موسسه علمی پژوهشگران شریف











جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: جرایم و مجازات ها،  زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها

توضیحات: ۲۲ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه، حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

اقسام جرایم و مجازات ها

جرم در لغت به معنای (گناه) آمده است (سیاح، ۱۳۷۷، ج۱، ص۵۶۹). در اصطلاح، علي رغم تعاريف زيادي كه از جرم شده هنوز هم اين موفقيّت بدست نيامده تا از جرم، آن چنان تعريفي به عمل آيد كه مورد قبول همه گان قرار گيرد و در زمان و مكان واجد ارزش باشد و دليل اين امر نيز اين است كه پديده ی جرم بر حسب نظر دانشمندان و محققان داراي مباني و صور گوناگون بوده، به سخني ديگر، آن چه كه از نظر يكي جرم محسوب مي‌شود بر حسب ديگري نه تنها ممكن است عنوان جرم به خود نگيرد، بلكه امكان دارد كه حتي عملي پسنديده به شمار آيد (شامبیاتی، ۱۳۸۴، ج۱، ص۲۱۳)…………

…………………

بررسی لغوی و اصطلاحی حد

اصل لغت (حد) به معنای منع است. (حد) در لغت حداقل به دو معنا به کار رفته است، یکی مرز و انتها و دیگری منع (جوهری، ۱۴۰۷ ه.ق، ج۲، ص۴۶۲)………..

…………..

ضرورت بررسی ادله­ی حدود برای اثبات دردناک بودن یا نبودن کیفر

……………..

۱- حد زنا

……………….

۲- حد محارب

………….

۳- حد سرقت

…………..

۴- حد قذف

…………..

انواع حدود

……………….

بررسی لغوی و اصطلاحی قصاص

قصاص بر وزن فعال مصدر است هم از باب ثلاثی مجرد گرفته می‌شود هم از باب ثلاثی مزید، قَصَّ یَقُصُّ قِصاصاً مثل کتب یکتب کتاباً مصدر کتب یکتب، الکتاب است این جا هم مصدر قص یقص قِصاصا، القصاص است از ثلاثی مزید هم آمده است باب مفاعله قاص یقاص مقاصة و قصاصا مثل ضارب یضارب مضاربة و ضرابا.

قصاص در لغت، اسم مصدر از ريشه ی «قصَّ يقُصُّ» به معناى پى گيرى نمودن اثر چيزى است.

قصصت الشى ء اذا تتبعت اثره شيئاً بعد شئٍ (ابن منظور، بی تا، ج۱۱، ص ۱۹۰)…………

………………….

دامنه ی شمول مجازات قصاص و حد:

…………..

قصاص فرهنگ زندگی

لازم است متذکر شد که با توجه به مستحدثه و نوپدید بودن موضوع رساله و عدم منابع روایی، تاریخی مستقیم با موضوع مورد بحث، فلذا، در این بخش از پژوهش سعی بر این است با بررسی و تحلیل علمی در مقدمات و لوازم بحث مانند اهداف و اغراضی که در اصل و فرع نحوه­ی تشریع و اجرای قصاص نهفته است و هم چنین تاثیراتی که این نحوه­ی اجرا بر فرد جانی و جامعه خواهد گذاشت و سایر عوامل مرتبط با موضوع مورد بحث که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در پیش برد تحقیق مؤثر خواهند بود مورد بررسی قرار خواهند گرفت که در زیر به برخی از این مسایل به طور موجز و خلاصه اشاره خواهد شد.

(وَلَكُمْ فِى الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَآ أُوْلِى الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ)(بقره/۱۷۹)‏.

اى صاحبان خرد! براى شما در قصاص، حيات (و زندگى نهفته) است. باشد كه شما تقوى پيشه كنيد.

………………

حرمت خون انسان

……………

حيات ناشى از تشريع قصاص

همان طور که در شأن نزول آیات ۱۷۸-۱۷۹ سوره­ی مبارکه­ی بقره آمده است یک قتل و جنایت از طرف شخصی، موجب انتقام جویی های بی حد و حصر از طرف قبیله و حامیان مقتول گشته و چه بسا قتل های پیاپی و خسارت های دیگری هم به بار بیاورد لذا قرآن با آوردن قانون قصاص با ایجاد ترس و دل هره در افراد تبهه کار و جانی، این جرم را تا اندازه ای کاهش داده است. انسان عاقل اگر بداند بکشد، کشته می شود از چنین کاری صرف نظر می کند. مهم ترین تاثیری که از یک قانون کیفری انتظار می رود همین ایجاد ترس در افراد جامعه است که در نتیجه منجر به کاهش ارتکاب جرم شود می باشد. یکی از اطمینان بخش ترین کاری که می توان افراد را از ارتکاب به جنایت باز داشت تهدید نمودن او به عملی مماثل با عمل خود اوست. بنابراین اگر قانون گذار از همان ابتدا در تشریع قوانین خود پیامدهای ناشی از انجام اعمال مجرمانه را بیان بکند از این رو چه بسا که اصلاً به آن مرحله نرسد که بخواهد آن قوانین را اجرا بکند.

(رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :يا أيُّها الناسُ، إنّما أنا بَشَرٌمِثلُكُم، ولَعلّهُ أن يكونَ قد قَرُبَ مِنّي خُفوفٌ مِن بينِ أظهُرِكُم، فَمَن كُنتُ أصَبتُ مِن عِرضِهِ أو مِن شَعرِهِ أو مِن بَشَرِهِ أو مِن مالِهِ شَيئا، هذا عِرضُ مُحمّدٍ وشَعرُهُ وبَشَرُهُ ومالُهُ فَلْيَقُمْ فَلْيَقتَصَّ ! ولا يَقولَنَّ أحَدٌ مِنكُم: إنّي أتَخَوَّفُ مِن مُحمّدٍ العَداوَةَ والشَّحناءَ، ألا وإنّهُما لَيسَتا مِن طَبِيعَتي ولَيسَتا مِن خُلُقي) (بانک احادیث شیعه، ۱۳۹۲).

………………

حيات ناشى از اجراى قصاص

………………

اجبار و اختیار در قصاص

…………….

عفو یا اجرای قصاص

…………….

اصول و ادله­ی حاکم بر مجازات ها

امروزه یکی از دغدغه ها و موضوعات بحث برانگیز حقوق کیفری، اعمال مجازات، به خصوص مجازات های بدنی و سنتی بر مجرمان است که در این زمینه نظرات گوناگون و مختلفی مطرح شده است. یکی از مهم ترین دغدغه ها و کشمکش های ذهنی موجود، اعمال و یا عدم اعمال مجازات های کیفری و به ویژه اجرای حکم اعدام (حدی، قصاصی، تعزیری) به شکل سنتی و در سطح کلان تر اجرای اصل حکم اعدام بوده است.

در جوامع غربی، راهبرد و سیاست جنایی نظام قضایی، مبتنی بر نظریات متفکران و حقوق دانان این کشورها است و عقاید و باورهای اندیشمندان این کشورها در زمینه­ی تعریف و توجیه کیفر و گستره­ی اعمال آن، مبنای شکل گیری قوانین و مقررات حقوقی و قضایی آن ها است. بر همین اساس در قرن اخیر، سیاست کیفری کشورهای غربی همواره در جهت تخفیف یا کاهش مجازات های بدنی و جسمانی بر مجرمان بوده است (هادوی تهرانی و هم کاران،۱۳۸۹، ش۷).

………………..

اصل قانونی بودن مجازات ها

………………

اصل تساوی مجازات ها

……………..

اصل شخصی بودن مجازات

………………

فهرست منابع

 

  1. قرآن کریم.
  2. نهج البلاغه.
  3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (۱۴۰۴ق)، المغنی، ۱۲جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.
  4. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، ۱۵جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.
  5. انصاری، شیخ مرتضی (۱۳۸۹)، مکاسب، پدیدآورنده محسن غرویان، ۲ جلدی، قم، انتشارات دارالفکر.
  6. انیس، ابراهیم و دیگران (۱۳۸۴)، المعجم الوسیط، ترجمه محمد بندر ریگی، ۲ جلدی، تهران، انتشارات اسلامی.

 

 

دانلود پروپوزال آماده مدیریت، دانلود پروپوزال آماده حسابداری، دانلود پروپوزال آماده روانشناسی، دانلود پروپوزال آماده علوم تربیتی، دانلود پروپوزال آماده تربیت بدنی، دانلود پروپوزال آماده حقوق، دانلود پروپوزال آماده کشاورزی، دانلود پروپوزال آماده پزشکی، دانلود پروپوزال آماده پرستاری، دانلود پروپوزال آماده فناوری اطلاعات، دانلود پروپوزال آماده دکتری، دانلود پروپوزال آماده کارشناسی ارشد، دانلود پروپوزال آماده معماری، دانلود پروپوزال آماده اقتصاد، دانلود پروپوزال آماده زبان انگلیسی، دانلود پروپوزال آماده ادبیات فارسی، دانلود پروپوزال آماده فقه، حقوق و علوم قرآنی، دانلود پروپوزال آماده کامپیوتر، دانلود پروپوزال آماده علوم سیاسی، دانلود پروپوزال آماده جامعه شناسی، دانلود پروپوزال آماده تاریخ، دانلود پروپوزال آماده جغرافیا، دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی،  دانلود پروپوزال آماده کارآفرینی

آسان داک: www.Asandoc.com

 

۹۰,۰۰۰ ریال – خرید
۱۳۹۵-۰۱-۱۰
كد : 7915
وضعيت :‌موجود

محصولات پیشنهادی

مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است. بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند.
با وارد کردن ايميل خود و تاييد ايميل ارسال شده توسط فيدبرنر مي توانيد آخرين مطالب سايت را از طريق ايميل دريافت کنيد . ايميل شما پيش ما محفوظ مي ماند و هيچگونه ايميل تبليغاتي براي شما فرستاده نخواهد شد.
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss