جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



خانه های روستایی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

خانه های روستایی

(۱۱ صفحه ورد)

در بررسی نحوه تخریب و نوع آوار ایجاد شده در بافت بومی ، از دید آوار شناسی ساختمانهای مسکونی  مشاهده می گردد که اغلب دیوارهای باربر خانه های تخریب شده روستا ها که با خشت و گل ساخته شده فروپاشی شدیدتری داشته است  و تعداد اندکی هم که با ملات سیمان دیوار چینی شده به لحاظ عدم رعایت نکات اجرایی ، خصوصا در عدم اجرای کلاف بندی مناسب نتوانسته است در تحمل نیروی جانی ناشی از زلزله مقاومت نماید و اغلب آنها پس از زلزله قابلیت کاربری خود را از دست داده اند . نکته قابل توجه در این خصوص تحمل بیشتر دیوارهای بابر نسبت به دیوارهای جانبی ساختمانهای مسکونی بوده است که از لحاظ پناه گیری در زمان زلزله میتوانسته در حفظ جان ساکنین خانه، بسیار مهم باشد .

در بررسی نحوه عملکرد دیوارهای محصور کننده خانه ها و باغهای منطقه حادثه دیده متوجه شدیم که دیوارهای پیرامونی تعداد کثیری از ساختمانها به علت عدم توجه به اجرای فونداسیون و پشت بند های مناسب و لحاظ کردن درزهای انقطاع در فواصل مناسب به طور یکپارچه فرو ریخته است .

این موضوع متاسفانه در تمامی زلزله های چند ساله ایران تکرار شده است بصورتی که در زلزله قشم شاهد بوده ایم که تمامی دیوارهای محوطه ای مدارس به علت عدم رعایت نکات اجرایی ، فرو ریخته است . این درحالی بود که اغلب مدارس این جزیره، با آنکه به شدت آسیب دیده بودند، اما بعلت تعطیلی مدارس، فرو ریزشی که بتواند به جان کودکان آسیبی برساند نداشتند.

ساختمانهاي روستايي
خانه‌هاي روستاهاي مناطق زلزله زده نوعاً از ديوارهاي ضخيمي تشكيل شده است كه با سنگهاي رودخانه‌اي (گرد و صاف) و ملات گل چيده شده‌اند و سقف هم عبارت است از تيرهاي چوبي كه به وسيه ني‌هاي بلند پوشانده شده و روي آن گل اندود شده است. در اين نوع سازه گرچه وزن سقف خيلي زياد نيست، اما وزن ديوارها زياد بوده، مقاومتشان د رمقابل نيروهاي صفحه‌اي و عرضي بسيار كم است و به راحتي در مقابل نيروهاي زلزله فرو مي‌ريزند. (تصوير شماره ۴ـ۱۲)
تاريخ زلزله‌هاي كشورمان گواه است كه سازه‌هاي روستايي مي‌توانند تحت زلزله‌هايي با بزرگي ۵ ريشتر در هم فرو ريزند (۴ـ۴) و تعجب آور نيست كه حتي در حوالي قزوين كه شتاب ماكزيمم تقريباً به ميزان ۷۰% كاهش پيدا كرده بود (جدول شماره ۴ـ۱) خانه‌هاي روستايي را ويران شده مي‌يابيم. ضعف ذاتي ديوارهاي سنگي با اصلاح ملات و نوع سنگ قابل رفع نيست، چه در محل تأسيسات سد سفيدرود ديوارهاي يك انبار كه با سنگهاي شكسته و ملات ماسه سيمان خوب چيده شده وسقف آن نيز از نوع شيرواني سبك اجرا شده بود، تاب نياورده و فروريخته بود. در بعضي از نقاط از سقف‌هاي سبك شيرواني استفاده شده بود كه به منظور نمي‌رسد نقش چنداني در جلوگيري از انهدام خانه‌هاي روستايي داشته باشند، زيرا همانطوري كه بيان شد وزن سنگين خود ديوارها بر مقاومت آن (به ويژه مقاومت عرضي) فائق شده موجب فروريختن ديوارها و به دنبال آن سقف شده بود.
بررسي رفتار خانه‌هاي روستايي در نواحي مركزي به نظر نمي‌رسد مطلب زيادي را دستگير پژوهشگرنمايد، زيرا شدت زلزله آن چنان از مقاومت اين سازه‌ها بيشتر بوده است كه غالباً آنها را به كلي ويران ساخته، و لذا مطالعه ساختمانهاي روستايي كه در نواحي دورتر قرار داشته‌اند مطالب بيشتري را بدست ميدهد.

……………………..

……………………..

2019-03-18
كد : 31122
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss