جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



جایگاه شهادت زنان در حقوق ایران و فقه اسلامی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  جایگاه شهادت زنان در حقوق ایران و فقه اسلامی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

شهادت یکی از قدیمی ترین ادله ایی است که تمامی ملل در ادوار تاریخ برای اثبات دعوی به کار برده اند.شهادت در بسیاری از حقوق ملل قدیمی دارای ارزش غیرمحدودی بوده و به وسیله ای آن هر نوع دعوایی را می توانستند اثبات نمایند. علت این امر آن بوده که بسیاری از ملل در ادوار متمادی آشنا به خط نبودند تا در روابط حقوقی خود سند تنظیم نمایند.

در مللی هم که دارای خط بودند افراد نادری از قبیل روسای مذهبی آن را می توانستند و می توانند در تنظیم سند به کار برند به همین دلیل اسناد و معاملات عموماٌ به وسیله علمای مذهب تنظیم و تسجیل می شد. پس از آنکه خط متداول گشت ، افراد در معاملات خود سند تنظیم می نمودند و شهودی، گواهی خود را بر معامله در آن ورقه می نوشتند . این امر مدتی ادامه داشت و اکنون در بین بعضی از افراد مخصوصاٌ در روستاها و قصبات معمول است . به تدریج ارزش شهادت در اموری که می توان سند کتبی برای آنها تنظیم نمود ، مانند عقود وتعهدات کاسته شد.

قضا و شهادت از ابوابی است که ارتباط مستقیم با جامعه انسانی دارد. و همواره مردم در اجتماع به این امور سروکار دارند و قاضی بدون بینه و شهود در محاکم نمی توانند به حق حکم کند.

لذا نیاز به تبیین مسائل و احکام مختلف آن براساس قوانین که متخذ از منبع وحی است وجود دارد و بر این اصل علمای بزرگ شیعه با استناد به مبانی و ادله اربعه فقه ( قرآن مجید ، سنت پیامبر (ص) ، عقل، اجماع) و علمای اهل سنت با تمسک به قرآن مجید و سنت پیامبر( ص) و قیاس به بیان این مهم
پرداخته اند.

فقهای اسلامی اعم از سنی و شعیه درخصوص بینه که یک موضوع فقهی در ابواب قضا و شهادت است و با مراجعه به منابع فقهی معتبر و جمع آوری نظرات آنان که معروف و مشهود بوده اند و بینه و شهادت که در لسان نبی مکرم اسلام و ائمه طاهرین (علیهم السلام ) بدان تصریح شده و با بیان « البینه علی المدعی» راه قضاوت اسلامی را به جامعه آموخته و از شهادت زنان به صورت صحیح بهره برداری، و تعلیم داده است.

باتحقیق فراوان در می یابیم که تمام مکاتب فقهی اسلام شهادت زنان را پذیرفته اند و آیه « و استشهدوا شهدین من رجالکم فان لم یکونو ارجلین فرجل و مراتان ممن ترضون من الشهدا ان تضل احد ههما و فتذکراحد بهما علی الاخری» (بقره/۲۸۲) و پاره ای از روایات منقول از پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله) و سایر پیشوایان دینی را مستند این مطلب قرار داده اند.

لازم به ذکر است که در هیچ یک از مذاهب امامیه ، اثنی عشریه ، حنفیه ، شافعیه ، مالکیه ، حنبلیه ، زیدیه و ظاهریه ، ذکورت و مرد بودن به عنوان یکی از شرایط شهادت بیان نشده است. این مطلب تا بدان جا مشهود است که ابن عقیل یکی فقیهان شیعی مذهب وامامی بیان شده است که زنان در صورتی که ثقه و مورد اطمینان باشند ، شهادت آنان به ضمیمه شهادت مردان در هرچیزی جایز است. او در ادامه بیان می دارد که شهادت زنان بدون مردان در پاره ای از موارد نیز ، نافذ است.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-12
كد : 102453
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss