چنين فرايندي حفظ حريم عرصه ي عمومي در برابر اقتدار دولت و ايجاد نوعي توازن و تعادل قدرت ميان دولت و جامعه است. اين فرايند اگر چه اقتدار دولت را به عرصه ي سياست محدود مي­سازد، اما در عوض بر دامنه و عمق مشروعيت آن مي افزايد. در واقع دولت و نهادهاي جامعه ي مدني در يك داد و ستد متقابل قرار

مي گيرند. (اسماعيلي،۱۳۸۷، ص۶۴)

نظام­ها و انجمن هاي صنفي، اهميت زيادي در شكل گيري و توسعه ي جامعه ي مدني دارند. اهميت اين مسأله زماني چندين برابر ميشود كه از آن روزنامه نگاران باشد. روزنامه نگاران بايد حقايق را به تصوير بكشند و چشمي ناظر بر عملكرد دولت ها باشند و در اين راه بنا به طبيعت حرفهايشان ممكن است در بسياري از مواقع در مقابل دولتها قرار گيرند. در نتيجه نيازمند مأمني هستند كه بتواند از حقوق مادي و معنوي شان دفاع كند و در پيشرفت آموزشي و مطابق با تكنولوژي روز آنها نيز تأثيرگذار باشد. با اعطاي حق نظارت به نهادهاي صنفي و تاكيد بر آن، علاوه بر اينكه بار سنگيني از دوش دولت برداشته مي شود، به دليل تخصص و احياناً بي طرفي نهادهاي صنفي، آراي آنان از مقبوليت بيشتري در ميان همان حرفه برخوردار است. به طور مثال داوري يك تشكل صنفي روزنامه نگاري مبني بر خروج يك روزنامه نگار از موازين حرفه اي پذيرش بيشتري در جامعه رسانه ها دارد تا قضاوت يك نهاد دولتي و قضايي. (اديب هاشمي، ۱۳۸۶، ص۱۸)

ابهامات زيادي پيرامون جایگاه حقوقی و حركت به سوي توسعه ي انجمن هاي صنفي روزنامه نگاري وجود دارد. اين مسأله جاي سوال است كه چرا با اين كه آزادي شكل­گيري احزاب و انجمنها در قانون اساسي ايران نيز تصريح شده است ولي انجمن هاي صنفي روزنامه نگاري، در مدت نزديك به يك قرن كه از پيدايش آن ها در ايران ميگذرد، در جایگاه حقوقی با موانع بسياري روبه رو بوده اند.

در اين انجمنها توسعه ي پايداري مشاهده نمي­شود و هركدام از آنها، بعد از دوره ي كوتاهي، به دلايل مختلف تعطيل شده و به فراموشي سپرده شده و در دوران كوتاه حيات خود نيز فعاليت چشمگيري نداشته اند. اين در حالي است كه در كشورهاي توسعه  يافته اي نظير امريكا، فرانسه و… جایگاه حقوقی انجمنهاي صنفي روزنامه نگاري داراي قدمت هستند و فعاليت­هاي متنوعي را نيز انجام مي دهند (معتمدنژاد، ۱۳۸۹، ص۲۹).

سؤالاتی که پژوهشگر در این تحقیق به آنها پاسخ خواهد گفت این است که آیا به تشکیلات صنفی در جایگاه حقوقی انجمن های صنفی روزنامه نگاران توجه شده است؟ آیا حقوق و حمایتهای حرفه ای در این انجمن ها تضمین می شوند؟ و در آخر اینکه آیا امتیازات نشریات در حقوق انجمنهای صنفی قابل انتقال هستند یا خیر؟

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-07
كد : 101954
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss