جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



خانواده از دیدگاه اسلام

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

خانواده از دیدگاه اسلام

(۵ صفحه ورد)

بدون شک خانواده یکی از نهاد های مهمی است که بیشتر وقت انسان ها در آن سپری می گردد. افراد تا زمانی که کوچک اند به عنوان فرزند خانواده وبعد از آن به عنوان همسر و اگر صاحب فرزند شوند به عنوان پدر یا مادر در خانواده ایفای نقش می نمایند. هر کودک بالفعل پدر یا مادر بالقوه می باشد. بنابراین، افراد پیوند محکمی با خانواده دارند و به جز افراد محدود، این پیوند هیچ گاه قطع نمی گردد، بلکه فقط نقش ها عوض می شود. به علت همین جایگاه ویژه، نهاد خانواده را یک نهاد جهان شمول به حساب آورده اند؛ یعنی تا جایی که اطلاعات بشریاری می کند؛ نظام خانواده در تمام جوامع، برقرار بوده است. اما براستی دین اسلام چه جایگاهی را برای خانواده قائل هست ؟ ما در این نوشته، به اندازه وسع و توان خود، جایگاه خانواده را از دید اسلام برسی می کنیم.

خانواده از دیدگاه اسلام

خداوند در قرآن کریم، ازدواج را مایه آسایش و آرامش معرفی می کند « وَمِنْ ایاتِهِ أنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أنْفُسِکُمْ أزْواجاً لِتَسْکُنُوا إلَیْها وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً» یا در آیه دیگر می فرماید: « هو الذي خلقكم من نفس واحدة وجعل منها زوجها ليسكن إليها …» از این دو آیه قرآن کریم می توان برداشت نمود که ازدواج کاملا با فطرت و طبیعت انسان ها ساز گاری دارد. مردان و زنان با ازدواج، نقص و کمبود خود را بر طرف می سازند. اگر ازدواج صورت نگیرد، نسل انسان ها منقرض خواهد گشت؛ زیرا مردان و زنان به تنهایی قابلیت زاد و ولد را ندارند. یا به فرمایش علامه طباطبایی: «هریک از زن و مرد به دستگاه تولید مثل خاصی مجهز شده است؛ به گونه ای که در عمل، هر یک کار دیگری را تکمیل می کند و تولید نسل بر آیندی از مجموع آن دو است؛ پس هریک از زن ومرد فی نفسه ناقص و نیاز مند دیگری است و از مجموع آن دو، یک واحد تام به وجود می آید که می تواند تولید نسل را موجب شود. به دلیل همین نقص و نیاز مندی است که هر یک از ان دو به سوی دیگری کشیده می شود تا با پیوند با او آرامش یابد؛ زیرا هر ناقصی مشتاق کمال حویش است و هر نیاز مندی به کسی یا چیزی مایل است که نیاز او را برطرف سازد….» به علت سازگار بودن ازدواج با فطرت انسان ها، خداوند در قرآن، از ابتدای خلقت، نظام خانواده را به رسمیت شناخته و می فرماید: «اتقوا ربكم الذي خلقكم من نفس واحدة وخلق منها زوجها وبث منهما رجالا كثيرا ونساء واتقوا الله…»

………………………..

………………………..

2019-03-18
كد : 31119
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss